  • 1. Data: 2010-06-12 15:17:53
    Temat: E72 udostępnienie internetu z telefonu po bluetooth na dowolny komputer
    Od: "Tequila" <n...@m...pl>

    Witam

    Czy ktoś sie orientuje czy istnieje aplikacja na Symbiana do Nokia E72
    umożliwiająca udostępnienie Internetu po bluetooth na np. laptop ?
    Próbowałem już w ten sposób ze włączałem bluetooth w telefonie, ustawiałem
    automatyczne potwierdzanie abym nie musiał cały czas klikać tak przy próbie
    połączenia z laptopa z telefonem i tam w laptopie jest wbudowany manager
    bluetooth i za każdym razem system (Windows 7 Ultimate 64) próbował bez
    powodzenia instalować sterowniki do Nokii.
    Nie chcę instalować oprogramowania Nokia Ovi Suite bo czasem korzystam z
    obcych laptopów.

  • 2. Data: 2010-06-12 15:45:35
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 12 czerwca 2010 17:17, Tequila pisze:
    > Czy ktoś sie orientuje czy istnieje aplikacja na Symbiana do Nokia E72
    > umożliwiająca udostępnienie Internetu po bluetooth na np. laptop ?

    Przez wifi możesz puścić za pomocą JoikuSpot
    http://forum.symbianos.pl/viewtopic.php?f=68&t=18991
    &hilit=JoikuSpot
    A po bluetoothu również bez problemu, miałem zainstalowany PC Suite i
    dzięki temu wszystkie sterowniki w laptopie i telefon robił jako modem.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 3. Data: 2010-06-12 21:10:21
    Od: "Tequila" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości grup

    > Przez wifi możesz puścić za pomocą JoikuSpot
    > http://forum.symbianos.pl/viewtopic.php?f=68&t=18991
    &hilit=JoikuSpot

    Aplikacja jest płatna a darmowa wersja nie ma zabezpieczeń Wifi i działa tak
    sobie (przerywa lub wyświetla stronę z reklama pełnej wersji i nie działają
    niektóre protokoły)

    > A po bluetoothu również bez problemu, miałem zainstalowany PC Suite i
    > dzięki temu wszystkie sterowniki w laptopie i telefon robił jako modem.

    Pisałem że nie chcę tego instalować na obcych laptopach

  • 4. Data: 2010-06-12 22:11:50
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 12 czerwca 2010 23:10, Tequila pisze:

    > Pisałem że nie chcę tego instalować na obcych laptopach

    Ale jakoś musisz na tych obcych komputerach zainstalować sterowniki aby
    telefon robił jako modem. Nie znam innego sposobu niż PC Suite.

  • 5. Data: 2010-06-13 11:33:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Jun 2010 00:11:50 +0200, Piotr M wrote:

    >Ale jakoś musisz na tych obcych komputerach zainstalować sterowniki aby
    >telefon robił jako modem. Nie znam innego sposobu niż PC Suite.

    Sprobowac zamontowac wirtualny port szeregowy, a na nim sterownik
    generic modem.

    J.

  • 6. Data: 2010-06-13 13:33:40
    Od: "Tequila" <n...@m...pl>

    com...

    > Sprobowac zamontowac wirtualny port szeregowy, a na nim sterownik
    > generic modem.

    Tam przy dodzwanianiu się z laptopa na telefon jest pole wyboru telefonu,
    hasło i nazwa użytkownika nie wiem jak to się ma np dla play generalnie bez
    nazwy użytkownika ale z hasłem play i z numerem który mi domyślnie podsuwał
    nie działało

  • 7. Data: 2010-06-13 14:55:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Jun 2010 15:33:40 +0200, Tequila wrote:

> [...]
    >nazwy użytkownika ale z hasłem play i z numerem który mi domyślnie podsuwał

    Nie wiem czy nokie tez, ale na SE konfigurujesz polaczenie w
    telefonie, a potem w komputerze musisz podac nr telefonu np
    *99***1#

    ta 1 to nr konfiguracji z telefonu - moze byc inna.

    Ewentualnie podejrzane u innych
    AT+CGDCONT=1,"IP","www.idea.pl"
    ATD*99***1#

    lub
    ATD*99*www.idea.pl**1#

    Play zapewne ma jakis inny APN.

    J.

  • 8. Data: 2010-06-15 12:35:32
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Nie chcę instalować oprogramowania Nokia Ovi Suite bo czasem korzystam z
    > obcych laptopów.

    A tak przy okazji podepne sie z pytaniem, co daje Ovi Suite z rzeczy
    ktorych nie ma w starszych wersjach PC Suite?

    Waldek.

    --

    www.waldek.sewera.pl

  • 9. Data: 2010-06-15 12:50:15
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 15 czerwca 2010 14:35, Waldemarrr pisze:

    > A tak przy okazji podepne sie z pytaniem, co daje Ovi Suite z rzeczy
    > ktorych nie ma w starszych wersjach PC Suite?

    Podgląd smsów w formie dialogu.
    Wbudowany program do ładowania map i uaktualniania telefonu (nie trzeba
    instalować oddzielnie) - jak dobrze pamiętam.
    Daje jeszcze IMO wiele gorszy interface i poczucie ociężałości programu.
    Więcej rzeczy nie pamiętam i nie żałuję :)

  • 10. Data: 2010-06-15 13:24:48
    Od: Piotrek <p...@g...com>

    On 13 Cze, 13:33, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Sprobowac zamontowac wirtualny port szeregowy, a na nim sterownik
    > generic modem.
    >
    > J.

    W niektorych telefonach oprocz profilu DUN czyli dial up networking
    jest jeszcze profil NAP czyli network access point. Np w nokii 3110c
    wystarczy kliknac ikonke tego profilu i automatycznie laczy bez
    konfigurowania czegokolwiek. Niestety wyglada na to ze w bardziej
    wypasionych telefonach nie ma tego profilu albo inaczej sie nazywa.
    Czy ktos zna wiecej szczegolow? W E52 chyba tez jest tylko port
    szerogowy i DUN.