    From: Piotr Dulik <p...@g...com.aq>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: FPGA zamiast PLC
    Date: Tue, 23 Dec 2014 14:16:48 +0100

    Taki pomysł z serii dziwnych - zamiast tradycyjnie budować sterowanie
    urządzenia na jakimś PLC, pomyślałem żeby zastosować płytkę z FPGA, w
    który wpakowałoby się algorytm sterujący. Teoretycznie było by to dużo
    szybsze niż PLC (algorytm mógłby być nawet wykonywany równolegle zamiast
    szeregowo), trudniejsze do skopiowania, użytkownik miałby mniejszą
    możliwość grzebania tam gdzie nie powinien. Żeby nie wynajdywać koła na
    nowo, "pogooglałem" trochę za takimi rozwiązaniami, i nic sensownego nie
    znalazłem.
    Czy są jakieś uniwersalne płytki z FPGA nadające się do zastosowania w
    automatyce (I/O na 24V, obudowa przemysłowa itd.)? Czy są może jakieś
    gotowe środowiska programistyczne do tego typu aplikacji, żeby nie
    dłubać wszystkiego w VHDL?
    A jeśli się jednak takiego rozwiązania nie stosuje, to z jakich powodów?

    pozdrawiam