-
31. Data: 2020-01-19 20:46:27
Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello cef,
Sunday, January 19, 2020, 7:59:38 PM, you wrote:
>>> Podciśnienie w zbiorniku to jest teoretyczne.
>> Coś masz nie tak z autem, jeśli u ciebie to tylko teoria... W moich
>> obecnych samochodach (Logan, Niva) słyszę głośne "CMOK" gdy otwieram
>> bak po jeździe. A w Ładzie zbiornik paliwa staje się wręcz wklęsły
>> podczas jazdy. :)
> Potrafisz policzyć, że gdyby wszystko było idealnie szczelne,
> to jakie siły powstałyby po ubytku objętości rzędu 50 litrów?
> Podciśnienie jest minimalne - i tak wchodzi powietrze.
W sposób kontrolowany - przez przewód odpowietrzający i filtr węglowy.
Ty w ogóle wiesz, jak jest zbudowany współczesny układ zasilania
samochodu?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
32. Data: 2020-01-19 20:57:57
Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-01-19 o 20:45 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
> Hello Mateusz,
>
> Sunday, January 19, 2020, 7:33:55 PM, you wrote:
>
> >> > Pełny bak to większe spalanie, czyli wyższy koszt za kilometr.
> >> Spróbuj to obliczyć.
> > Ale po co? Trend jest oczywisty, a że kwoty będą śmiesznie małe to
> > drugorzędna sprawa. Światło też gaszę gdy wychodzę z domu na 15
> > minut, choć i tutaj oszczędność jest mizerna.
> > A wracając do baku - pisałem, że chodzi również o oszczędność
> > czasu, a ta jest wymierna.
>
> Częstsze tankowanie to oszczędność czasu?
Chyba tylko w twoim świecie. :)
Ja pisałem: "Poza tym, zajechanie na stację to narzut ok. 20 minut,
jeśli nie muszę to wolę odłożyć."
Mateusz
-
33. Data: 2020-01-19 21:15:58
Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-01-19 o 20:43, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello cef,
>
> Sunday, January 19, 2020, 7:07:58 PM, you wrote:
>
>>>> Jak jest mało paliwa, to jak byś nie zasysał zawsze będzie wiecej syfu.
>>> W jaki sposób? Jaki syf po namoknięciu jest lżejszy od paliwa?
>> Zakładając, że syf jest w paliwie i opada na dno i tam się gromadzi, to
>> im mniej jest paliwa, tym większe jest stężenie syfu w paliwie.
>
> Paliwo jest pobierane z dna i stale filtrowane w obiegu zamkniętym - w
> jaki sposób stężenie syfu miałoby się powiększać
Jeśli tworzy się stały układ przepływu, to naturalnie
syfy się zbierają poza tym układem.
Przy małej ilości paliwa w zbiorniku ten proces się potęguje.
Dopiero jak się zamiesza mocniej podczas jazdy
to syfy się rozkładają w całej objętości.
>>>> Kwestia tylko jaki jest układ filtrujący przed pompą paliwa.
>>> Nie ma. Jest tylko siateczka chroniąca przed grubymi
>>> zanieczyszczeniami. I wystarczy.
>> No właśnie przed pompą jest tylko siateczka więc jak syf jest
>> drobniejszy od sitka, to dostaje się do pompy.
>
> No i co z tego? Ile pomp wymieniłeś w swoim samochodzie? Lanos
> przejechał ponad 270 kkm bez wymiany pompy paliwa.
Jedną. Po około 190tys.
Nie sądzę, żeby przyczyną był syf w zbiorniku wywołany jeżdżeniem na
oparach,
bo zazwyczaj tankuję jak mi spada poniżej połowy.
> Za pompą masz filtr i zawór ciśnieniowy - jeśli silnik nie pobiera
> wystarczająco paliwa, to nadmiar wraca do zbiornika. Oczyszczony. Z
> upływem czasu paliwo w zbiorniku jest coraz czystsze a nie coraz
> brudniejsze.
Trochę mnie zaskoczyła ta prosta informacja - nie skojarzyłem znanych
faktów -
aż musiałem pogooglować trochę.
Niestety oprócz paru informacji, że jak mało paliwa,
to może się zapowietrzyć pompa są tylko wywody o wilgoci,
które odrzucasz - bo zakładasz, że powietrze wchodzi do baku przez filtr.
Ewentualnie, że paliwo się podgrzewa przez pompowanie i jak jest go mało,
to może być za ciepłe, ale to odrzucam.
Zeby jeszcze utrzymać przy życiu swoja teorię zagęszczania syfu uczepię
się faktu, ze
syf z paliwa może się przy większym stężeniu zbijać we frakcje, które
skutecznie zablokują filtr.
Dobra - poddaję się :-)
-
34. Data: 2020-01-19 21:16:38
Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mateusz,
Sunday, January 19, 2020, 8:57:57 PM, you wrote:
>> >> > Pełny bak to większe spalanie, czyli wyższy koszt za kilometr.
>> >> Spróbuj to obliczyć.
>> > Ale po co? Trend jest oczywisty, a że kwoty będą śmiesznie małe to
>> > drugorzędna sprawa. Światło też gaszę gdy wychodzę z domu na 15
>> > minut, choć i tutaj oszczędność jest mizerna.
>> > A wracając do baku - pisałem, że chodzi również o oszczędność
>> > czasu, a ta jest wymierna.
>> Częstsze tankowanie to oszczędność czasu?
> Chyba tylko w twoim świecie. :)
> Ja pisałem: "Poza tym, zajechanie na stację to narzut ok. 20 minut,
> jeśli nie muszę to wolę odłożyć."
Odkładasz nie tankując do pełna?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
35. Data: 2020-01-19 21:19:02
Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-01-19 o 20:46, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Potrafisz policzyć, że gdyby wszystko było idealnie szczelne,
>> to jakie siły powstałyby po ubytku objętości rzędu 50 litrów?
>> Podciśnienie jest minimalne - i tak wchodzi powietrze.
>
> W sposób kontrolowany - przez przewód odpowietrzający i filtr węglowy.
>
> Ty w ogóle wiesz, jak jest zbudowany współczesny układ zasilania
> samochodu?
Nie miałem potrzeby analizowania tego.
Nie spodziewałem się tam filtra, myślałem, że jest zwykły odpowietrznik
i tyle.
-
36. Data: 2020-01-19 21:21:10
Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello cef,
Sunday, January 19, 2020, 9:15:58 PM, you wrote:
>>>>> Jak jest mało paliwa, to jak byś nie zasysał zawsze będzie wiecej syfu.
>>>> W jaki sposób? Jaki syf po namoknięciu jest lżejszy od paliwa?
>>> Zakładając, że syf jest w paliwie i opada na dno i tam się gromadzi, to
>>> im mniej jest paliwa, tym większe jest stężenie syfu w paliwie.
>> Paliwo jest pobierane z dna i stale filtrowane w obiegu zamkniętym - w
>> jaki sposób stężenie syfu miałoby się powiększać
> Jeśli tworzy się stały układ przepływu, to naturalnie
> syfy się zbierają poza tym układem.
> Przy małej ilości paliwa w zbiorniku ten proces się potęguje.
> Dopiero jak się zamiesza mocniej podczas jazdy
> to syfy się rozkładają w całej objętości.
Co ty pieprzysz? przecież na każdym zakręcie paliwo się przelewa przez
cały zbiornik w tę i nazad. Każde ruszenie i hamowanie.
>>>>> Kwestia tylko jaki jest układ filtrujący przed pompą paliwa.
>>>> Nie ma. Jest tylko siateczka chroniąca przed grubymi
>>>> zanieczyszczeniami. I wystarczy.
>>> No właśnie przed pompą jest tylko siateczka więc jak syf jest
>>> drobniejszy od sitka, to dostaje się do pompy.
>> No i co z tego? Ile pomp wymieniłeś w swoim samochodzie? Lanos
>> przejechał ponad 270 kkm bez wymiany pompy paliwa.
> Jedną. Po około 190tys.
> Nie sądzę, żeby przyczyną był syf w zbiorniku wywołany jeżdżeniem na
> oparach,
> bo zazwyczaj tankuję jak mi spada poniżej połowy.
Bo nie ma takiego zjawiska.
>> Za pompą masz filtr i zawór ciśnieniowy - jeśli silnik nie pobiera
>> wystarczająco paliwa, to nadmiar wraca do zbiornika. Oczyszczony. Z
>> upływem czasu paliwo w zbiorniku jest coraz czystsze a nie coraz
>> brudniejsze.
> Trochę mnie zaskoczyła ta prosta informacja - nie skojarzyłem znanych
> faktów - aż musiałem pogooglować trochę.
> Niestety oprócz paru informacji, że jak mało paliwa,
> to może się zapowietrzyć pompa są tylko wywody o wilgoci,
> które odrzucasz - bo zakładasz, że powietrze wchodzi do baku przez filtr.
> Ewentualnie, że paliwo się podgrzewa przez pompowanie i jak jest go mało,
> to może być za ciepłe, ale to odrzucam.
> Zeby jeszcze utrzymać przy życiu swoja teorię zagęszczania syfu uczepię
> się faktu, ze
> syf z paliwa może się przy większym stężeniu zbijać we frakcje, które
> skutecznie zablokują filtr.
> Dobra - poddaję się :-)
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
37. Data: 2020-01-19 21:42:54
Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-01-19 14:43, nadir wrote:
> W dniu 19.01.2020 o 00:30, kk pisze:
>
>> O szacowaniu zasięgu było a nie kosztach. W Twizy nadal koszt 100km to
>> 5zł. A w RS nadal 50zł. Jak się to zmieni to na pewno poinformuję :-)
>
> Dlaczego porównujesz Twizy do jakiegoś RS, a nie to T-34?
Nie porównuję. Napisałem tylko ile palą. Ale jak chcesz porównania to
http://niusy.pl/@youtube.com/aa2
-
38. Data: 2020-01-19 21:49:20
Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-01-19 o 21:16 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
> Hello Mateusz,
>
> Sunday, January 19, 2020, 8:57:57 PM, you wrote:
>
> >> >> > Pełny bak to większe spalanie, czyli wyższy koszt za
> >> >> > kilometr.
> >> >> Spróbuj to obliczyć.
> >> > Ale po co? Trend jest oczywisty, a że kwoty będą śmiesznie małe
> >> > to drugorzędna sprawa. Światło też gaszę gdy wychodzę z domu na
> >> > 15 minut, choć i tutaj oszczędność jest mizerna.
> >> > A wracając do baku - pisałem, że chodzi również o oszczędność
> >> > czasu, a ta jest wymierna.
> >> Częstsze tankowanie to oszczędność czasu?
> > Chyba tylko w twoim świecie. :)
> > Ja pisałem: "Poza tym, zajechanie na stację to narzut ok. 20 minut,
> > jeśli nie muszę to wolę odłożyć."
>
> Odkładasz nie tankując do pełna?
Odkładam wizytę na stacji biorąc samochód na plecy i popylam tak 30 km
do domu. Tanio, ekologicznie, no i ruch to zdrowie. Tylko buty muszę
wymieniać 3x w miesiącu.
Mateusz
-
39. Data: 2020-01-20 08:05:01
Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-01-19 o 21:21, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Co ty pieprzysz? przecież na każdym zakręcie paliwo się przelewa przez
> cały zbiornik w tę i nazad. Każde ruszenie i hamowanie.
Widocznie nie miesza się dokładnie.
>> Nie sądzę, żeby przyczyną był syf w zbiorniku wywołany jeżdżeniem na
>> oparach,
>> bo zazwyczaj tankuję jak mi spada poniżej połowy.
>
> Bo nie ma takiego zjawiska.
Dwa razy bylem świadkiem zlewania paliwa ze zbiornika.
Jak zatem wytłumaczysz wyraźnie różne właściwości
paliwa z dna zbiornika?
-
40. Data: 2020-01-20 19:12:54
Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5e25511e$0$17350$6...@n...neostrad
a.pl...
>W dniu 2020-01-19 o 21:21, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Co ty pieprzysz? przecież na każdym zakręcie paliwo się przelewa
>> przez
>> cały zbiornik w tę i nazad. Każde ruszenie i hamowanie.
>Widocznie nie miesza się dokładnie.
>>> Nie sądzę, żeby przyczyną był syf w zbiorniku wywołany jeżdżeniem
>>> na
>>> oparach,
>>> bo zazwyczaj tankuję jak mi spada poniżej połowy.
>
>> Bo nie ma takiego zjawiska.
>Dwa razy bylem świadkiem zlewania paliwa ze zbiornika.
>Jak zatem wytłumaczysz wyraźnie różne właściwości
>paliwa z dna zbiornika?
Jak zlewano i jak wygladaly te wlasciwosci ?
Na polskich drogach trudno uwierzyc w te roznice :-)
Tak z ciekawosci - w kadecie na dnie zbiornika byl taki plastikowy
"garnek".
Ze 20cm srednicy i 7cm wysokosci.
I z niego pompa ssala.
Po co to ... jakies ograniczenie chlupotania ?
J.