  • 431. Data: 2017-05-22 03:33:01
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:ofsubq$6qu$3@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "Pszemol"

    > A mają homologację? Po polskich ulicach wolno nimi jeździć?
    > ---
    > Jako składaka zarejestrujesz :-)

    Jasne, z limitem prędkości maksymalnej 35km/h?

  • 432. Data: 2017-05-22 03:34:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:ofsueh$758$1@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "Pszemol"
    >
    > Zniknąłeś właśnie cały rynek nie-oryginalnych części zamiennych.
    > ---
    > W którym ASO montują nieoryginalne ?

    W żadnym.
    Właśnie zniknąłeś cały rynek niezależnych od fabryki warsztatów.

  • 433. Data: 2017-05-22 03:35:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Jej czystość definiuje sposób uzyskania a nie sposób użycia.

    Również spalanie w miejscu nieodpowiednim do tego.

    > Nie są tak efektowne jak piszesz i są nieekologiczne
    > co zgrabnie pomijasz. A skoro musi być nieekologicznie
    > to nich będzie taniej. Więc samochody elektryczne tylko jako
    > ciekawostka w firmach. Bo nawet ich głośni fanatycy jak ty
    > kupując wybierają spalinowe. Prawda ?

    Słuchaj - uparłeś się, najeżyłeś się - nie przekonam Cię :-)
    Wiesz swoje, ja wiem swoje.

  • 434. Data: 2017-05-22 03:36:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "nadir" <n...@h...org> wrote in message

    > No pewnie, a ci co mieszkają w pobliżu elektrowni niech zdychają.

    Albo niech się przeprowadzą jak im przeszkadza.

    > Kotły elektrowni są faktycznie sprawniejsze w spalaniu paliwa niż silniki
    > spalinowe, ale elektrownia to nie tylko kocioł i na wyjściu jak ma
    > sprawność 35-45%, to już jest bardzo dobrze. Do tego dochodzą straty na
    > przesyle, kolejne kilka, kilkanaście procent. A jak jeszcze odejmie się
    > sprawność ładowania i rozładownia akumulatorów oraz sprawność silnika
    > elektrycznego, to sumarycznie samochody elektryczne nie zużywają jakoś
    > drastycznie mniej paliwa niż samochody spalinowe.

    To teraz sprawdź sprawność swojego niedoregulowanego silnika,
    zwłaszcza na krótkich trasach...

  • 435. Data: 2017-05-22 03:41:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Uwazasz ze praca gornikow nie jest w Polsce potrzebna?

    Ty tak napisałeś, że jest nierentowna.

    > A ja uwazam ze jest. Zprad robiony z polskiego wegla
    > kosztuje na wyjsciu z elektrowni ok 11 groszy.

    Wliczasz dotacje?

    > Prad jak wiadmomo w XXI wieku jest raczej potrzebny.
    > Nie ma znaczenia ze gdzies w swiecie mozna kupic wegiel
    > 20% taniej. Gdyby kupic taniej to w duzej skali zysku by
    > nie bylo bo wiecej niz zaoszczedzone trzeba by wydac na
    > zasilki rozne dla bezrobotnych jacy by sie pojawili po
    > zamknieciu kopaln.

    To nie tak jest że wszyscy górnicy poszliby na bezrobocie.
    Nie histeryzuj.

    > To nie jest tak ze jak zamknac kopalnie to prace straca
    > tylko zatrudnieni w tej kopalni. Gdzies pisali ze jedno
    > miejsce pracy w kopalni generuje ponad dwa miejsca
    > pracy poza kopalnia. Te miejsca pracy poza kopalniami
    > sa rentowne.

    Są rentowne KOSZTEM DOTACJI do kopalni.
    Są rentowne tylko dlatego, że ktoś z naszych podatków
    do tego interesu DOPŁACA.

    > To lepiej dolozyc do gornikow zeby uratowac trzy razy
    > tyle miejsc pracy.

    Jeszcze lepiej sfinansować im kurs instalatora paneli EV
    lub mechanika obsługującego wiatraki, aby się
    przekwalifikowali z zawodu XIX-wiecznego na zawód z XXI wieku.

    > Ekonomia z niektorych bredzen Janusza Mikke jest oderwana
    > od rzeczywistosci jak on sam. Mamy duzo wegla i bedziemy
    > go wydobywac i spalac zeby miec prad i cieplo bez wzgledu
    > na koszty z tym zwiazane. Bo to sie oplaca calemu spoleczenstwu.

    Jeśli się to tak opłaca, to dlaczego węgiel nie kosztuje tyle, aby
    się kopalni opłacało go wydobywać bez dopłat do śmierdzieli?
    Jak mam już do czegoś dopłacać to wolę dopłacać do wiatraków
    i paneli elektrycznych niż do brudnego węgla i potem leczyć
    górników z chorobami płuc którzy od pylicy idą na rentę
    w wielu 45 lat.

  • 436. Data: 2017-05-22 03:43:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Albo ... czy praca w kopalni sie tak bardzo rozni od budowy drog ?
    > To moze lepiej, zeby gornicy zarabiali przy budowie autostrad ?

    O widzisz... bo to bujda jest ze po zamknieciu kopalni
    wszyscy beda bezrobotni... to taka wymówka dla tych
    co lubia isc na latwizne.

  • 437. Data: 2017-05-22 07:28:52
    Temat: Re: Elektryczne. pozamykali.
    Od: "Neonko" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > To lepiej dolozyc do gornikow zeby uratowac
    > trzy razy tyle miejsc pracy.

    Zenek, wyjedź na zachód Europy i tam doradzaj,
    bo oni pozamykali swoje kopalnie węgla kamiennego.

  • 438. Data: 2017-05-22 08:52:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-22 o 03:36, Pszemol pisze:

    > Albo niech się przeprowadzą jak im przeszkadza.

    Jak ci, którym smog w mieście przeszkadza przeprowadzą się pierwsi, to i
    tych spod elektrowni pewnie da się namówić.

    > To teraz sprawdź sprawność swojego niedoregulowanego silnika,
    > zwłaszcza na krótkich trasach...

    No spadnie z jakichś 30% do powiedzmy 20%, ale to nadal nie zwiększa
    bilansu energetycznego samochodu elektrycznego.

  • 439. Data: 2017-05-22 11:52:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ty tak napisałeś, że jest nierentowna.

    Chyba jest nierentowna, skoro oplaca sie wegiel w Australii kupowac i
    przez pol globu transportowac.

    >Jeszcze lepiej sfinansować im kurs instalatora paneli EV
    >lub mechanika obsługującego wiatraki, aby się
    >przekwalifikowali z zawodu XIX-wiecznego na zawód z XXI wieku.

    Tylko wiesz ... jeszcze sie moze okazac, ze sie z tym weglem
    przeprosimy.
    Bo z czegos trzeba produkowac chocby oleje do tych wiatrakow.

    Wiec gdzies tam trzeba doliczyc koszty utrzymania kopalni w spoczynku,
    wykwalifikowanych pracownikow itp.
    Co nie znaczy, ze trzeba ich trzymac wszystkich juz dzis.

    J.

  • 440. Data: 2017-05-22 12:33:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-05-22 o 07:28, Neonko pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Zenek, wyjedź na zachód Europy i tam doradzaj,
    > bo oni pozamykali swoje kopalnie węgla kamiennego.

    Za wyjątkiem Niemiec, gdzie wungiel jest podstawą energetyki...
    T.