  • 11. Data: 2012-02-13 13:04:44
    Temat: Re: Express Card <--> USB3 i eSATA
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    dyskusyjnych:jh6e11$lfi$...@i...gazeta.pl...

    >Tym bardziej więc nie wiem, jakie dni są roboczymi...

    Po co ci ta wiedza? Ważne, że oni wiedzą.

  • 12. Data: 2012-02-13 20:10:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Nostradamus" jhb1pd$e60$...@n...icpnet.pl

    > Po co ci ta wiedza? Ważne, że oni wiedzą.

    Po to, aby zinterpretować to, co pisze mój rozmówca.

    "JDX" jh5ocu$309f$...@n...ipartners.pl

    > ten sam status. Co się tyczy live chat-a to chyba działa on tylko w dni robocze.

    Co do wolnych dni -- podejrzewam, że tam nie ma wolnych dni.
    To nie Polska, gdzie wolny dzień jest jak tysiąc lat. ;)
    Jeśli tam uda się kupować -- widzę znaczącą poprawę swego egzystowania.

    [..] żegnajcie troski i cienie [..]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2012-02-16 00:30:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JDX" jh5ocu$309f$...@n...ipartners.pl

    > Chwilę przed przeczytaniem tego posta sprawdzałem stan mojego zamówienia
    > z 31 stycznia (bo do tej pory powinni już wysłać paczkę) i mam dokładnie
    > ten sam status. Co się tyczy live chat-a to chyba działa on tylko w dni
    > robocze.

    Jeszcze raz wywlokę tutaj swe rozważania -- ten Ship płynie do nas
    z Japonii, USA, Chin czy z Indii? Bo na moje oko jakoś powoli płynie...

    I dokąd dokładnie dopłynie? Do Gdyni, czy Wisłą poprzez pomniejsze
    rzeki aż do Białegostoku? Może zatrzyma się w jakimś paczkomacie?...
    Na razie żadna galeria w Białymstoku nie powstałan ad brzegami
    tutejszej rzeki... Całe miasto czeka z zapartym tchem -- i już
    wiem, dlaczego... Z powodu Shipmentu...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2012-02-19 22:45:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "omega_fan" jcvar1$bi9$...@i...gazeta.pl

    > http://www.dealextreme.com/p/express-to-usb-3-0-comb
    -esata-54mm-expansion-card-adapter-for-notebook-max-
    5-0-gpbs-109374

    Ostatnie wieści brzmią tak:

    RA161203676CN 2012 departure from outward office of exchange POLAND
    2012-02-15

    A zaczyna się tak:

    2012-02-07 21:12:25 USD$ 17,20 Paypal ExpressCheckout Success

    Dla kogo skuces, dla kogo porażka...

    Typically ships in 4 to 7 days* (7 to 10 during new year season)

    Skąd miałem wiedzieć, że 'day' to tydzień, miesiąc lub rok?
    Na razie zbliża się koniec drugiego tygodnia.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2012-02-21 19:52:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "omega_fan" jcvar1$bi9$...@i...gazeta.pl

    > Pytanie, co to jest rozsądna cena.

    > http://www.dealextreme.com/p/express-to-usb-3-0-comb
    -esata-54mm-expansion-card-adapter-for-notebook-max-
    5-0-gpbs-109374

    Dostałem. Włożyłem. Zainstalowałem soft.

    USB3 nie mam -- trudno zgadnąć, czy chodzi poprawnie
    USB2 chodzi, ale nie daje dostatecznie dużo zasilania
    na USB, choć daje zasilanie (nie wiem, ile)
    w dodatkowym gniazdku eSATA nie mam

    Po USB chodzi komórka i chodzi (prawie chodzi -- brak sterowników) ZEN.
    Jedno i drugie ma własne zasilanie. Dyski tylko mrugają. Chodzi także
    TPLinkowa karta sieciowa na USB. Świeci też lampka (do oświetlania)
    LEDkowa na USB. Żaden dysk z USB2 nie chodzi. Próba łączenia dysków
    drutem Y (nie wiem, czy można w ten sposób zasilać) też nie dała
    dobrego rezultatu. Dyski chodzą po inych USB (USB2) w tym notebooku.
    Innego nie mam.

    Pierwszym razem weszło z ogromnym trudem, wyjąć się prawie nie udało.
    Naiwnie myślałem, że nacisnę wiadomy przycisk i karta zostanie wysunięta.
    Później wsuwałem już ,,na sznurku''. Po kilku wsunięciach i wysunięciach
    jest nieźle, ale bez sznurka nie warto próbować wyjmowania.

    -=-

    Co robię źle?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2012-02-22 03:33:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ji0sms$asb$...@i...gazeta.pl

    -esata-54mm-expansion-card-adapter-for-notebook-max-
    5-0-gpbs-109374

    > Dostałem. Włożyłem. Zainstalowałem soft.

    > USB3 nie mam -- trudno zgadnąć, czy chodzi poprawnie

    Nie mam zewnętrznych urządzeń z USB3. Mam tylko z USB2.

    > USB2 chodzi, ale nie daje dostatecznie dużo zasilania
    > na USB, choć daje zasilanie (nie wiem, ile)
    > w dodatkowym gniazdku

    eSATA nie mam

    Coś poszło nie tak. A pamiętam, że pisałem w oddzielnych linijkach,
    bo pamiętam, że wyszło nierówno -- eSATA jest dłuższe (w liczbie
    liter) niż USBx.

    Nie mam drutu eSATA; SATA nie pasuje -- pytałem wcześniej
    na tej grupie o to, czy SATAnistyczny kabelek pasuje do
    eSATAnistycznego gniazda, ale nie dostałem odpowiedzi.

    > Po USB chodzi komórka i chodzi (prawie chodzi -- brak sterowników) ZEN.
    > Jedno i drugie ma własne zasilanie. Dyski tylko mrugają.

    Jeden dysk czasami rusza z drutu Y -- to dysk najlżejszy
    z tych, jakie mam. 160 GB Hitachi wyciągnięty z kiciusia.

> [...]
    > drutem Y (nie wiem, czy można w ten sposób zasilać) też nie dała
    > dobrego rezultatu. Dyski chodzą po inych USB (USB2) w tym notebooku.

    Innego notebooka nie mam i z PC Express mieć już raczej nie będę.

> [...]
    > Później wsuwałem już ,,na sznurku''. Po kilku wsunięciach i wysunięciach
    > jest nieźle, ale bez sznurka nie warto próbować wyjmowania.

    Do zrobić, aby uzyskać większy prąd na tym gniazdku USB3?
    Karta wstydliwa -- raczej nie da się rozebrać bezboleśnie,
    więc zostaje softowe rozwiązanie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2012-02-22 03:54:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ji1nmf$f1p$...@i...gazeta.pl

    > Do zrobić, aby uzyskać większy prąd na tym gniazdku USB3?
    > Karta wstydliwa -- raczej nie da się rozebrać bezboleśnie,
    > więc zostaje softowe rozwiązanie.

    Patrząc na to zagadnienie z inne strony:

    http://www.ontech.pl/product-pol-25261-Unitek-Expres
    sCard-kontroler-2x-USB-3-0-EXPRESSCARD-USB3-0-.html

    UWAGA: Zasilanie dostarczone przez kontroler Express Card może być
    nie wystarczające do zasilenia niektórych urządzeń. Należy w takim
    wypadku podłączyć dodatkowe zasilanie do kontrolera Express Card
    (zasilacz nie jest dołączony do zestawu) lub zastosować dodatkowe
    zasilanie dla dysku twardego.

    Czyli nici z ładowania golarki poprzez to USB3? To po co ja to kupiłem?
    Zgroza!! Teraz okaże się że potrzeby do tego zasilacz zewnętrzny -- na
    przykład ten od golarki -- ponoć daje 900 mA... Zamiast golarkę ładować
    z tego USB3, będę ładował USB3 z zasilacza golarki?

    Czy Express Card zawsze daje tak mało? Mniemam, że tak.
    Nie te czasy, nie ta ,,technologia''? W dawnych czasach
    ludzie nie potrzebowali tak wielkich prądów? A ponoć
    wszystko jest coraz mniej energochłonne.

    -=-

    Chyba jednak lepsze sa karty z eSATA niż USB3.

    http://www.dealextreme.com/p/54mm-express-card-to-2-
    port-esata-raid-card-for-notebook-48004

    A ktoś mi tłumaczył, że ludzie rzuca się na USB3, zamiast na eSATA.

    Ty razem mam dokupić drut eSATA<-->SATA?...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2012-02-24 05:56:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "omega_fan" jcvar1$bi9$...@i...gazeta.pl

    > http://www.dealextreme.com/p/express-to-usb-3-0-comb
    -esata-54mm-expansion-card-adapter-for-notebook-max-
    5-0-gpbs-109374

    Dzięki. :)

    "Grzegorz S" 0...@a...sgh.waw.pl

    > Wysyłka do Polski z tego sklepu jest zawsze bezpłatna niezależnie od wartości
    transakcji.
    > Kupowałem u nich już wiele artykułów i zawsze było bezproblemowo.

    Tobie też dziękuję. :)

    -=-

    Karta na oko starannie wykonana, jestem co najmniej zadowolony.
    Brak zasilania -- ale z pustego i Salomon nie naleje, bo Express
    Card daje z definicji co najwyżej 2 waty.

    -=-

    Chyba jednak kupię tez i to:

    http://www.dealextreme.com/p/54mm-express-card-to-2-
    port-esata-raid-card-for-notebook-48004

    -=-

    Szkoda, że nie wiedziałem tego, że SATA nie wejdzie do eSATA.
    Nie mając zasilania i tego drutu -- nie mogę przetestować karty.
    USB chodzi, na pewno szybciej niż USB2, ale na razie nie mam
    urządzeń na USB3, więc próbuję z USB2, na dodatek powolnymi,
    ale i tak jest szybciej.

    Kupię drucik eSATA<-->SATA i wypróbuję szybkość błysku Seagate. :)

    Najwyraźniej:

    Żegnajcie, dawne wspomnienia,
    Żegnajcie, burze i serc uniesienia,
    Czas wszystko odmienia,

    popierdoleni sprzedawcy polscy -- żegnajcie. :)
    Oby moja euforia nie była przedwczesna...
    Ale (jak widzę) sklepów wysyłkowych ci u nas dostatek...

    Ceny?... Hm... Nawet w najgorszych przeliczeniach to może być ze 2 razy taniej niż u
    nas.
    Pomijam już kwestię transportu -- stamtąd wszystko przysyłają za freeko. U nas
    transport
    może kosztować i pół stówy za paczkę kosztującą mniej niż tałzen złotych.

    http://www.dealextreme.com/p/cr2032-3v-lithium-cell-
    button-battery-5-pack-34712

    Te baterie to chyba w Polsce mogę kupic w (; tej samej cenie ;) -- ale płacąc
    tyle (lub niewiele drożej) za jedną sztukę, zamiast za pięć. :)

    A te kartę (o której pisałem wyżej) mogę kupić juz 2 razy drożej...
    No... Nieco ponad 2 razy drożej...

    http://www.dealextreme.com/p/cr2032-3v-lithium-cell-
    button-battery-5-pack-34712

    Jest masa drobiazgów (w foto na przykład) tak tanich,
    że w Polsce żądają za nie o rząd wielkości więcej...

    -=-

    Minusy karty -- nie lubi hibernacji?
    Nie tyle nie lubi, co na nią nie zezwala!!
    Komputer można uśpić (bidula -- uśpiony niczym
    niechciany kociak) ale nie można zahibernować,
    a raczej można zahibernować, ale po chwili się
    odhibernuje...

    Karta (oczywiście ta, którą kupiłem) mieści się całkowicie w dziurze
    na ExpressCard, zatem można ją tam trzymać stale. Bez potrzeby nie
    żre prądu (chyba, że niemierzalny) zatem jest OK.

    -=-

    Stale płaczę... Qrwa mać!!! Chyba musze qpić krople przeciwalergiczne!
    Albo zamieszkać nad morzem czy inna wodą...

    Idę -- trzeba dziś zapolować na czerwone buty Reeboka. :)
    Przecenili je ze 199 na 99 złotych -- rychło w czas. :)
    (bo to typowo letnie buty -- zimą ich skóra popękałaby niemal natychmiast)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2012-02-24 08:04:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ji78q1$ppq$...@i...gazeta.pl

    > Brak zasilania -- ale z pustego i Salomon nie naleje, bo Express

    Zasilanie 5V jest, ale daje za mało amperów.
    Penflaszka pójdzie, karta WiFi także, czytnik
    kart SDHC też, ale dysk 2.5calowy -- nie.

    -=-

    A tę kartę (o której pisałem wyżej) mogę kupić już 2 razy drożej...
    No... Nieco ponad 2 razy drożej...

[...]

    Postscriptum: Człowiek sprawdza i sprawdza a jednak zawsze są błędy.
    Teraz o mały włos nie ,,poprawiłbym'' na to samo, co było.