eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 260

  • 31. Data: 2018-11-02 15:50:38
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Nov 2018 15:22:59 +0100, Shrek napisał(a):

    > Fakt jest taki, że na chwilę obecną (srednioświatowo) elektryk generuje
    > większy ślad węglowy niż analogiczna spalinka. O Polsce to nawet szkoda
    > w tej statystyce gadać, bo mamy prawie całość na węglu.

    Masz rację. I co z tego? Czy dlatego nie należy wymieniać źródeł
    zasilania na nieemitujące CO2? A w ślad za tym nie przechodzić na
    elektrotransport?
    Aaa, zapomniałem. Jesteś wyznawcą płaskiej ziemi, tfuu, tego że klimatu
    nie psujemy.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 32. Data: 2018-11-02 16:13:04
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:u...@4...net
    ...
    Dnia Fri, 2 Nov 2018 15:22:59 +0100, Shrek napisał(a):
    >> Fakt jest taki, że na chwilę obecną (srednioświatowo) elektryk
    >> generuje
    >> większy ślad węglowy niż analogiczna spalinka. O Polsce to nawet
    >> szkoda
    >> w tej statystyce gadać, bo mamy prawie całość na węglu.

    >Masz rację. I co z tego? Czy dlatego nie należy wymieniać źródeł
    >zasilania na nieemitujące CO2? A w ślad za tym nie przechodzić na
    >elektrotransport?
    >Aaa, zapomniałem. Jesteś wyznawcą płaskiej ziemi, tfuu, tego że
    >klimatu
    >nie psujemy.

    Ale Jacku - my juz teraz przechodzimy na elektrotransport, gdy zrodla
    sa niewymienione.
    I ten elektrotransport bedzie emitowal wiecej CO2 niz te spaliniaki
    ...

    No dobra, na razie to sa niewielkie ilosci, moze tej odnawialnej
    energii starczy ...

    J.


  • 33. Data: 2018-11-02 16:18:31
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:99ef4db7-8096-4f14-a2f5-48486caace18@go
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 1 listopada 2018 22:34:15 UTC+1 użytkownik Marek S
    napisał:
    >> - Elektryki i spalinówki produkują podobną ilość CO2. W PL, gdzie
    >> prąd
    >> pochodzi w 80% z węgla elektryki "smrodzą" bardziej. W dodatku
    >> nigdzie
    >> nie spotkałem się w uwzględnieniem sprawności transmisji prądu
    >> elektrycznego do domów. Nie zdziwiłbym się, gdyby byłaby to
    >> kolejna
    >> afera jak z dieslami i oprogramowaniem silników.
    >

    >Kiedys bylo walkowane na ktorejs grupie. Od kopalni do koła
    >lokomotywy elektrycznej wychodzilo pi*oko 30%. Czyli podobnie jak
    >benzyna.

    >To tlumaczy nikle ruchy elektryfikacyjne i relatywnie nieduza roznice
    >w cenie przy grzaniu pradem, gazem, weglem, drewnem.
    >Bo roznice sa ale nie zabijajace.

    Akurat nie tlumaczy.
    Albo palisz tone wegla w piecu, albo grzejesz pradem, a elektrownia
    spala 3t.

    Chyba, ze masz pompe ciepla.
    Albo elektrownia jest w miescie i ogrzewa pol miasta.

    Niestety - zazwyczaj nie jest.

    J.







  • 34. Data: 2018-11-02 16:29:40
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:62kzp1k87m45$....@m...org...
    Fri, 2 Nov 2018 14:05:50 +0100, J.F.
    >> Mowiac szczerze, to jest dziwne.
    >> W trasie ICE ma nienajgorsza sprawnosc, a z kolei
    >> ta elektryczna czy polelektryczna skrzynia dosc kiepska.

    >W OL PHEV jest CVT a i tak silnik głównie zasila prądnice a pracują
    >elektryki, chyba że jest w trybie dużej mocy albo kompletnego braku
    >prądu w
    >aku, to się wtedy ICE podpina bezpośrednio pod koła.

    Z opisu wynika, ze te CVT jest elektryczna, wiec sprawnosc taka sobie.
    A CVT nie ratuje nam sprawnosci silnika przy 120km/h ..

    >> No chyba ze ... te 120 wymaga powiedzmy 20kW, akurat niezbyt
    >> wydajny
    >> punkt pracy silnika, a hybryda go przemiennie wylacza i zalacza -
    >> biorac 40kW na ladowanie baterii ... pulsowała tak ?

    >Z pewnością ICE po odpaleniu chodzi na wyższych obrotach niż jałowe,
    >więc
    >podejrzewam że odrazu wchodzi na poziom w którym silnik jest
    >najsprawniejszy.

    Przy ktorym ssanie mozna zmniejszyc :-)

    >To samo jak sięzada ładowanie, albo skończy się energia w
    >bateriach. ICE chodzi na wyższych obrotach, jest w stanie napędzać
    >auto i
    >jeszcze ładować akumulator (znacznie szybciej niż ze standardowej
    >ładowarki
    >230v co to ma maksymalnie 3,5kW). Ogólnie problem z tymi obserwacjami
    >mam,
    >bo auto jest bardzo mocno wyciszone.

    Ale to nie chodzi o to, ze przy wyzszych obrotach silnik jest
    sprawniejszy, tylko ze wtedy ma wieksza moc niz potrzeba.
    Mozna podladowac baterie ... ale potem wypadaloby by ICE wylaczyc i
    kontynuowac na bateriach.

    Robi tak przy tych 120 w trasie ?

    >> Benzynka dawno nie jechalem ... ale 12/100 przy 120
    >> to chyba za duzo jak na nowoczesny silnik ?

    >Ale widziałeś Ty Outlandera? :P To wysoki kloc. Poza tym na trasie
    >był

    Chyba nie az tak wysoki.

    >dodatkowo box, 4 osoby i bagaże z nartami na pokładzie. Z drugiej
    >strony

    Ok, box mogl troche dorzucic.

    >poza oporem z boxa to masa PHEV przez akumulatory pewnie jest
    >zbliżona do
    >tamtego w stanie załadowanym, więc...

    ... wiec widac malo wplywa masa na spalanie :-)

    Tym niemniej moja vectra kombi - niezbyt wysoka, szeroka, a przy 120
    bez boxa to by chyba 6l spalila ... ON :-)

    W kazdym badz razie autostrada to raczej nie jest miejsce, gdzie
    hybryda powinna mniej palic.

    J.


  • 35. Data: 2018-11-02 16:32:55
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-11-2018 o 14:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:1...@m...org...
    >> Fri, 2 Nov 2018 10:55:18 +0100, J.F.
    >>> -ale rano ma byc naladowane, wiec skad prad w nocy - z wegla ?
    >> Z paneli i prosumenta.
    >
    > Prosument to tylko pieniadze - wiec tak naprawde z wegla.

    Jakie pieniądze od kogo?
    Od dawna w prosumencie nie ma żadnych pieniędzy, co najwyżej
    bezgotówkowa wymiana.


  • 36. Data: 2018-11-02 16:34:52
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-11-2018 o 14:52, s...@g...com pisze:
    > W dniu czwartek, 1 listopada 2018 22:34:15 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
    >> W dniu 2018-11-01 o 10:45, Myjk pisze:
    >>>
    >>> Nadal jednak są tu pewne niedociągnięcia w analizie, albowiem za podstawę
    >>> emisji przy produkcji autor przyjął auto spalinowe tj. razem z ICE,
    >>> skrzynią biegów czy bakiem, a potem do elektrycznego doliczył "bak" w
    >>> postaci baterii. Porównanie nie uwzględnia także wielu innych aspektów w
    >>> których elektryki przeważają, tj. bezpośredniego wpływu na ludzi. No ale i
    >>> tak warto zerknąć bo wiele mitów o szkodliwości elektryków, tak chętnie
    >>> powielanych (jak w przypadku DPFa) jest rozwiązane.
    >>>
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM
    >>>
    >>
    >> Często zastanawiałem się nad tym. Zresztą parę dni temu był o tym
    >> program na TVNie o też elektryki nie wypadły tam różowo. Patrząc na
    >> wszystkie te spekulacje mam następujące spostrzeżenia:
    >>
    >> - Elektryki i spalinówki produkują podobną ilość CO2. W PL, gdzie prąd
    >> pochodzi w 80% z węgla elektryki "smrodzą" bardziej. W dodatku nigdzie
    >> nie spotkałem się w uwzględnieniem sprawności transmisji prądu
    >> elektrycznego do domów. Nie zdziwiłbym się, gdyby byłaby to kolejna
    >> afera jak z dieslami i oprogramowaniem silników.
    >>
    >
    > Kiedys bylo walkowane na ktorejs grupie. Od kopalni do koła lokomotywy elektrycznej
    wychodzilo pi*oko 30%. Czyli podobnie jak benzyna.
    >
    > To tlumaczy nikle ruchy elektryfikacyjne i relatywnie nieduza roznice w cenie przy
    grzaniu pradem, gazem, weglem, drewnem.

    Ile razy drożej musi być na prądzie, żeby różnica byłą zabijająca?
    Bo kWh gazu jest od 3 do 6 razy tańsza.


  • 37. Data: 2018-11-02 16:37:09
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2018 o 15:50, Jacek Maciejewski pisze:

    > Masz rację. I co z tego? Czy dlatego nie należy wymieniać źródeł
    > zasilania na nieemitujące CO2?

    Prawdopodobnie nalezy - niezalenie od elektrycznych samochodów.

    > w ślad za tym nie przechodzić na
    > elektrotransport?

    W slad za tym - można. Ale ty twierdzisz, że elektryk jest fajniejszy od
    spalinki juz teraz - nie, generalnie nie jest.

    > Aaa, zapomniałem. Jesteś wyznawcą płaskiej ziemi, tfuu, tego że klimatu
    > nie psujemy.

    Weź se daj na wstrzymanie.

    Shrek


  • 38. Data: 2018-11-02 16:41:10
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: z <...@...pl>

    Uważaj bo zaniżasz poziom.

    z


  • 39. Data: 2018-11-02 16:42:19
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-11-2018 o 16:41, z pisze:
    > Uważaj bo zaniżasz poziom.
    >
    > z

    Cytuj, bo nie wiadomo komu i na co odpowiadasz.


  • 40. Data: 2018-11-02 16:56:33
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Nov 2018 16:29:40 +0100, J.F.

    > Z opisu wynika, ze te CVT jest elektryczna,
    > wiec sprawnosc taka sobie.

    Jak elektryczna jak mechaniczna. Do tego ma lepszą wydajność współpracując
    z silnikami elektrycznymi które mogą regulować moc i nie musi tego robić
    "skrzynia".

    > A CVT nie ratuje nam sprawnosci silnika przy 120km/h ..

    Ratuje to, że silnik pracuje optymalnie, jak nie przekłada energii na
    drogę, to przekłada na baterie by później optymalnie je spożytkować.

    > Przy ktorym ssanie mozna zmniejszyc :-)

    Generalnie chodzi o to, że zawsze silnik albo zasila koła albo prądnicę
    dającą moc na elektryki albo akumulatory -- które potem zasilają elektryki
    (w tym jak potrzeba więcej mocy). Nigdy w zasadzie silnik na jałowo nie
    działa tak jak w zwykłym samochodzie.

    > Ale to nie chodzi o to, ze przy wyzszych obrotach silnik jest
    > sprawniejszy, tylko ze wtedy ma wieksza moc niz potrzeba.
    > Mozna podladowac baterie ... ale potem wypadaloby by ICE
    > wylaczyc i kontynuowac na bateriach.
    > Robi tak przy tych 120 w trasie ?

    W trybie automatycznym zjeżdża baterie do "zera", potem ICE napędza koła
    bezpośrednio i jednocześnie zaczyna ładować baterie. Ale nie wyłapałem
    jeszcze do jakiego poziomu je ładuje, bo mam go pół roku i jeszcze nie
    byłem w dłuższej trasie (ostatnio sama żona się wybrała na 400km wypad i
    stąd mam dane o spalaniu z takiego dystansu). :P Poza tym można tam
    manualnie wywołać ładowanie baterii, albo "oszczędzanie" (tzn. w momencie
    jak wdusisz przycisk SAVE to w miarę potrzeb załącza ICE i utrzymuje
    akumulatory na poziomie w którym był wduszony przycisk +/- 2km zasięgu).

    > Tym niemniej moja vectra kombi - niezbyt wysoka, szeroka,
    > a przy 120 bez boxa to by chyba 6l spalila ... ON :-)
    > W kazdym badz razie autostrada to raczej nie jest miejsce,
    > gdzie hybryda powinna mniej palic.

    To prawda. Dlatego przetestuję w styczniu i dam znać o wynikach. Ogólnie
    przy mojej jeździe mam średnie spalanie w porywach 4L/100km (z
    przeliczeniem prądu na paliwo po 5zł/L i wykorzystanej benzynie), co dla
    takiego klocowatego i jednak znacznie cięższego auta niż z konwencjonalnym
    silnikiem 2 litrym, to raczej dobry wynik. Gorzej jak zestawić z ceną
    zakupu, to już nie wychodzi tak różowo.

    Teraz wszedł nowy Outlander z silnikiem 2,2L z możliwością wymuszenia jazdy
    na EV (u mnie brak takiej możliwości -- musiałem sobie dokupić box na pedał
    gazu z vtech który niestety zamula auto). Niemniej nadal w środku jest
    siekerą ciosany, w porównaniu z takim Eclipse Cross to straszny żal.
    Aczkolwiek dorobił się w końcu nawiewów na tylne siedzenia (jea!) kosztem
    jednak jednego portu USB (u mnie są dwa na tylne siedzenia hah!).

    --
    Pozdor
    Myjk

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 20 ... 26


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: