eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleF650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2009-04-23 17:47:06
    Temat: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
    Od: dmk <d_m_k@_CUTTO_gazeta.pl>

    witam grupę, dzień dobry;

    zgodnie z obyczajem, pozwólcie ze sie przedstawię: 31 lat, W-wa, facet,
    182cm, waga waha się od 90 do 95 kilo, w zależności od pory roku

    chcę kupic motocykl - pierwsze moto od dawna - kiedyś jeździłem na
    sprzętach typu etz, jawa, lecz to było dawno temu, nie za wiele i bez
    prawka. Zainteresowany jestem wspomnianymi w temacie motocyklami,
    dodatkowo biorę pod uwagę jakieś supermoto (np. drz400)

    przeznaczenie moto: codzienne dojazdy do pracy przez warszawskie korki -
    z Ursynowa na daleką Wolę, raz w tygodniu na działeczkę 50km, od czasu
    do czasu zeskoczy z asfaltu i nie by specjalnie ograniczonym jeśli
    chodzi o wszelkiego rodzaju szutry, pola, łąki czy piaski - chwilowo bez
    szczególnego hardcore'u. Raz do roku większa trasa, zdecydowanie przez
    dwa sezony bez plecaczka

    głównie, pytanie moje dotyczy różnic pomiędzy bmw 650 gs w wersji
    "zwykłej", a wersją Dakar. Guglałem conieco, dowiedziałem się że różnice
    to wyższe zawieszenie w Dakarze, wyższa szyba, większe przednie koło -
    generalnie, bardziej uterenowiony

    czy dla takiego kogoś jak ja, bez doświadczenia jeśli chodzi o jazdę,
    Dakar to dobra opcja, główniejeśli chodzi o wysokośc, czy może
    skoncentrowac się na zwykłym gs? czy może najlepszą propozycję jest
    kupic Suzuki DRZ?

    cena - max 20000 pln - razem z ciuchami, kaskiem, ubezpieczeniem itd -
    czyli na moto zostanie jakieś 15-16000.

    dziękuję i pozdrawiam
    dmk


  • 2. Data: 2009-04-23 18:50:07
    Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    dmk pisze:
    > przeznaczenie moto: codzienne dojazdy do pracy przez warszawskie korki -
    > z Ursynowa na daleką Wolę, raz w tygodniu na działeczkę 50km, od czasu
    > do czasu zeskoczy z asfaltu i nie by specjalnie ograniczonym jeśli
    > chodzi o wszelkiego rodzaju szutry, pola, łąki czy piaski - chwilowo bez
    > szczególnego hardcore'u. Raz do roku większa trasa, zdecydowanie przez
    > dwa sezony bez plecaczka
    >
    > głównie, pytanie moje dotyczy różnic pomiędzy bmw 650 gs w wersji
    > "zwykłej", a wersją Dakar. Guglałem conieco, dowiedziałem się że różnice
    > to wyższe zawieszenie w Dakarze, wyższa szyba, większe przednie koło -
    > generalnie, bardziej uterenowiony
    >
    > czy dla takiego kogoś jak ja, bez doświadczenia jeśli chodzi o jazdę,
    > Dakar to dobra opcja, główniejeśli chodzi o wysokośc, czy może
    > skoncentrowac się na zwykłym gs? czy może najlepszą propozycję jest
    > kupic Suzuki DRZ?

    Cześć,

    Jeżdżę co dzien Dakarem. Jesli chodzi o wymiary, spokojnie dasz sobie
    radę, ja mam około 180 cm/80kg. Jeśli jeszcze znajdziesz wersję z ABS,
    zaliczysz mniej gleb przy nieumiejętnym używaniu hamulców.

    Minusy:
    -W korkach jest problem z szerokością kierownicy + lusterka, dużo lepiej
    radzą sobie skutery :).
    -zapomnij o piaskach, łąkach - nie nadaje się. Oczywiście ktoś może
    powiedzieć że daje radę, ale wolę w teren jechać motocyklem 80 kg
    lżejszym, w którym w razie upadku nie wydaje sie kilkuset złotych na
    naprawy.


    Plusy:
    -wyższa szyba naprawdę pomaga, to maleństwo w zwykłym gsie bardzo męczy.

    W razie czego pytaj :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar


  • 3. Data: 2009-04-24 14:42:35
    Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
    Od: p...@i...pl

    On 23 Kwi, 20:50, Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl> wrote:
    > dmk pisze:

    > Minusy:
    > -W korkach jest problem z szerokością kierownicy + lusterka, dużo lepiej
    > radzą sobie skutery :).

    a rowery jeszcze lepiej

    > -zapomnij o piaskach, łąkach - nie nadaje się. Oczywiście ktoś może
    > powiedzieć że daje radę, ale wolę w teren jechać motocyklem 80 kg
    > lżejszym, w którym w razie upadku nie wydaje sie kilkuset złotych na
    > naprawy.

    a konno jeszcze lepiej

    przecie pisal ze bez hardcora czyli sie nada. To akurat taki w miare
    uniewrsalny pojazd.Nie nadaje sie do terenowych szalenstw ale do
    przejechania przez pola laki lasy jak najbardziej.

    pzdr
    krzychut


  • 4. Data: 2009-04-24 16:04:30
    Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    p...@i...pl pisze:

    > przecie pisal ze bez hardcora czyli sie nada. To akurat taki w miare
    > uniewrsalny pojazd.Nie nadaje sie do terenowych szalenstw ale do
    > przejechania przez pola laki lasy jak najbardziej.

    Moim zdaniem dakar dobrze się sprawdza w jednoosobowej turystyce.

    Pytanie co dmk ma na myśli pisząc:
    ...od czasu do czasu zeskoczy z asfaltu i nie by specjalnie ograniczonym
    jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju szutry, pola, łąki czy piaski

    Jeśli chodzi tylko o to by przebić się z punktu A do B drogą inną niż
    asfalt, to można
    Jeśli chodzi o zabawę to nie bardzo ( IMO )

    --
    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar


  • 5. Data: 2009-04-24 18:53:21
    Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
    Od: dmk <d_m_k@gazeta._CUTTO_.pl>

    Piotr Rezmer pisze:
    > p...@i...pl pisze:
    >
    >> przecie pisal ze bez hardcora czyli sie nada. To akurat taki w miare
    >> uniewrsalny pojazd.Nie nadaje sie do terenowych szalenstw ale do
    >> przejechania przez pola laki lasy jak najbardziej.
    >
    > Moim zdaniem dakar dobrze się sprawdza w jednoosobowej turystyce.
    >
    > Pytanie co dmk ma na myśli pisząc:
    > ...od czasu do czasu zeskoczy z asfaltu i nie by specjalnie ograniczonym
    > jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju szutry, pola, łąki czy piaski
    >
    > Jeśli chodzi tylko o to by przebić się z punktu A do B drogą inną niż
    > asfalt, to można
    > Jeśli chodzi o zabawę to nie bardzo ( IMO )
    >

    czesc
    nie chce skakac, taplac sie w blocie, jezdzic po kolana w wodzie czy po
    osie w piachu - ale miec mozliwosc wjechania droga gruntowa na lake czy
    gorke (tam gdzie np. rowerem da rade - bez jego przenoszenia rzecz jasna
    ;) czy zjechania z asfaltu w takich Bieszczadach - ale, jak pisalem
    wczesniej, bez hardcora

    turystyka - w planach (czy raczej marzeniach) - jakas Rumunia, Ukraina -
    miejsca gdzie asfalt niekoniecznie musi byc gladki jak stol a miejsce
    pod namiot nieco dalej od drogi

    predkosc przelotowa nie gra roli - wazne zeby dalo sie te 100-120
    trzymac w trasie, wiecej mi chwilowo nie trzeba

    moze lepszym wyborem bylby "zwykly" gs - z zamontowana szybka z Dakara?
    czy "zwykly" ma np. wezsza kierownice - odnosnie uwagi o przeciskaniu
    sie w korkach? jakie roznice (poza wymienionymi wczesniej) wystepuja
    miedzy tymi dwoma motocyklami?

    pzdr
    dmk


  • 6. Data: 2009-04-24 19:35:35
    Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    dmk pisze:

    > czesc
    > nie chce skakac, taplac sie w blocie, jezdzic po kolana w wodzie czy po
    > osie w piachu - ale miec mozliwosc wjechania droga gruntowa na lake czy
    > gorke (tam gdzie np. rowerem da rade - bez jego przenoszenia rzecz jasna
    > ;) czy zjechania z asfaltu w takich Bieszczadach - ale, jak pisalem
    > wczesniej, bez hardcora

    Tyle to zniesie nawet chopper :)

    > turystyka - w planach (czy raczej marzeniach) - jakas Rumunia, Ukraina -
    > miejsca gdzie asfalt niekoniecznie musi byc gladki jak stol a miejsce
    > pod namiot nieco dalej od drogi

    > predkosc przelotowa nie gra roli - wazne zeby dalo sie te 100-120
    > trzymac w trasie, wiecej mi chwilowo nie trzeba

    Z szybką w dakarze zaczyna być niewygodnie od 140-150, zatem spoko.

    > moze lepszym wyborem bylby "zwykly" gs - z zamontowana szybka z Dakara?
    > czy "zwykly" ma np. wezsza kierownice - odnosnie uwagi o przeciskaniu
    > sie w korkach? jakie roznice (poza wymienionymi wczesniej) wystepuja
    > miedzy tymi dwoma motocyklami?

    Różnice:

    skok zawieszenia przód 170 210
    skok zawieszenia tył 165 210
    opona przód 100/90-19 90/20/ -21
    wysokość 1265 1412
    wys kanapy 780 870
    rozstaw kół 1479 1489

    wygląda na to, że kierownice są w obu modelach identyczne. Zawsze jednak
    możesz zamontować kierownicę akcesoryjną, wtedy trzeba jednak pamiętac o
    otworkach na kabelki do podgrzewanych manetek a także o mocowaniu
    cięzarków lub rezygnacji z nich.

    --
    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar


  • 7. Data: 2009-04-25 08:47:41
    Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
    Od: "All" <a...@p...not.pl>


    Użytkownik "Piotr Rezmer" w news:gst4a8$i7d$1@inews.gazeta.pl...
    /.../


    Wątkodawcy polecam zwrócenie uwagi na KLE 500.
    Parametry identyczne z Dakarem GS 650 (z wyjątkiem silnika nieco
    bardziej lubiącego obroty, ale bez przesady), osiągi i możliwości
    równie ciekawe. A ceny bardziej przyjazne...


    > pozdrawiam
    > Piotr
    > XLR250&bmw_f650_dakar


    All
    Kellis&KLE 500 Klara


  • 8. Data: 2009-04-25 20:40:23
    Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
    Od: dmk <d_m_k@gazeta._CUTTO_.pl>

    All pisze:

    > Wątkodawcy polecam zwrócenie uwagi na KLE 500.
    > Parametry identyczne z Dakarem GS 650 (z wyjątkiem silnika nieco
    > bardziej lubiącego obroty, ale bez przesady), osiągi i możliwości
    > równie ciekawe. A ceny bardziej przyjazne...

    a spalanie? z tego co czytałem, kle potrafi spalic sporo, a f650gs -
    całkiem niewiele - nie jest to decydujące, ale nie bez znaczenia

    czy to tylko legenda taka?

    pzdr
    dmk


  • 9. Data: 2009-04-25 21:25:10
    Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
    Od: "All" <a...@p...not.pl>


    "dmk" w news:gsvsfp$no3$1@inews.gazeta.pl...

    /.../
    >> Wątkodawcy polecam zwrócenie uwagi na KLE 500.
    /.../

    > a spalanie? z tego co czytałem, kle potrafi spalic sporo, a f650gs - całkiem
    niewiele - nie jest to decydujące, ale nie bez
    > znaczenia
    >
    > czy to tylko legenda taka?

    Sam byłem zaskoczony - pozytywnie. Z pewnością zależy to
    od techniki jazdy, niemniej faktem jest, że moja Klara pali 4,2/100.
    Sprawdzone również na dzisiejszej imprezie w Jaworzynie!

    Polecam :)


    > pzdr
    > dmk

    All

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: