  • Data: 2009-09-22 10:44:14
    Temat: Eksperyment do doktoratu -- pomożecie?
    Od: Maciej Gawinecki <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Mój pomysł jest prosty. Chcę zobaczyć w jaki sposób ludzie opisują Web
    serwisy za pomocą tagów i jak je klasyfikują. W tym celu stworzyłem
    prosty portal, w którym każdy może tagować i klasyfikować.

    Chcesz sprobować? Wystarczy zajrzeć tu i poprosić o udział w
    eksperymencie:

    http://mars.ing.unimo.it/wscolab/new.php

    Zapraszam!

    Zależy mi na jak największej grupie ludzi z doświadczeniem w
    programowaniu lub software engineering -- w końcu to liczba stanowi o
    sile działania społeczności w procesie tagowania. Dlatego jeśli znasz
    kogoś, kto mógłby wziąć udział w tym eksperymencie, przekaż mu proszę
    tą wiadomość.

    Udział w tym eksperymencie nie wymaga dużo czasu. Do portalu można
    wracać kilkakrotnie, poświęcając tyle czasu ile się ma w dowolnym
    momencie.

    W ramach mojego doktoratu pracuję nad problemem wyszukiwania Web
    serwisów. W sieci jest aktualnie ponad 25'000 Web serwisów, z czego
    większość jest bardzo słabo udokumentowana i w związku z tym trudna do
    znalezienia. Wyszukiwanie właściwych Web serwisów jest tak samo ważne
    jest wyszukiwanie klas, bibliotek, zasobów sprzętowych czy danych,
    którzy inni już wcześniej przygotowali, w ten sposób szybko można
    zbudować aplikację.

    Wyniki procesu wezmą udział w międzynarodowym konkursie na metody
    wyszukiwania Web serwisów.

    Pozdrawiam,
    Maciej