  • 441. Data: 2017-05-22 13:03:26
    Temat: Re: Elektryczne. pozamykali.
    Od: "Neonko" <l...@l...pl>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:5922be68$0$645$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    ps.com...

    > Za wyjątkiem Niemiec, gdzie wungiel jest podstawą energetyki...
    > T.

    Nie masz racji. Węgiel kamienny nie jest podstawą energetyki w Niemczech.
    Źródła odnawialne - 27,7 %
    wegiel brunatny - 25,8 %
    węgiel kamienny - 19,7 %
    energia jądrowa - 15,4 %

    http://wysokienapiecie.pl/oze/581-czego-mozemy-sie-n
    auczyc-z-rewolucji-energetycznej-w-niemczech

  • 442. Data: 2017-05-22 13:36:43
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 maja 2017 13:04:53 UTC+2 użytkownik Neonko napisał:
> [...]
    > energia jądrowa - 15,4 %
    >
    > http://wysokienapiecie.pl/oze/581-czego-mozemy-sie-n
    auczyc-z-rewolucji-energetycznej-w-niemczech

    Ale wiesz ze palenie drewnem to wg nich kategoria odnawialnych?
    Do de takie statystyki...

  • 443. Data: 2017-05-22 13:40:28
    Od: s...@g...com

> [...]
    > energia jądrowa - 15,4 %
    >
    > http://wysokienapiecie.pl/oze/581-czego-mozemy-sie-n
    auczyc-z-rewolucji-energetycznej-w-niemczech

    Tu se zerknij ile tego drewna jest w tej biomasie:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_energy_in_Ge
    rmany#Biomass
    biomass accounted for 30% of renewable electricity generation and for 70% of all
    renewable energy (mostly wood).[33]

    Wspomne ze to w duzej mierze Polskie drewno z naszych lasów. Tak apropos niedawnego
    kociokwiku w mediach jak to Polak skurwiel ze se pare drzewek wyciął...

  • 444. Data: 2017-05-22 14:16:40
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "nadir" <n...@h...org> wrote in message

    > Jak ci, którym smog w mieście przeszkadza przeprowadzą się pierwsi,
    > to i tych spod elektrowni pewnie da się namówić.

    Ładnie próbujesz pograć sobie, ale Ci to nie wyszło...
    Elektrownie buduje się na zadupiu, łatwiej przeprowadzić
    garstkę ludzi niż przenieść miasto - zwłaszcza że smród
    w mieście powodują właśnie auta tych samych ludzi:
    gdzie ich nie przeniesiesz to smród pojedzie z nimi.

    Lepiej właśnie przeprowadzić garstkę ludzi spod elektrowni,
    a w mieście jeździć tramwajami i elektrycznymi autami.

    Jak to nie.

  • 445. Data: 2017-05-22 14:22:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    auczyc-z-rewolucji-energetycznej-w-niemczech

    No wychodzi właśnie, że węgiel kamienny+brunatny to 45%.

    > Ale wiesz ze palenie drewnem to wg nich kategoria odnawialnych?
    > Do de takie statystyki...

    A dla Ciebie nie jest odnawialne?

  • 446. Data: 2017-05-22 14:47:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ładnie próbujesz pograć sobie, ale Ci to nie wyszło...
    >Elektrownie buduje się na zadupiu, łatwiej przeprowadzić
    >garstkę ludzi niż przenieść miasto - zwłaszcza że smród

    W Opolu powstalo kiedys Technikum Elektryczne przy Elektrowni Opole w
    Budowie.

    Ale imo sie mylisz - elektrownie sie buduje przy kopalni. Albo przy
    porcie.
    Bo tego wegla trzeba tam duzo, bardzo duzo.

    >w mieście powodują właśnie auta tych samych ludzi:
    >gdzie ich nie przeniesiesz to smród pojedzie z nimi.

    No to w miescie smrodu ubedzie podwojnie :-)

    Albo i do 15%. W trasie pali mi diesel ~6.5, jak nie autostrada to
    nawet 6, w miescie przekracza 10 ...

    J.

  • 447. Data: 2017-05-22 15:01:03
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 maja 2017 14:22:21 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    auczyc-z-rewolucji-energetycznej-w-niemczech

    > No wychodzi właśnie, że węgiel kamienny+brunatny to 45%.

    > A dla Ciebie nie jest odnawialne?

    No w taki sam sposób jak palenie węglem.
    Starczy to drewno topis w jeziorach i nakrywac kamieniami. I juz za 3 mln lat (czy
    ile tam to trwa) bedzie odnowione :)

    Nasze rozróznienie jest proste:
    Odnawialne = jest i będzie długo i nie truje (słońce, wiater, fale)
    Paliwa kopalne = truje, dymi, smrodzi i niebawem sie skonczy.

    Jesli będziemy palic drewnem zamiast węglem to jak sądzisz na jak długo starczy zanim
    ziemia wyłysieje?

    Ale tak, tu jest ta magia ze da sie oszukać nierozumnego połykacza treści i palenie
    drewnem jest zaliczane do ekologii i odnawialnosci kojarzonej z zielonością...

  • 448. Data: 2017-05-22 15:02:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:
> [...]

    Ale wegiel jest

> [...]

    >Wspomne ze to w duzej mierze Polskie drewno z naszych lasów.
    >Tak apropos niedawnego kociokwiku w mediach jak to Polak skurwiel ze

    U nas tez elektrownie odkryly takie zrodlo odnawialnego pradu, bo
    normy musza wyrobic :-)

    Ba - bodajze Lasy Panstwowe projekt do Unii zglosily - wylapanie CO2 z
    powietrza poprzez posadzenie lasu.
    I doplaty chca :-)

    J.

  • 449. Data: 2017-05-22 15:08:06
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-05-22 o 13:03, Neonko pisze:
> [...]
    > energia jądrowa - 15,4 %
    >
    > http://wysokienapiecie.pl/oze/581-czego-mozemy-sie-n
    auczyc-z-rewolucji-energetycznej-w-niemczech

    To mi się nie sumuje do 100%.
    I tak z węgla mają ponad 45% (jak wynika z tego zestawienia). I są
    największym emitentem CO2.
    T.

    Ps. A i tak podobno CO2 to tylko 5% gazów cieplarnianych, a z tych 5%
    człowiek może urwać 2% (nie 2 punkty procentowe, ale 2% z 5%, co daje
    nam 0,1% wpływu na CO2 produkowane przez ludzi - wliczając w to bydło :-)

  • 450. Data: 2017-05-22 15:45:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-22 o 14:16, Pszemol pisze:

    > Ładnie próbujesz pograć sobie, ale Ci to nie wyszło...

    Czyżby?

    > Elektrownie buduje się na zadupiu,

    W USA może łatwiej o zadupie?

    > łatwiej przeprowadzić
    > garstkę ludzi niż przenieść miasto - zwłaszcza że smród
    > w mieście powodują właśnie auta tych samych ludzi:
    > gdzie ich nie przeniesiesz to smród pojedzie z nimi.

    Tylko dlaczego i gdzie "garstka" ludzi ma się przeprowadzać żeby
    miastowi mieli czym oddychać?

    > Lepiej właśnie przeprowadzić garstkę ludzi spod elektrowni,
    > a w mieście jeździć tramwajami i elektrycznymi autami.

    Garstkę ludzi powiadasz? Taka elektrownia może oddziaływać na obszar w
    promieniu kilkudziesięciu kilometrów. W Polsce, to już praktycznie tuż
    za rogiem.

    > Jak to nie.

    Tak nie, że nadal przetworzenie paliwa w miejscu zapotrzebowania na
    pracę/ciepło jest efektywniejsze niż wielokrotne przemiany i/lub przesył
    energii.