  • 21. Data: 2023-07-28 14:25:14
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Jul 2023 18:27:26 +0200, J.F

    ego_mercedesa_jako_samochod_zastepczy_spalil_jej_dom
    -28513.html

    > No ale w tym przypadku winny jest jednak BEV.

    Ale w artykule wtrącone jest o innych zdarzeniach.

    r-domu-mieszkalnego-z-instalacja-fotowoltaiczna-aktu
    alizacja
    > No ale nikt nie pisze, ze samochody podpalily.

    Ale wiadomo to z relacji świadków którzy wypowiadali
    się w komentarzach na fejsbuniu pod postem do tego
    artykułu, w tym samych właścicieli.

    Zresztą, trochę logiki użyj, trudno żeby się samochody
    od domu zapaliły (a tym bardziej od fotowoltaiki
    (z falownikiem na strychu), skoro dom spłonął
    w mniejszej części niż wiata i samochody
    (które spłonęły doszczętnie).

    > Ale ... ogien sie zaczął na poddaszu?

    Nie.

    > I na poddaszu był falownik? :-)

    Podobno, falownik który _produkował_ prąd _stały_ i *zasilał*
    fotowoltaikę (już abstrahuję że robił to w nocy!). Piśmaki
    się tłumaczyły, że zwrócenie uwagi na fotowoltaikę w tytule
    miało na celu wykazanie, że opóźniła ona interwencję straszaków.

    > No, beton niby niepalny, a jak dobrze podgrzac, to budynek do
    > rozbiorki.

    Nawiązujesz do tego na Górczewskiej zjaranego w 100% przez SPALINIAKI? ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2023-07-28 14:28:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Jul 2023 11:21:50 +0200, J.F

    > Babka raczej wie, co jej sie zapaliło w garazu.

    A skąd wiesz, czy go nie podłączyła pod gniazdko (czy przedłużacz) z drutem
    0,5mm2 i się instalacja nie zjarała powodując pożaru? Wy tu widzę wszsycy
    specjaliści, tacy co sobie fakty biorą do tego co im pasuje do
    światopoglądu, zero rzetelności.

    > A skoro w garażu, to raczej odpada zazdrosny sąsiad,
    > czy butelka z wodą.

    Strasznie ograniczoną pustoczaszkę masz jeśli wg ciebie jedyne przyczyny to
    sam samochód.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2023-07-28 14:41:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Jul 2023 19:24:01 +0200, nadir

    > Kolejny raz łżesz na podstawie tego samego artykułu.
    > "Kiedy na miejsce dotarły służby ratownicze, ogień szalał w części
    > drewnianego budynku. - Pożar objął elewację, poddasze, dach budynku, a
    > także dwa zaparkowane obok samochody

    I co, o tym że pożar się zaczął od domu świadczy niby wymieniona kolejność?

    > - mówi kpt. Maciej Łodygowski. I
    > dodaje, że w zdarzeniu nikt nie został poszkodowany."

    Jednocześnie ten sam kapitan (chyba bomba) twierdzi, że "Na poddaszu
    znajdowało się urządzenie do przetwarzania energii w prąd stały [...]" choć
    falownik fotowoltaiczny przetwarza prąd stały w zmienny, a potem "Strażacy
    musieli wyciąć w dachu otwór, dzięki czemu obniżyła się temperatura i mogli
    wejść do wnętrza aby wyłączyć urządzenie *zasilające* instalację
    fotowoltaiczną", tymczasem to moduły dostarczają (zasilają) falownik, a nie
    odwrotnie jak twierdzi. To tyle z rzetelności przekazu tego straszaka.

    Zresztą ta wypowiedź była na miejscu. W kolejnych dniach w komentarzach
    wypowiadali się świadkowie (w tym właściciele) którzy zaprzeczyli jakoby
    przyczyną pożaru była instalacja fotowoltaiczna (która zresztą nie
    działała, bo w momencie wybuchu pożaru była noc, literalnie pożar nie
    zaczął się w domu). No ale ty jesteś kolejnym typowym dzbanem, co bez
    wiedzy się wypowiada, bo mu pasuje do tezy tak jak jest.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2023-07-28 15:09:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-07-2023 o 13:38, J.F pisze:

    > Cieżko, ale zwisającego kabla przy wraku nie widać :-)
    >
    > No i ICE nie ładujesz w garażu, to nie ma ryzyka :-)

    Jak to nie - jak nie spalisz samochodem, to spalisz jacuzzi.
    Jak się ma spierdzieloną instalację, to ciężko to zrzucać na coś innego.

    > To sugeruje, ze cos podobnego się wczesniej zdarzało :-)

    Nie wykluczam.

    Ale skojarzenia, zwłaszcza Twoje, w 99% błędne, to nie dowód na cokolwiek.

    > Nie czytałem twojego posta.

    Ano właśnie.
    Spalinowe trolle czytają tylko to co im pasuje.
    A potem się zasłaniają niewiedzą i że ktoś "tylko o tym pisze".

    A prawda jest taka, że tacy jak Ty tylko o tym chcą czytać.

    > Moze po prostu za bardzo chcesz elektryki usprawiedliwic?

    Nie - po prostu daję odpór takim, co bardzo chcą w nie przywalić.
    I nie interesują ich fakty.

    > Czy dobrze sie domyslam, ze zakladają, ze klient sobie zainstaluje
    > EVSE z kablem, lub bedzie łądował na publicznych?

    Ale kto i co?

    > luźny kabel w grzejniku nie jest scisle związany z EV,
    > a pożar może spowodować, ale ICE raczej nie mają elektrycznych
    > grzejników :-)

    Oczywiście że mają, albo mogą mieć.

  • 25. Data: 2023-07-28 15:31:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jul 2023 15:09:43 +0200, Cavallino wrote:

    > Jak to nie - jak nie spalisz samochodem, to spalisz jacuzzi.
    > Jak się ma spierdzieloną instalację, to ciężko to zrzucać na coś innego.

    Ale jacuzzi nie samochod :)

    > Nie wykluczam.
    > Ale skojarzenia, zwłaszcza Twoje, w 99% błędne, to nie dowód na cokolwiek.

    Jakos im jednak musiało wyjsc, ze nie zawsze informuje.
    Przeciez nie dlatego, ze nic sie nie działo :-)

    > Ano właśnie.
    > Spalinowe trolle czytają tylko to co im pasuje.
    > A potem się zasłaniają niewiedzą i że ktoś "tylko o tym pisze".
    >
    > A prawda jest taka, że tacy jak Ty tylko o tym chcą czytać.

    Raczej taka, ze dziennikarze o tym chetnie piszą.
    Pożar spaliniaka ... zaden news.
    Chyba, ze jakis spektakularny.

    > Nie - po prostu daję odpór takim, co bardzo chcą w nie przywalić.
    > I nie interesują ich fakty.

    Ale azbest kupiłeś?
    Dla własnego dobra :-)

    > Ale kto i co?

    A czytałes linka, czy zasłaniasz sie niewiedzą ? :-P

    > Oczywiście że mają, albo mogą mieć.

    Mogą miec, ale bardzo rzadko mają.
    Zazwyczaj wystarcza grzanie płynem z silnika.

    J.

  • 26. Data: 2023-07-28 15:36:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jul 2023 14:28:11 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    > 0,5mm2 i się instalacja nie zjarała powodując pożaru? Wy tu widzę wszsycy
    > specjaliści, tacy co sobie fakty biorą do tego co im pasuje do

    Mowi, ze nie.

    Moze tylko mówi, ale po tym co linkowałem, to jej bardziej wierze.

    No i trzeba miec wiare w amerykanskie standardy - 0.5mm2 nie było :-)

    > Strasznie ograniczoną pustoczaszkę masz jeśli wg ciebie jedyne przyczyny to
    > sam samochód.

    Jakos jej sie przez ~40 lat inne przyczyny nie przydarzyły,
    a tu prosze - nawet 24h nie minęly :-)

    J.

  • 27. Data: 2023-07-28 15:42:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-07-2023 o 15:31, J.F pisze:

    > Ale jacuzzi nie samochod :)

    Więc hejtowi by nie podlegało?
    Czyli chodzi o to kto płaci za hejt, a nie faktyczne ryzyko?

    Dziękuję - tak właśnie myślałem.

    > Jakos im jednak musiało wyjsc

    Ale musiało że co?

    > Raczej taka, ze dziennikarze o tym chetnie piszą.
    > Pożar spaliniaka ... zaden news.
    > Chyba, ze jakis spektakularny.

    Tak, właśnie o to chodzi.
    Główni przedstawiciele spalinowych trolli, to pismaki którym za hejt
    ruscy i arabusy płacą.

    > Ale

    Nie ma ale.
    To wszystko na temat.

    > A czytałes linka

    Bo Ty się wysłowić nie potrafisz?

    > Mogą miec, ale bardzo rzadko mają.

    Link do tych badań?
    Czy znowu Ci się coś wydaje?

    HINT: Zimą diesla tak łatwo nie nagrzejesz silnikiem.
    Od wielu lat dodaje się w nich elektryczne grzałki.

  • 28. Data: 2023-07-28 15:46:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-07-2023 o 15:36, J.F pisze:

    > Jakos jej sie przez ~40 lat inne przyczyny nie przydarzyły,

    Ale milionom innych tak.
    I nie były to jednostkowe przypadki.

    Ale oczywiście Ciebie przekona tylko ten jeden, a nie te miliony.
    Bo do tezy pasuje.

  • 29. Data: 2023-07-28 15:55:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jul 2023 14:25:14 +0200, Myjk wrote:
> [...]

    alizacja

    > Ale wiadomo to z relacji świadków którzy wypowiadali
    > się w komentarzach na fejsbuniu pod postem do tego

    I napisali, ze to elektryki?

    Bo moze nie zwalajmy tego na hejterów, co wszedzie elektryki widzą.

    Nawiasem mowiąc - pożary PV sie zdarzają, a kupując BEV warto kupic i
    PV :-)

> [...]
    > od domu zapaliły (a tym bardziej od fotowoltaiki
    > (z falownikiem na strychu), skoro dom spłonął
    > w mniejszej części niż wiata i samochody

    W artykule mowa o pożarze na poddaszu domu mieszkalnego.
    I samochodach zaparkowanych obok.

    > Nie.

    A gdzie?

    > Podobno, falownik który _produkował_ prąd _stały_ i *zasilał*
    > fotowoltaikę (już abstrahuję że robił to w nocy!). Piśmaki

    Z nocą słuszna uwaga. Z błędami też.

    > się tłumaczyły, że zwrócenie uwagi na fotowoltaikę w tytule
    > miało na celu wykazanie, że opóźniła ona interwencję straszaków.

    Tłumaczenie istotnie nieco dziwne, ale jakby podane przez samych
    strazaków. Czegos sie bali.
    Falowniki w nocy moze nie działa, ale podłączony do prądu jest.
    Polewac wodą ... ryzyko jakby podobne jak przy innych pożarach domów -
    cos tam pod prądem pewnie jest.

    > Nawiązujesz do tego na Górczewskiej zjaranego w 100% przez SPALINIAKI? ;P

    Nie tylko. WTC chocby.

    w drewnianym budynku pozaru należy sie bać, w betonowym jak widac też,
    a w betonowym ocieplonym styropianem?

    Z ciekawszych pożarów, acz niesamochodowych, to jeszcze Grenfell Tower
    https://en.wikipedia.org/wiki/Grenfell_Tower_fire

    A jak sie boimy ... zakaz ładowania elektryków w garazu, czy zakaz
    wjazdu? :-)

    J.

  • 30. Data: 2023-07-28 15:56:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jul 2023 14:17:06 +0200, Myjk wrote:
    > Thu, 27 Jul 2023 17:45:36 +0200, _Master_

    > Debilu konfederaciany, ja nie piszę o mediach,
    > bo co media lubią to ja wiem, za klikanie mają kasę,
    > wprost piszę o tympym radusiu co te głupoty POWIELA
    > i tu zachodzi pytanie co on z tego ma.

    No ale powiedz to kobiecie, która milion $ straciła, i dach nad głową
    :-)

    J.