  • 71. Data: 2009-09-08 07:24:43
    Temat: Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 8, 8:36 am, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Taki przykominowy kręciołek, to w ogóle trochę mało jak na grzanie.

    Ale mogloby wystarczyc do pompowania ciepla z gruntu.
    Trudno mi to oszacowac, nie mialem nigdy do czynienia z taka pozioma
    turbinka...
    w sumie jakby tak lopatki uksztaltowac odpowiednio, to mogloby robic
    jeszcze za turbine wodna przy ulewnych deszczach :P

    --
    Marek

  • 72. Data: 2009-09-08 08:15:25
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Jednak tez nie jest tak rozowo. Moc nominalna to on osiaga tylko
    > czasami. Zwykle wieje za slabo, albo za mocno. A sam taki wiatrak tez
    > kosztuje,
    Kosztuje tyle a i tak sie nie oplaca i to mimo sztucznej redystrybucji kosztow.

    > kosztuje teren na ktorym stoi - przeciez gmina ma konkretne
    > straty wynikajace z tego, ze ktos tam nie postawi domu, nie bedzie mial
    > pola, albo fabryki.

    Straty? Dla gminy? wiesz ile ja mam zysku ze ostatnio na marsa nie polecialem.
    Normalnie, wszystko wydam na podroz na ksiezyc.
    Jakby to byly czasy feudalne to jakies straty feudał mogl by miec, no albo
    potencjalne, nierealne zyski. Ale nazywanie tego stratami to przegiecie.
    Trzymaj higiene swiatopogladowa. :)

    > Sens istnienia tych wiatrakow jest taki sam jak
    > innych dziwolagow - eurokolchoz zarzadzil, ze ilestam energii ma byc ze
    > zrodel odnawialnych i basta. Oplacalne to jest dzieki doplata - a
    > pieniadze na doplaty biora sie - no walasnie, taka zagadka.

    Jest fajny art na temat PV.
    http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2338834,0
    0.asp
    Gostek sobie kupil po bardzo preferencyjnych warunkach, dostal doplate stanowa,
    mieszka w kalifornii (pi* oko szerokosc na jakiej lezy egipt). I i tak sie nie
    oplaca. Tyle na temat baterii slonecznych i elektryki.

    Solary do grzania wody - swietnie. Reszta juz tylko jako hobby.

    --
    Lukasz Sczygiel
    http://coraline.bazarek.pl

  • 73. Data: 2009-09-08 08:24:05
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    >i bezobslugowo?

    nie będę z Toba dyskutowąc na poziomie "przecież napisałem co innego"
    dziękuję

    dla mnie EOT chyba że pojawi się jakaś ciekawa odnoga dyskusji
    mniej teoretyczna

    > Chlopie, poczytaj troche o temacie...

    zawsze bardzo chętnie czytam
    dlatego całkiem sporo wiem

    > no wlasnie wazne. Bo sprawnosci i energii nie ma za duzo i wywalenie
    > 20% na grzanie uzwojen generatora jest deko bez sensu.

    w końcu produkujemy ciepło...
    ja nie widzę problemu, ale nie istotne - dla mnie to EOT

  • 74. Data: 2009-09-08 08:41:37
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 07 Sep 2009 12:16:18 +0200, Lukasz Sczygiel napisał(a):

    > i jak chcesz. Jesli chcesz komus go sprzedac to musisz sie podlaczyc do
    > Sieci Energetycznej i wykonac te sprzedaz za jej posrednictwem. No i z
    Tez nie musisz. Mozesz bezposrednio pociagnac linie do sasiada, tylko
    wtedy oprocz koncesji na wytwarzanie musisz miec koncesje na dystrybucje.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 75. Data: 2009-09-08 08:57:53
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 8, 8:50 am, "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote:
    > eurokolchoz zarzadzil, ze ilestam energii ma byc ze
    > zrodel odnawialnych i basta. Oplacalne to jest dzieki doplata [...]

    doplatom. Nie doplatA. Jezyk polski ma rowniez poprawne koncowki -om.

    Oczywiscie, ze najtansze jest pogonienie elektrowni paliwem kopalnym.
    Tylko tak sie sklada, ze ni cholery ropa nie chce sie dac znalezc w
    Europie (a przynajmniej nie w wystarczajacych ilosciach), wegiel
    paskudzi i tez go nie ma w nieskonczonosc, wiec sie szuka
    *niezaleznosci*. Tu nie chodzi o *taniej* tylko o *inaczej*. Zeby nie
    musiec zebow w sciane, jak Rosja znowu gaz zakreci, a arabscy
    szejkowie zapragna nowego tuzina Maserati dla kazdego pucybuta.

    Jak jestes producentem produktu X, ktory ma krytyczna srubke Y
    produkowana tylko przez producenta Z, to tez szukasz niezaleznego
    producenta do tej srubki, nawet za 2x wyzsza cene, a jak znajdziesz,
    to pilunjesz, zeby nie zdechl i kupujesz od niego czesc srubek. Bo jak
    producent Z sobie zazyczy 500% wyzszej ceny, albo przestanie
    produkowac, to bez tej srubki lezysz i kwiczysz. Jak masz gospodarke
    zalezna od pradu, to szukasz mozliwej dywersyfikacji jego produkcji -
    zaleznosc od jednego zrodla, zwlaszcza poza krajem, jest na dluga mete
    zgubna. Ropa sie konczy. Niech jej starczy na jeszcze 100 lat. Akurat
    czas zaczac z nowymi metodami pozyskiwania energii, zeby za 100 lat
    miec cos w garsci, a nie dopiero pierwsze 100 wiatrakow i 800W solara
    na dachu stodoly soltysa.

    Tak, to jest NIEOPLACALNE, bo na razie JEST alternatywa, ale to musi
    stac sie oplacalne ZANIM ta alternatywa przestanie byc alternatywa.

    Marek

  • 76. Data: 2009-09-08 09:09:31
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Marek Lewandowski denied rebel lies:

> [...]
    > musiec zebow w sciane, jak Rosja znowu gaz zakreci, a arabscy
    > szejkowie zapragna nowego tuzina Maserati dla kazdego pucybuta.

    [...]

    > Tak, to jest NIEOPLACALNE, bo na razie JEST alternatywa, ale to musi
    > stac sie oplacalne ZANIM ta alternatywa przestanie byc alternatywa.

    Krótko: energia jądrowa.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|I'll just walk up to the
    (::) (::)|dragon invisibly

  • 77. Data: 2009-09-08 09:18:19
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Pierdolisz jak potluczony Wiatraki stoja na polach i nikomu to nie
    przeszkadza wyjzyj ze swojej zapyzialej dziury na swita jak wyglada butraku.

  • 78. Data: 2009-09-08 09:49:41
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Nie robię sobie jaj, po prostu mam 800W paneli i zastanawiam się, co z nimi
    > zrobić. Wg Ciebie mam je wyrzucić?
    > Pozdrawiam,

    Fajnie, że masz. Panel używany żyje ok 3 lat. Czy warto na ten okres
    bawić się z przerabianiem bojlera?

    Januszr

  • 79. Data: 2009-09-08 10:32:37
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 8, 11:09 am, MoonWolf <m...@p...com> wrote:

    > Krótko: energia jądrowa.

    Jest juz opanowana i sa z nia problemy - nie ma pomyslu na utylizacje
    odpadow, a skladowanie coraz czesciej szwankuje. Paliwa do obecnie
    istniejacych elektrowni tez nie ma w nieograniczonych ilosciach.
    Fajnie sie sprawdzaja w obszarach o duzej gestosci zapotrzebowania na
    energie, ale juz przy rzadszym zasiedleniu wymagaja duzych nakladow na
    siec rozsylu. Wreszcie elektrownie jadrowe sa w przypadku dzialan
    wojennych (wzglednie terrorystycznych) bardzo latwym i wybitnie
    strategicznym celem (udupia kawal kraju jednym nalotem), zwlaszcza, ze
    najczesciej stoja niedaleko od silnie uprzemyslowionych, a co za tym
    idzie - waznych obszarow. Wreszcie nie jest to technologia, ktora
    mozna zainstalowac w dowolnym kraju bez ryzyka dla wlasnej dupy.

    Poza tym nikt nie zakazal badan nad fizyka jadrowa, ostatnio zdaje sie
    ze nowy kobylasty akcelerator wybudowano do badan tej dziedziny. Nie
    zmniejsza to potrzeby znalezienia alternatyw i od tej technologii.

    Marek

  • 80. Data: 2009-09-08 11:27:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Tuesday, September 8, 2009, 10:57:53 AM, you wrote:

    > doplatom. Nie doplatA. Jezyk polski ma rowniez poprawne koncowki -om.

    I ma również polskie znaki diakrytyczne...

    [..]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl