-
1. Data: 2009-04-23 17:47:06
Temat: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Od: dmk <d_m_k@_CUTTO_gazeta.pl>
witam grupę, dzień dobry;
zgodnie z obyczajem, pozwólcie ze sie przedstawię: 31 lat, W-wa, facet,
182cm, waga waha się od 90 do 95 kilo, w zależności od pory roku
chcę kupic motocykl - pierwsze moto od dawna - kiedyś jeździłem na
sprzętach typu etz, jawa, lecz to było dawno temu, nie za wiele i bez
prawka. Zainteresowany jestem wspomnianymi w temacie motocyklami,
dodatkowo biorę pod uwagę jakieś supermoto (np. drz400)
przeznaczenie moto: codzienne dojazdy do pracy przez warszawskie korki -
z Ursynowa na daleką Wolę, raz w tygodniu na działeczkę 50km, od czasu
do czasu zeskoczy z asfaltu i nie by specjalnie ograniczonym jeśli
chodzi o wszelkiego rodzaju szutry, pola, łąki czy piaski - chwilowo bez
szczególnego hardcore'u. Raz do roku większa trasa, zdecydowanie przez
dwa sezony bez plecaczka
głównie, pytanie moje dotyczy różnic pomiędzy bmw 650 gs w wersji
"zwykłej", a wersją Dakar. Guglałem conieco, dowiedziałem się że różnice
to wyższe zawieszenie w Dakarze, wyższa szyba, większe przednie koło -
generalnie, bardziej uterenowiony
czy dla takiego kogoś jak ja, bez doświadczenia jeśli chodzi o jazdę,
Dakar to dobra opcja, główniejeśli chodzi o wysokośc, czy może
skoncentrowac się na zwykłym gs? czy może najlepszą propozycję jest
kupic Suzuki DRZ?
cena - max 20000 pln - razem z ciuchami, kaskiem, ubezpieczeniem itd -
czyli na moto zostanie jakieś 15-16000.
dziękuję i pozdrawiam
dmk
-
2. Data: 2009-04-23 18:50:07
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>
dmk pisze:
> przeznaczenie moto: codzienne dojazdy do pracy przez warszawskie korki -
> z Ursynowa na daleką Wolę, raz w tygodniu na działeczkę 50km, od czasu
> do czasu zeskoczy z asfaltu i nie by specjalnie ograniczonym jeśli
> chodzi o wszelkiego rodzaju szutry, pola, łąki czy piaski - chwilowo bez
> szczególnego hardcore'u. Raz do roku większa trasa, zdecydowanie przez
> dwa sezony bez plecaczka
>
> głównie, pytanie moje dotyczy różnic pomiędzy bmw 650 gs w wersji
> "zwykłej", a wersją Dakar. Guglałem conieco, dowiedziałem się że różnice
> to wyższe zawieszenie w Dakarze, wyższa szyba, większe przednie koło -
> generalnie, bardziej uterenowiony
>
> czy dla takiego kogoś jak ja, bez doświadczenia jeśli chodzi o jazdę,
> Dakar to dobra opcja, główniejeśli chodzi o wysokośc, czy może
> skoncentrowac się na zwykłym gs? czy może najlepszą propozycję jest
> kupic Suzuki DRZ?
Cześć,
Jeżdżę co dzien Dakarem. Jesli chodzi o wymiary, spokojnie dasz sobie
radę, ja mam około 180 cm/80kg. Jeśli jeszcze znajdziesz wersję z ABS,
zaliczysz mniej gleb przy nieumiejętnym używaniu hamulców.
Minusy:
-W korkach jest problem z szerokością kierownicy + lusterka, dużo lepiej
radzą sobie skutery :).
-zapomnij o piaskach, łąkach - nie nadaje się. Oczywiście ktoś może
powiedzieć że daje radę, ale wolę w teren jechać motocyklem 80 kg
lżejszym, w którym w razie upadku nie wydaje sie kilkuset złotych na
naprawy.
Plusy:
-wyższa szyba naprawdę pomaga, to maleństwo w zwykłym gsie bardzo męczy.
W razie czego pytaj :)
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
3. Data: 2009-04-24 14:42:35
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Od: p...@i...pl
On 23 Kwi, 20:50, Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl> wrote:
> dmk pisze:
> Minusy:
> -W korkach jest problem z szerokością kierownicy + lusterka, dużo lepiej
> radzą sobie skutery :).
a rowery jeszcze lepiej
> -zapomnij o piaskach, łąkach - nie nadaje się. Oczywiście ktoś może
> powiedzieć że daje radę, ale wolę w teren jechać motocyklem 80 kg
> lżejszym, w którym w razie upadku nie wydaje sie kilkuset złotych na
> naprawy.
a konno jeszcze lepiej
przecie pisal ze bez hardcora czyli sie nada. To akurat taki w miare
uniewrsalny pojazd.Nie nadaje sie do terenowych szalenstw ale do
przejechania przez pola laki lasy jak najbardziej.
pzdr
krzychut
-
4. Data: 2009-04-24 16:04:30
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>
p...@i...pl pisze:
> przecie pisal ze bez hardcora czyli sie nada. To akurat taki w miare
> uniewrsalny pojazd.Nie nadaje sie do terenowych szalenstw ale do
> przejechania przez pola laki lasy jak najbardziej.
Moim zdaniem dakar dobrze się sprawdza w jednoosobowej turystyce.
Pytanie co dmk ma na myśli pisząc:
...od czasu do czasu zeskoczy z asfaltu i nie by specjalnie ograniczonym
jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju szutry, pola, łąki czy piaski
Jeśli chodzi tylko o to by przebić się z punktu A do B drogą inną niż
asfalt, to można
Jeśli chodzi o zabawę to nie bardzo ( IMO )
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
5. Data: 2009-04-24 18:53:21
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Od: dmk <d_m_k@gazeta._CUTTO_.pl>
Piotr Rezmer pisze:
> p...@i...pl pisze:
>
>> przecie pisal ze bez hardcora czyli sie nada. To akurat taki w miare
>> uniewrsalny pojazd.Nie nadaje sie do terenowych szalenstw ale do
>> przejechania przez pola laki lasy jak najbardziej.
>
> Moim zdaniem dakar dobrze się sprawdza w jednoosobowej turystyce.
>
> Pytanie co dmk ma na myśli pisząc:
> ...od czasu do czasu zeskoczy z asfaltu i nie by specjalnie ograniczonym
> jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju szutry, pola, łąki czy piaski
>
> Jeśli chodzi tylko o to by przebić się z punktu A do B drogą inną niż
> asfalt, to można
> Jeśli chodzi o zabawę to nie bardzo ( IMO )
>
czesc
nie chce skakac, taplac sie w blocie, jezdzic po kolana w wodzie czy po
osie w piachu - ale miec mozliwosc wjechania droga gruntowa na lake czy
gorke (tam gdzie np. rowerem da rade - bez jego przenoszenia rzecz jasna
;) czy zjechania z asfaltu w takich Bieszczadach - ale, jak pisalem
wczesniej, bez hardcora
turystyka - w planach (czy raczej marzeniach) - jakas Rumunia, Ukraina -
miejsca gdzie asfalt niekoniecznie musi byc gladki jak stol a miejsce
pod namiot nieco dalej od drogi
predkosc przelotowa nie gra roli - wazne zeby dalo sie te 100-120
trzymac w trasie, wiecej mi chwilowo nie trzeba
moze lepszym wyborem bylby "zwykly" gs - z zamontowana szybka z Dakara?
czy "zwykly" ma np. wezsza kierownice - odnosnie uwagi o przeciskaniu
sie w korkach? jakie roznice (poza wymienionymi wczesniej) wystepuja
miedzy tymi dwoma motocyklami?
pzdr
dmk
-
6. Data: 2009-04-24 19:35:35
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>
dmk pisze:
> czesc
> nie chce skakac, taplac sie w blocie, jezdzic po kolana w wodzie czy po
> osie w piachu - ale miec mozliwosc wjechania droga gruntowa na lake czy
> gorke (tam gdzie np. rowerem da rade - bez jego przenoszenia rzecz jasna
> ;) czy zjechania z asfaltu w takich Bieszczadach - ale, jak pisalem
> wczesniej, bez hardcora
Tyle to zniesie nawet chopper :)
> turystyka - w planach (czy raczej marzeniach) - jakas Rumunia, Ukraina -
> miejsca gdzie asfalt niekoniecznie musi byc gladki jak stol a miejsce
> pod namiot nieco dalej od drogi
> predkosc przelotowa nie gra roli - wazne zeby dalo sie te 100-120
> trzymac w trasie, wiecej mi chwilowo nie trzeba
Z szybką w dakarze zaczyna być niewygodnie od 140-150, zatem spoko.
> moze lepszym wyborem bylby "zwykly" gs - z zamontowana szybka z Dakara?
> czy "zwykly" ma np. wezsza kierownice - odnosnie uwagi o przeciskaniu
> sie w korkach? jakie roznice (poza wymienionymi wczesniej) wystepuja
> miedzy tymi dwoma motocyklami?
Różnice:
skok zawieszenia przód 170 210
skok zawieszenia tył 165 210
opona przód 100/90-19 90/20/ -21
wysokość 1265 1412
wys kanapy 780 870
rozstaw kół 1479 1489
wygląda na to, że kierownice są w obu modelach identyczne. Zawsze jednak
możesz zamontować kierownicę akcesoryjną, wtedy trzeba jednak pamiętac o
otworkach na kabelki do podgrzewanych manetek a także o mocowaniu
cięzarków lub rezygnacji z nich.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
7. Data: 2009-04-25 08:47:41
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Od: "All" <a...@p...not.pl>
Użytkownik "Piotr Rezmer" w news:gst4a8$i7d$1@inews.gazeta.pl...
/.../
Wątkodawcy polecam zwrócenie uwagi na KLE 500.
Parametry identyczne z Dakarem GS 650 (z wyjątkiem silnika nieco
bardziej lubiącego obroty, ale bez przesady), osiągi i możliwości
równie ciekawe. A ceny bardziej przyjazne...
> pozdrawiam
> Piotr
> XLR250&bmw_f650_dakar
All
Kellis&KLE 500 Klara
-
8. Data: 2009-04-25 20:40:23
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Od: dmk <d_m_k@gazeta._CUTTO_.pl>
All pisze:
> Wątkodawcy polecam zwrócenie uwagi na KLE 500.
> Parametry identyczne z Dakarem GS 650 (z wyjątkiem silnika nieco
> bardziej lubiącego obroty, ale bez przesady), osiągi i możliwości
> równie ciekawe. A ceny bardziej przyjazne...
a spalanie? z tego co czytałem, kle potrafi spalic sporo, a f650gs -
całkiem niewiele - nie jest to decydujące, ale nie bez znaczenia
czy to tylko legenda taka?
pzdr
dmk
-
9. Data: 2009-04-25 21:25:10
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Od: "All" <a...@p...not.pl>
"dmk" w news:gsvsfp$no3$1@inews.gazeta.pl...
/.../
>> Wątkodawcy polecam zwrócenie uwagi na KLE 500.
/.../
> a spalanie? z tego co czytałem, kle potrafi spalic sporo, a f650gs - całkiem
niewiele - nie jest to decydujące, ale nie bez
> znaczenia
>
> czy to tylko legenda taka?
Sam byłem zaskoczony - pozytywnie. Z pewnością zależy to
od techniki jazdy, niemniej faktem jest, że moja Klara pali 4,2/100.
Sprawdzone również na dzisiejszej imprezie w Jaworzynie!
Polecam :)
> pzdr
> dmk
All