  • 1. Data: 2010-11-07 08:49:54
    Temat: FCTowanie na stacjonarne?
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Pomarańczowy rzecznik tłumaczy, dlaczego wycinają stacjonarki z pakietu
    1000 minut za dychu w POPie.

    http://www.telepolis.pl/news.php?id=19820

    1000 minut bez stacjonarnych przez FCT-y

    2010-11-06 15:32

    Od 17. listopada pakiet 1000 minut za 10 zł w Orange POP będzie można
    wykorzystać tylko na połączenia wewnątrzsieciowe, a nie także na
    stacjonarne. Na swoim blogu Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP,
    tłumaczy tą zmianę.

    Zmiana zasad obowiązywania pakietu 1000 minut związana jest z nadużyciem
    pakietu w bramkach FCT (ang. Fixed Cellular Terminal), czyli
    urządzeniach kierujących ruch telekomunikacyjny poprzez karty SIM.

    Tłumaczenie wygląda dziwnie, bo przecież przebitka jest większa, gdy ten
    pakiet jest używany do FCTowania na numery pomarańczowe, więc powinni
    raczej wyciąć połączenia do Orange a nie na stacjonarne :-).

    A najważniejsze - czy myślicie, że ktoś faktycznie FCTował na
    stacjonarne? W końcu 1 gr/min to chyba sporo taniej niż FTR :-).

    Przemek

  • 2. Data: 2010-11-07 09:10:37
    Temat: Re: FCTowanie na stacjonarne?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-07 09:49, Przemysław Kowalik pisze:

    > Tłumaczenie wygląda dziwnie, bo przecież przebitka jest większa, gdy ten
    > pakiet jest używany do FCTowania na numery pomarańczowe, więc powinni
    > raczej wyciąć połączenia do Orange a nie na stacjonarne :-).

    Przebitka może większa, ale koszt dla operatora mniejszy.

    > A najważniejsze - czy myślicie, że ktoś faktycznie FCTował na
    > stacjonarne? W końcu 1 gr/min to chyba sporo taniej niż FTR :-).

    Na tym popie można z powodzeniem prowadzić call center, nie chodzi
    może o jakieś duże firmy, ale o jedno-kilkuosobowe działy
    telemarketingowe w normalnych firmach.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-11-07 09:29:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 07 Nov 2010 09:49:54 +0100, Przemysław Kowalik wrote:
    >Tłumaczenie wygląda dziwnie, bo przecież przebitka jest większa, gdy ten
    >pakiet jest używany do FCTowania na numery pomarańczowe, więc powinni
    >raczej wyciąć połączenia do Orange a nie na stacjonarne :-).

    Ale do Orange ich tak nie boli jak do TP - gdy z analizy wynika ze
    klient zaplacil 10zl, a kosztowal ich wprost 30 :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-11-07 09:51:39
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]

    > A najważniejsze - czy myślicie, że ktoś faktycznie FCTował na
    > stacjonarne? W końcu 1 gr/min to chyba sporo taniej niż FTR :-).

    Oprócz rozliczeń na podstawie FTR są jeszcze łącza, gdzie płaci się za
    przepustowość, nie za minuty - wtedy koszt jest jeszcze mniejszy. Ale
    takie łącza się opłacają dopiero przy naprawdę hurtowym ruchu - małych
    na to nie stać.
    Poza tym pamiętaj, że FTR do innych operatorów, niż TP jest dużo wyższy,
    więc wtedy Orange rzeczywiście dokładałoby do interesu.

  • 5. Data: 2010-11-07 10:41:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > Od 17. listopada pakiet 1000 minut za 10 zł w Orange POP będzie
    > można wykorzystać tylko na połączenia wewnątrzsieciowe, a nie
    > także na stacjonarne.

    To ten pakiet, który ktoś tutaj kilka tygodni temu przedstawiał jako
    najlepszy sposób zastąpienia telefonu stacjonarnego i dzwonienia na
    stacjonarne? I w ogóle dowód na to, że telefon komórkowy jest tańszy
    od stacjonarnego?

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2010-11-07 23:20:04
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > najlepszy sposób zastąpienia telefonu stacjonarnego i dzwonienia na
    > stacjonarne? I w ogóle dowód na to, że telefon komórkowy jest tańszy

    No przecież dla określonych profili korzystania może być i już od bardzo
    dawna.

    Natomiast dowodzenie taniości na podstawie promocji, która może być
    pogorszona/zlikwidowana w każdej chwili, przypomina mi popularne wśród
    internautów dowodzenie taniości TT/Heyah z powodu okazjonalnych
    podwójnych doładowań :-).

    Przemek

  • 7. Data: 2010-11-07 23:37:18
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Oprócz rozliczeń na podstawie FTR są jeszcze łącza, gdzie płaci się za
    > przepustowość, nie za minuty - wtedy koszt jest jeszcze mniejszy. Ale

    Mniejszy niż FTR czy mniejszy niż 1 gr/min?

> [...]

    > Poza tym pamiętaj, że FTR do innych operatorów, niż TP jest dużo wyższy,
    > więc wtedy Orange rzeczywiście dokładałoby do interesu.

    Ależ pamiętam. Poza tym ruch do TP byłby w sumie dotowaniem fhancuskiej
    kieszeni stacjonarnej z kieszeni komórkowej, a poza TP to już same
    straty. Ale co z połączeniami Orange->Orange? Czy 1 gr/min brutto
    wystarcza na pokrycie kosztów? Bo mam takie wrażenie, że ten cały pakiet
    został pomyślany tak "na bogato", tzn. żeby klient poczuł się dobrze, że
    dostaje tak wiele za tak niewiele. A dostaje za dychu sporo: 16 h 40 min
    do zużycia w ciągu 14 dni (średnio ponad 1 h 11 min dziennie), co
    sugeruje IMHO intencję opa, że sporej części tego bogactwa nie
    wykorzysta, a zatem realny koszt minuty będzie wynosił 3, 5 czy 8,73
    gr/min. Dla klienta nadal tanio, a zysk jakiś będzie. Niestety, pojawili
    się wyjadacze wisienek, co postanowili wykorzystać możliwości na maksa i
    sprawa się rypła ;-).

    Przemek

  • 8. Data: 2010-11-07 23:39:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > pogorszona/zlikwidowana w każdej chwili, przypomina mi popularne wśród
    > internautów dowodzenie taniości TT/Heyah z powodu okazjonalnych

    No i ktoś tu właśnie tak to dowodził. Że telefon stacjonarny jest bez
    sensu i drogi, nawet wtedy, gdy drutem jest do chałupy ADSL podciągnięty.
    Bo Orange ma taką fajoską promocję, że minuta wuchodzi taniej.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2010-11-07 23:47:12
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-11-08 00:37, Przemysław Kowalik pisze:

    > Mniejszy niż FTR czy mniejszy niż 1 gr/min?

    Nie pamiętam, trzeba by pogrzebać w ofercie ramowej, ale chyba mniejszy
    od 1gr. Stąd wzięły sie nielimitowane oferty w Tele2.

> [...]
    > gr/min. Dla klienta nadal tanio, a zysk jakiś będzie. Niestety, pojawili
    > się wyjadacze wisienek, co postanowili wykorzystać możliwości na maksa i

    Każdy z operatorów ma coś podobnego, i w podobnych cenach. W Orange
    wyjątkiem były właśnie stacjonarne. Chociaż, o ile pamiętam, w jakiejś
    abonamentowej ofercie Play, unlimited obejmuje chyba też stacjonarne.

  • 10. Data: 2010-11-08 13:49:39
    Od: a...@p...pl

> [...]

    >A najważniejsze - czy myślicie, że ktoś faktycznie FCTował na
    >stacjonarne? W końcu 1 gr/min to chyba sporo taniej niż FTR :-).

    ja FCTowalem (karta Orange POP w bramce GSM) do zastosowan domowych.
    Rozmowy przychodzily VoIP, a gdy chcialem zadzwonic po rodzinie, to
    wychodzilo to POPem. Z tego tytulu Orange mial ode mnie 20
    zl/miesiecznie. Mnie udawalo sie "wyFCTowac" jakies 300-400/1000.
    Teraz moje 20+ PLN pojdzie gdzie indziej, napewno nie do Orange, bo do
    samego Orange, to moze bym wydzwonil 30 min. w skali miesiaca. Z
    pewnoscia wroce do Play Fresh i tez bede "FCTowal" 100min/5zl/30dni/x3
    - troche mniej niz w Orange, ale na 30 dni. Jak zabraknie to wloze
    druga karte!!! Zarobi Play.

    --
    ThinkXtra