  • 171. Data: 2017-05-11 20:37:25
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-11 o 19:57, re pisze:

    > Z kosztem akumulatora czy bez ?

    Jakiego akumulatora?

  • 172. Data: 2017-05-11 20:40:14
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 9 May 2017 19:01:13 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Infrastruktura musi się rozwinąć, tak samo jak
    >musiała się rozwijać w przypadku stacji paliw.

    Do dzisiejszego dnia są bramki viatoll, które zasilane są z agregatów.
    I tu nie jest mowa o jakimś strasznym zapotrzebowaniu na prąd. Do
    stacji szybkiego ładowania zapotrzebowanie jednak będzie większe. W
    naszych realiach może się to nie udać. Nieprędko.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 173. Data: 2017-05-11 20:46:56
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 10 May 2017 07:34:56 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Ja mam zapotrzebowanie na conajmniej dwa auta w rodzinie.

    Aha, czyli my mamy sobie jeździć autem na baterię, a Ty bedziesz sobie
    zapierdalał spalinowcem. Może zacznij zabwianie świata od swojego
    podwórka?

  • 174. Data: 2017-05-11 20:49:33
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 9 May 2017 14:13:21 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >że
    >trzeba wszędzie się wozić samochodem zamiast szybciej metrem, kolejką,
    >komunikacją publiczną - to mit.

    Mitem to jest to, że zbiorkom jest zawsze szybszy od auta. W moim
    przypadku na drodze dom-firma się to nichuja nie sprawdza.

  • 175. Data: 2017-05-11 20:58:50
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 9 May 2017 19:33:59 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:

    >żeby z Łódzkiego

    Nie każdy mieszka w tym mieście sexu i biznesu ;) Są tacy, co
    mieszkają w śląskim czy podkarpackim.

  • 176. Data: 2017-05-11 20:59:41
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 10 May 2017 10:29:45 +0200, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:

    >Coś tam się rozjaśniło?

    I nikt nam nie wmówi że białe jest białe, a czarne jest czarne ;)

  • 177. Data: 2017-05-11 21:06:18
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 8 May 2017 12:56:16 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Tymczasem nowe auta za minimum 30-40 tysiaków (bo tyle
    >kosztują przecież najtańsze fiaty i vw)

    Fiat za 30 tys.? To chyba Panda. Punto startuje chyba od 41 tys.
    VW? To chyba Up. Polo zaczyna się od 40 tys. i pewnie takiego za te
    cztery dyszki to nie ma w ofercie.
    Tak naprawdę to w Polsce nie ma już auta za 30 tys. Nowych aut.

  • 178. Data: 2017-05-11 21:08:27
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 8 May 2017 13:58:31 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:

    >I z tych pieciuset wiekszosc kupily na pokaz jakies zaklady energetyczne, urzedy
    miast i wsi itp. Takie pierdolenie kotka ze 500 juz ktos kupil.

    W Warszawie jedna korporacja kupiła chyba dwa Nissany Leaf. Ale widzę
    je non stop pod Areną Ursynów podłączone do ładowania ;) Nawet na
    taksówkę się toto nie nadaje.

  • 179. Data: 2017-05-11 21:15:30
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 9 May 2017 03:14:57 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:

    >Gospodarstwo domowe tak 10-20kWh dziennie można by przyjąć

    Bez przesady. Mnie srednie miesięczne zużycie wychodzi na poziomie 180
    kWh. I jakoś przesadnie nie oszczędzam. Ba, można powiedzieć że wcale
    nie oszczędzam. Owszem, żarówki LED mam, ale plazma chodzi prawie cały
    dzień, do tego STB do kabłowki plus amplituner. Piekarnik elektryczny
    co drugi dzień grzany. Żeby mieć żuzycie na poziomie 300-600 kWh to
    chyba trzeba całe mieszkanie pradem ogrzewać.

    http://i.imgur.com/kTuQxTQ.jpg

  • 180. Data: 2017-05-11 21:22:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 maja 2017 21:15:27 UTC+2 użytkownik j...@i...pl napisał:

> [...]
    > co drugi dzień grzany. Żeby mieć żuzycie na poziomie 300-600 kWh to
    > chyba trzeba całe mieszkanie pradem ogrzewać.

    Na sąsiedniej grupie kilka razy była dyskusja o rachunkach za prąd i właściciele
    domów jednorodzinnych zgodnie zeznają o kwotach rachunków w granicach 200-300zł co
    właśnie jest ok 300kWh. Ja od kilku lat mam zużycie właśnie ok 330kWh/mc. I prądem
    nie grzeje. Dom, rodzina 4 osobowa, większość znajomych podobnie.