  • 1. Data: 2009-04-28 12:29:23
    Temat: Elekrownie na wegiel, termometry na rtec i tak dalej
    Od: A.L. <a...@a...com>

    List z Polski, fragment:

    "Ludzie sie boja elektrowni jadrowych. Bo odpady, bo promieniowanie...
    Wegiel z kopalni co go transportuja do elektrowni tez zawiera sladowe
    ilosci materialow rozszczepilanych. Malo - ale jak sie policzy to na
    tony i wezmie pod uwage fakt, ze to wszystko wali w powietrze, to jest
    taki "czernobyl - continous". Przy haldach kopalniantych jest taki
    poziom promieniowana, ze w atomowce wszystkie zabezpieczenia by sie
    wlaczyly. I co? i NIC! Haldy sa duzo mniej medialne niz kopula
    reaktora!

    Unia zakazala stosowania termometrow z rtecia (szkodliwa jest).
    Zamiast tego maja byc elektronowe. Moze i lepsze (na pewno drozsze),
    ale jednoczesnie Unia wycofuje normalne zarowki (bo nieefektywne) i
    zamiast tego wprowadza swietlowki. Ktore w srodku maja... rtec, choc w
    mniejszej ilosci. Tyle, ze w domu to mialbys 1 termometr niebezpieczny
    jakbys go zjadl. I ze 20 swietlowek wymienianych na okraglo (nie
    oplaca sie robic dobrych, firma OSRAM tez chce dobrze zyc).
    Tak przy okazji - co robic z bateriami od tych termometrow - one sa
    bardziej szkodliwe niz zjedzenie rteciowego termometra!.."

    No i jak to jest z tym promieniowaniem hald, szkodliwoscis rteci i
    baterii?...

    A.L.

  • 2. Data: 2009-04-28 13:09:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 28 Apr, 13:29, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > List z Polski

    Od Daukszewicza?

    > Przy haldach kopalniantych jest taki
    > poziom promieniowana

    W ostatnim "Nuclear News" bodajże był artykuł o firmie która ma zamiar
    z lotnego popiołu po węglu robić paliwo do atomówek. Jeśli przez ten
    pomysł upadnie wydobycie rud uranu, to za jakiś czas skończą się hałdy
    popiołów i wtedy dopiero będziemy mieli problem :-)

    Konrad

    PS. Ktoś Pana oszukał, że Unia coś wprowadza. Owszem, żarówek
    zakazano, ale niczego się nie wprowadza- świećta czym chceta!
    PS2 a wie Pan co jest w składzie materiału włókna w żarówce?

  • 3. Data: 2009-04-28 13:18:13
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 28 Apr 2009 06:09:37 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

    >Od Daukszewicza?

    Nie

> [...]
    >pomysł upadnie wydobycie rud uranu, to za jakiś czas skończą się hałdy
    >popiołów i wtedy dopiero będziemy mieli problem :-)

    No dobra, to te haldy sa promieniotworcze i ile?...

    >Konrad
    >
    >PS. Ktoś Pana oszukał, że Unia coś wprowadza. Owszem, żarówek
    >zakazano, ale niczego się nie wprowadza- świećta czym chceta!

    Swiecami?.

    >PS2 a wie Pan co jest w składzie materiału włókna w żarówce?

    No?... Dawniej sie robilo z worlframu bodajrze.

    A.L.

  • 4. Data: 2009-04-28 13:20:41
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > No?... Dawniej sie robilo z worlframu bodajrze.

    W chinach pewnie plastikowe :-)

  • 5. Data: 2009-04-28 14:04:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 28 Apr, 14:18, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > No dobra, to te haldy sa promieniotworcze i ile?...

    Wszystko jest promieniotwórcze. Taśma klejąca wytwarza x-rays.
    Powiem Panu w tajemnicy, że jeśli wychował Pan się w betonowym polskim
    bloku, to nawdychał sie Pan tyle promieniotwórczego radonu (z rozpadu
    uranu w tych popiołach, bo dawali je do betonu), że zgodnie z teoriami
    nuklearnych krzykaczy, powinien Pan świecić promieniowaniem Czerenkowa
    do dzisiaj.

    > Swiecami?.

    A to już pozostawiono do swobodnego wyboru według indywidualnych
    preferencji. Ja w Anglii radzę sobie całkiem nieźle z próchnem :-)

    > No?... Dawniej sie robilo z worlframu bodajrze.

    Jasne że z wolframu, ale jakie on ma składniki stopowe!

    Konrad

  • 6. Data: 2009-04-28 14:50:30
    Od: Qwerty <k...@j...pl>

    Konrad Anikiel pisze:

    > Jasne że z wolframu, ale jakie on ma składniki stopowe
    No żadnych, wolfram to wolfram ew. jeszcze tungsten ;)

  • 7. Data: 2009-04-28 16:37:40
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Swiecami?.

    Przykładem.

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-04-29 14:58:41
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 29 Apr 2009 17:00:47 +0200, Sebastian Kaliszewski
    <s...@r...that.informa.and.that.pl> wrote:

    >Sodowe i inne metalo-halogenkowe (nie mylić z halogenowymi) lampy
    >wyładowcze mają wielorotnie większą wydajność niż żarówki i nikt ich nie
    >zabronił.

    Wyobrazam sobie jaki bybly jazgot gdyny KCw Moskwie zabronil
    "normalnych zarowek". Zas gdy KC w Brukseli to robi, uwaza sie ze jest
    to "krok postepowy".

    Glupi ci ludzie, glupi...

    A.L.

  • 9. Data: 2009-04-29 15:00:47
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...that.informa.and.that.pl>

    bujnos@smutec wrote:

    > Chyba nie chodzi o to, że jakiś belgijski humanista się przestraszyl
    > reaktywnosci wolframu, jeno o to ze żarówka - wolframówka ma
    > 20% efektywności.

    Nie 20% tylko raczej 4% (halogenowa, zwykła jescze mniej)

    pzdr
    \SK

  • 10. Data: 2009-04-29 15:24:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 29 Apr, 15:58, A.L. <a...@a...com> wrote:

    > Wyobrazam sobie jaki bybly jazgot gdyny KCw Moskwie zabronil
    > "normalnych zarowek". Zas gdy KC w Brukseli to robi, uwaza sie ze jest
    > to "krok postepowy".
    >
    > Glupi ci ludzie, glupi...

    No tak, bo w takiej Kaliforni jak coś postanowią na temat np
    elektrycznych samochodów, to potem po cichutku się z tego wycofują.
    Tam to dopiero mądrzy, ci ludzie!
    Konrad
    PS w Indiach ludzie w domach mają wyłącznie świetlówki (rury, bo
    kompakty za drogie)- bez żadnych regulacji. Prąd drogi, to żarówek nie
    kupują. Głupi?