  • Data: 2011-02-03 21:00:36
    Temat: EF 17-40/4L i serwis na Żytniej
    Od: "Trabant 3.0Diesel" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie wszystkich,

    nie wiem sam, czy ten post jest żaleniem się, czy pytaniem, ale...
    Jakiś czas temu mój ulubiony obiekty (17-40/4L) spadł mi z wysokości
    ok. 1,5m na podłogę pokrytą wykładziną. Jako, że częściej zdjęcia
    robiłem innymi obiektywami (specyfika) to nie bardzo się tym
    przejmowałem, jak wychodziłem gdzieś "na miasto" to wydawało mi się,
    że wszystko jest ok.
    Natomiast szok nastąpił po tym, jak wpadłem do studia z tym
    obiektywem. Zdjęcia robione ze statywu, czasy 1/80-1/100s przy
    wstępnym podniesieniu lustra i potem na kompie widać strasznie
    nieostre wszystko Mydło jak stopięćdziesiąt. W tej samej sesji robiłem
    zdjęcia 50/1.8 z ręki przy zbliżonych czasach i zdjęcia były ostre w
    stopniu co najmniej zadowalającym.

    Postanowiłem w związku z tym oddać obiektyw do naprawy, bo szkoda mi
    tak zacnego szkła, żeby tylko leżało.

    Zaniosłem najpierw do człowieka polecanego na tej grupie, tj. na Al.
    Jerozolimskie, ale on stwierdził, że się tego nie jest w stanie
    podjąć, bo nie ma jakiegoś urządzenia (nie pamiętam o co chodziło) i
    polecił mi zanieść obiektyw na Żytnią.

    Zaniosłem go więc tam (a właściwie zaniosła go tam moja dziewczyna) i
    oddała do wyceny. Wycenili to na 310zł podając, że po upadku obiektyw
    się rozjustował.
    oddany został 11. stycznia, 2 tygodnie później dzwoniłem do nich z
    pytaniem kiedy będzie gotowi, na co człowiek przy telefonie
    powiedział, że technik ma problem z tym obiektywem, ale będzie gotowy
    w następnym tygodniu. Aktualnie leci ten właśnie następny tydzień, a
    wczoraj z Żytniej dzwonili do mojej dziewczyny (totalnego laika), że
    mają nadal problemy, że mogą to ustawić tylko na tele, że szerokiego
    kąta nie ustawią i prawdopodobnie koszt naprawy wzrośnie, a zostanie
    zrealizowana prawdopodobnie dopiero gdy trafi tam inny 17-40, żeby
    technik mógł porównać. Dodał, że to dlatego, że to dość rzadki
    obiektyw i niewiele mieli z nim doświadczeń.

    Dear God!
    17-40/4L rzadkim obiektywem? Wedle mojej wiedzy jest to jeden z
    najpopularniejszych obiektywów z serii L ze względu na osiągi i cenę.
    Poradźcie mi proszę, co powinienem zrobić w tej sytuacji. Czy jeśli na
    Żytniej nie potrafią, to gdzieś będą potrafić? Skoro facet z Al.
    Jerozolimskich się nie podjął sprawy?
    Ratunku!! Ja chcę mieć sprawny mój obiektyw!

    Pozdrawiam,
    Szymon Kret