  • 1. Data: 2011-02-15 20:23:55
    Temat: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Musze wyprowadzić na plastikowa obudowę 4 oraz 8 diod w jednym rzędzie.
    Idealem były by jakaś oprawka wystepująca w różnych wariantach ilości
    diod. Znaczenie ma wielkość - diody fi 3 i jest dośc ciasno. Tak
    naprawdę forma dowolna, byle by sprawiało wrażenie estetycznej. Osobne
    oprawki się nie mieszczą. Widział ktos kiedyś coś podobnego? Probowałem
    linijek świetlnych, ale nie ma jak tego przymocować do obudowy a nie mam
    czym zrobić estetczynej dziury. Fajnie jak by diody nie wystawały za wysoko.

    Ewentualnie: brzydka dziura i "maskownica" samoprzylepna z
    przezroczystym okienkiem "na zamówienie". O co miałbym ewentualnie pytać
    googla?

  • 2. Data: 2011-02-15 20:37:26
    Temat: Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    >
    > Ewentualnie: brzydka dziura i "maskownica" samoprzylepna z
    > przezroczystym okienkiem "na zamówienie". O co miałbym ewentualnie pytać

    Znaczy obudowę już masz i diody muszą być fi 3? No to wiertarką dziury
    wiercić, estetyka jest kwestią twoich zdolności. NB, mój kolega robi
    estetyczne dziury dla linijek za pomocą piły włośnicy.

    No i druga kwestia: chcesz zrobić opakowanie do istniejącego ustrojstwa w
    ilości sztuk mało, czy urządzenie jest w planie i ma tego być dla wszystkich
    chińczyków po tuzin, czy coś po drodze.

    Waldek

  • 3. Data: 2011-02-15 20:40:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-15 21:37, Waldemar Krzok wrote:
    > Znaczy obudowę już masz i diody muszą być fi 3?

    fi 3 się mieszczą. fi 5 nie. Położenie diod sygnalizuje pracę wyjść i
    muszą być ułożone w pewien szczególny sposób. Idealna była by linijka
    świetlna ale do montowania *na* obudowę a nie do płytki.

    > No i druga kwestia: chcesz zrobić opakowanie do istniejącego ustrojstwa w
    > ilości sztuk mało, czy urządzenie jest w planie i ma tego być dla wszystkich
    > chińczyków po tuzin, czy coś po drodze.

    Chodzi o to żeby nie straszyło ludzi :) Niestety plastik tylko pozornie
    łatwo się wierci.

  • 4. Data: 2011-02-15 20:53:34
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały wrote:

    > fi 3 się mieszczą. fi 5 nie. Położenie diod sygnalizuje pracę wyjść i
    > muszą być ułożone w pewien szczególny sposób. Idealna była by linijka
    > świetlna ale do montowania *na* obudowę a nie do płytki.

    Jeszcze są fi 2, 1.8, 0.5....

    > Chodzi o to żeby nie straszyło ludzi :) Niestety plastik tylko pozornie
    > łatwo się wierci.

    Ale ile tego chcesz zrobić?

    Jeszcze jest możliwość użycia przezroczystej obudowy i naklejenia czegoś. A
    pod tym LEDy SMD na płytce.

    Waldek

  • 5. Data: 2011-02-15 21:43:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-15 21:53, Waldemar Krzok wrote:
    > Jeszcze są fi 2, 1.8, 0.5....

    Wydaje mi się że 3 jest optymalne.

    > Ale ile tego chcesz zrobić?

    Kilkanascie sztuk.

    > Jeszcze jest możliwość użycia przezroczystej obudowy i naklejenia czegoś. A
    > pod tym LEDy SMD na płytce.

    Obudowę mam gotowa - to obudowa na szynę DIN.

  • 6. Data: 2011-02-15 22:20:02
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    Może światłowód jakies do ledów dopasujesz:
    http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category%3D100692%2
    6cleanParameters%3D1%26md5%3Dt09af548b434ccc181b6d33
    108d9ac8fc%26path%3D%3B100327%3B100693%3B100692 ?
    Jest tego dość duży wybór...

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ijes2f$bqo$1@news.onet.pl...

  • 7. Data: 2011-02-15 23:15:00
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > muszą być ułożone w pewien szczególny sposób. Idealna była by linijka
    > świetlna ale do montowania *na* obudowę a nie do płytki.
    Znaczy płytkę masz prostopadle do obudowy, stąd ci ta linijka nie pasuje?
    Po pierwsze - linijki LED przeważnie mają rozstaw nóżek 'scalakowy' 2.54mm
    Po drugie - do takiego celu istnieją "kątowe podstawki"
    http://www.tvsat.com.pl/allegro/jpg/Z/z1889a.jpg
    A po trzecie (jak 3zł za podstawkę to dużo, a masowa produkcja więc
    pcb/per sztuka wyjdzie tanio) - można linijkę na dodatkowe małe pcb dać,
    a to pcb krawędziowo lutować do głównego pcb

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2011-02-16 06:45:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-16 00:15, BartekK wrote:
    > Znaczy płytkę masz prostopadle do obudowy, stąd ci ta linijka nie pasuje?

    Powierzchnia obudowy jest znacznie wyżej niz płytka.

> [...]
    > pcb/per sztuka wyjdzie tanio) - można linijkę na dodatkowe małe pcb dać,
    > a to pcb krawędziowo lutować do głównego pcb

    Dodatkowa płytka to jedna z opcji, ale jako awaryjna. Ponadto nie
    rozwiązuje problemu estetycznego otworu.

  • 9. Data: 2011-02-16 06:54:28
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 16 Feb 2011 07:45:06 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    Estetyczna matowa naklejka z napisem co to coś opisuje. Pod nią otwór
    na diody i same diody, to już może być wykonane nieco mniej ładnie.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 10. Data: 2011-02-16 12:16:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2011 21:37:26 +0100, Waldemar Krzok wrote:
    >Znaczy obudowę już masz i diody muszą być fi 3? No to wiertarką dziury
    >wiercić, estetyka jest kwestią twoich zdolności. NB, mój kolega robi
    >estetyczne dziury dla linijek za pomocą piły włośnicy.

    Duzo zdolnosci wymaga estetyczne wywiercenie 8 dziur w metalu,
    a kolege tez podziwiam.
    Do estetyki chyba jednak potrzeba dobrej wiertarki numerycznej.

    Dlatego wcale sie nie dziwie ze ktos szuka plastykowego elementu
    "8 dziurek obok siebie plus niewielka ramka" aby sakryc slady na
    metalu po braku umiejetnosci :-)

    P.S. My elektronicy .. a wytrawic sie tego nie da ? :-0

    PPS. Sprawdzic w Elfie, moze cos maja.

    J.