  • 11. Data: 2010-11-08 13:54:02
    Temat: Re: FCTowanie na stacjonarne?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-08 14:49, a...@p...pl pisze:

    > druga karte!!! Zarobi Play.

    Play dla firm - 15,25zł za 1000 minut miesięcznie na stacjonarki.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-11-08 19:45:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    > ja FCTowalem (karta Orange POP w bramce GSM) do zastosowan domowych.
    > Rozmowy przychodzily VoIP, a gdy chcialem zadzwonic po rodzinie, to
    > wychodzilo to POPem.

    Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad takim rozwiązaniem dla moich rodziców.
    Jakich bramek VoIP i GSM używasz?

  • 13. Data: 2010-11-09 00:03:00
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Nie pamiętam, trzeba by pogrzebać w ofercie ramowej, ale chyba mniejszy
    > od 1gr. Stąd wzięły sie nielimitowane oferty w Tele2.

    A ruch z W4 do stacjonarnych nie jest na tyle hurtowy, żeby stosowali
    rozwiązania jak wyżej?

    Przemek

  • 14. Data: 2010-11-09 00:30:15
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-11-09 01:03, Przemysław Kowalik pisze:

    > A ruch z W4 do stacjonarnych nie jest na tyle hurtowy, żeby stosowali
    > rozwiązania jak wyżej?

    Ależ jest, i pewnie każdy z nich ma takie łącza. Ale - tak samo jak MTR
    nie jest czynnikiem cenotwórczym przy kalkulacji cen na komórki, tak FTR
    nie jest czynnikiem cenotwórczym dla cen na numery stacjonarne.

  • 15. Data: 2010-11-09 08:53:23
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 08 Nov 2010 20:45:50 +0100, nadir <n...@h...org> wrote:

    >Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad takim rozwiązaniem dla moich rodziców.
    >Jakich bramek VoIP i GSM używasz?

    tel-----bramka voip---------internet

    ---------- bramka gsm

    tel ---- bramka gsm

    --------bramka voip ----- internet

    ja mam pierwsze rozwiazanie: klon Grandstream HT-486 + Nokia 22 PBX z
    zew. antenka. Jak wybieram numer normalnie <numer> to dzwonie via
    voip, jak dodam prefiks *00P<numer> to dzwonie via gsm - prefiks mozna
    zmienic, a P to jest PAUZA aparatu bezprzewodowego (Siemens Gigaset
    4000).

    Jak dzwonisz z palca, to P nie musi byc, jakbys wybieral z ksiazki lub
    redial, to musi byc P, bo telefon wybierze za szybko niz bramka voip
    przelaczy sie na port PSTN (bramka GSM).

    --
    ThinkXtra

  • 16. Data: 2010-11-09 20:45:07
    Od: pavlo <r...@o...pl>

    Ale jaki sens ma FCTowanie przez play na stacjonarne? Przecież przy
    pełnym wykorzystaniu wychodzi 5gr za min. Przez Gadu Nagłos - (voip)
    taka stawka jest w standardzie. NIe wspomnę tu o klonach betamaxów...

  • 17. Data: 2010-11-10 09:50:00
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > Ależ jest, i pewnie każdy z nich ma takie łącza. Ale - tak samo jak MTR
    > nie jest czynnikiem cenotwórczym przy kalkulacji cen na komórki, tak FTR
    > nie jest czynnikiem cenotwórczym dla cen na numery stacjonarne.

    Hmm. Tak się składa, że jest mnóstwo taryf komórkowych, gdzie
    _podstawowa_ stawka za minutę jest jednakowa do wszystkich opów
    krajowych (ewentualnie oprócz P4 i drogiej drobnicy), co oznacza w
    praktyce przepłacanie za połączenia ze stacjonarnymi (i to nieważne czy
    komórkowi hurtowo rozliczają się "za przepustowość" czy FTRami). OTOH,
    ze stacjonarnych na komórki jest _zawsze_ sporo drożej niż na
    stacjonarne. Ale jakoś (na razie?) nie ma odważnych stacjonarnych,
    którzy by zaoferowali 25 czy 29 gr/min "do wszystkich" tylko do
    stacjonarnych jest taniej, a do komórkowych. Czy to tylko kwestia starej
    świeckiej tradycji, czy jednak wysokości MTR/FTR cokolwiek rzutują?

    Przemek

  • 18. Data: 2010-11-10 13:02:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

> [...]
    > jest taniej, a do komórkowych. Czy to tylko kwestia starej świeckiej
    > tradycji, czy jednak wysokości MTR/FTR cokolwiek rzutują?

    Mam nadzieję, że to nie o odwagę chodzi, tylko że operatorzy rozumieją,
    że telefonia komórkowa i stacjonarna to są zupełnie *różne* środki
    komunikacji (choć zintegrowane numeracyjnie). Pisałem już o tym, mam
    świadomość, że się powtarzam, ale co mi tam. To nie kwestia tradycji
    ani *ustalonych* stawek, tylko kwestia techniki. Telefonia stacjonarna,
    jeśli ma przetrwać, musi oferować płaską taryfę ze stawkami 0zł/min
    do stacjonarnych -- bo tak wynika z techniki. Istnienie niezerowej
    stawki minutowej w telefonii ruchomej też wynika z techniki.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2010-11-15 19:12:44
    Od: "r." <n...@n...com>

    W dniu 2010-11-09 21:45, pavlo pisze:
    > Ale jaki sens ma FCTowanie przez play na stacjonarne? Przecież przy
    > pełnym wykorzystaniu wychodzi 5gr za min. Przez Gadu Nagłos - (voip)
    > taka stawka jest w standardzie. NIe wspomnę tu o klonach betamaxów...

    Play dla Firm za 30zł brutto masz 2000min (lub za 15zł 1000min), z
    fakturą, czego nie daje betamax. Przy okazji masz połączenia do play i
    jakość pewniejsza.

    pozdrawiam
    r.

  • 20. Data: 2010-11-16 22:29:38
    Od: pavlo <r...@o...pl>

    On 15 Lis, 20:12, "r." <n...@n...com> wrote:
    > Play dla Firm za 30z brutto masz 2000min (lub za 15z 1000min), z
    > faktur , czego nie daje betamax. Przy okazji masz po czenia do play i
    > jako pewniejsza.
    >
    > pozdrawiam
    > r.

    Tak ale tutaj ludzie pisali ze wykorzystuja pakiet 100 min za 5zl - a
    w tym sensu kompletnego nie widze zeby FCTowac.