  • 1. Data: 2010-10-06 19:46:40
    Temat: EAN13 + EAN5 nie czyta się.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam kod paskowy składający się z EAN13 i suplementu obok EAN5. W EAN5
    jest bardzo wazna informacja ktora chce odczytac.

    Mam dwa czytniki[*]. Obydwa czytniki oraz skaner online
    (www.onlinebarcodereader.com ) po przedstawieniu im obydwu kodów (osobno
    i jednocześnie) widzą tylko EAN13. Skanowanie tylko EAN5 nic nie daje,
    nie jest widoczny.

    Pytanie:

    Czy przeciętny czytnik kodów paskowych:

    a) potrafi czytac EAN13 z sumplementem EAN5 ?

    b) czyta je domyslnie czy nalezy to dokonfigurować?

    Wiem ze to wróżenie ze szklanej kuli, ale może jest jakiś zakaz
    domyslnego czytania sumplementu i chodzi mi wlasnie o informację czy mam
    kombinowac w tym kierunku.

    [*] Metrologic MS951 i Zebex Z-3080.

  • 2. Data: 2010-10-06 20:05:41
    Temat: Re: EAN13 + EAN5 nie czyta się.
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Mam kod paskowy składający się z EAN13 i suplementu obok EAN5. W EAN5
    > jest bardzo wazna informacja ktora chce odczytac.

    Zamiast kupować czytnik do jednorazowego odczytania kilku cyfr,
    zrób to "na piechotę" według tabelki kodów. W Wikipedii
    (szczególnie angielskiej) bardzo dokładnie jest opisany
    sposób kodowania EAN13 i EAN5. Kilkanaście pasków można
    sobie zdekodować.

    P.

  • 3. Data: 2010-10-06 20:15:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-06 22:05, Piotrne wrote:

> [...]
    > (szczególnie angielskiej) bardzo dokładnie jest opisany
    > sposób kodowania EAN13 i EAN5. Kilkanaście pasków można

    Już zdekodowałem i wydaje mi się ze jest poprawny. Niestety docelowo
    tego jest kilka na minutę. Ciężko będzie się wyrobić w czasie. A na
    serio: musze to czytac skanerem. Nie wiem jednak czy nie jest wymagany
    jakiś magiczny skaner z jakąs magiczną funkcją do czytania suplementów.

  • 4. Data: 2010-10-06 20:18:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotrne,

    Wednesday, October 6, 2010, 10:05:41 PM, you wrote:

> [...]
    > (szczególnie angielskiej) bardzo dokładnie jest opisany
    > sposób kodowania EAN13 i EAN5. Kilkanaście pasków można

    Do telefonów z Androidem są darmowe programy czytające kody. Ale ani
    Barcode Scanner ani QuickMark nie czyta poprawnie ISSN/ISBN - traktują
    jako EAN-13 i olejawają dodatkowe kody :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-10-06 20:44:47
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

> [...]
    > jednocześnie) widzą tylko EAN13. Skanowanie tylko EAN5 nic nie daje, nie

    [...]

    a musisz akurat tych skanerów uzywac ? ztcw najprostszy symbol/motorola
    LS2208 czyta suplementy, tylko trzeba włączyć skanując odpowiedni kod z
    manuala

    @

  • 6. Data: 2010-10-06 20:49:51
    Temat: Re: EAN13 + EAN5 nie czyta sie.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-06 22:44, Artur Miller wrote:
    > a musisz akurat tych skanerów uzywac ? ztcw najprostszy symbol/motorola
    > LS2208 czyta suplementy, tylko trzeba w??czyae skanuj?c odpowiedni kod z
    > manuala

    Prawde mówiąc ratuje komuś dupsko ;) Nie ja kupiłem skanery i nie ja
    zaprojektowałem kod z suplementem (który mozna było zastapić normalnym
    kodem).

  • 7. Data: 2010-10-06 21:32:19
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    > Prawde mówiąc ratuje komuś dupsko ;) Nie ja kupiłem skanery i nie ja
    > zaprojektowałem kod z suplementem (który mozna było zastapić normalnym
    > kodem).

    A co piszą w instrukcji obu skanerów? Może trzeba je jakoś skonfigurować?

    --
    Filip.

  • 8. Data: 2010-10-06 21:40:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-06 23:32, Filip Ozimek wrote:
    > A co piszą w instrukcji obu skanerów? Może trzeba je jakoś skonfigurować?

    Znalazłem wreszcie do Zebexa. Nic dziwnego że nie mogłem tego znaleźć
    wczesniej. Wystepuje pod słowem "addendum" a nie suplement. Działa.
    Tylko że ... raz na pare zeskanowań. Albo ktoś źle wydrukowal suplementy
    (za duża dziura pomiedzy kodami) albo jest klopot ze skanowaniem takich
    dziwolągów. W kazdym razie działa, tylko nie do końca.

  • 9. Data: 2010-10-07 05:54:36
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

> [...]
    >
    > Pytanie:
    >
    > Czy przeciętny czytnik kodów paskowych:
    >
    > a) potrafi czytac EAN13 z sumplementem EAN5 ?

    Tak

    > b) czyta je domyslnie czy nalezy to dokonfigurować?

    Trzeba. Istotą dodatkowego kodu jest jego "przeźroczystość" dla typowej
    aplikacji sprzedaży.

    > Wiem ze to wróżenie ze szklanej kuli, ale może jest jakiś zakaz domyslnego
    > czytania sumplementu i chodzi mi wlasnie o informację czy mam kombinowac w
    > tym kierunku.

    To jest chyba dość logiczne. Większość aplikacji oczekuje dokładnie 13 cyfr
    i nie poradzi sobie z 18. Pomimo, że początek się zgadza.

  • 10. Data: 2010-10-10 23:44:42
    Od: <b...@o...pl>

    ... ciach
    > Tylko że ... raz na pare zeskanowań

    sprobuj wlaczyc opcje Data Redundant Check (Enable).