    From: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: FCTowanie na stacjonarne?
    Date: Mon, 08 Nov 2010 00:37:18 +0100

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Oprócz rozliczeń na podstawie FTR są jeszcze łącza, gdzie płaci się za
    > przepustowość, nie za minuty - wtedy koszt jest jeszcze mniejszy. Ale

    Mniejszy niż FTR czy mniejszy niż 1 gr/min?

    > takie łącza się opłacają dopiero przy naprawdę hurtowym ruchu - małych
    > na to nie stać.

    > Poza tym pamiętaj, że FTR do innych operatorów, niż TP jest dużo wyższy,
    > więc wtedy Orange rzeczywiście dokładałoby do interesu.

    Ależ pamiętam. Poza tym ruch do TP byłby w sumie dotowaniem fhancuskiej
    kieszeni stacjonarnej z kieszeni komórkowej, a poza TP to już same
    straty. Ale co z połączeniami Orange->Orange? Czy 1 gr/min brutto
    wystarcza na pokrycie kosztów? Bo mam takie wrażenie, że ten cały pakiet
    został pomyślany tak "na bogato", tzn. żeby klient poczuł się dobrze, że
    dostaje tak wiele za tak niewiele. A dostaje za dychu sporo: 16 h 40 min
    do zużycia w ciągu 14 dni (średnio ponad 1 h 11 min dziennie), co
    sugeruje IMHO intencję opa, że sporej części tego bogactwa nie
    wykorzysta, a zatem realny koszt minuty będzie wynosił 3, 5 czy 8,73
    gr/min. Dla klienta nadal tanio, a zysk jakiś będzie. Niestety, pojawili
    się wyjadacze wisienek, co postanowili wykorzystać możliwości na maksa i
    sprawa się rypła ;-).

    Przemek