  • 1. Data: 2010-01-24 13:02:29
    Temat: E71 vs BB8900
    Od: Monse1 <m...@o...pl>

    Witam
    Nie wiem na co sie zdecydować, potrzebuje telefon z klawiatura qwerty, i
    dobrą współpracą z e-mail i www. BB to klasa sama w sobie natomiast E71
    jest tańszy w zakupie. Do tej pory używałem telefonów Nokia.
    Czy tańszy e71 będzie w tanie pracować jak BB?
    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2010-01-24 13:13:29
    Temat: Re: E71 vs BB8900
    Od: Flo <f...@g...pl>

    Monse1 pisze:

> [...]
    > jest tańszy w zakupie. Do tej pory używałem telefonów Nokia.
    > Czy tańszy e71 będzie w tanie pracować jak BB?

    E71 jest tandetnie wykonana jak na półkę, którą prezentuje.
    Po około 1-2 miesiącach używania zaczynają ścierać się klawisze.

    Zapewne jako użytkownik BB będę stronniczy ale trudno znaleźć
    alternatywę dla "jeżynki" tym bardziej, że Nokia mail przestał być darmowy

    Drugi powód mojej stronniczości to fakt, że nie lubię Nokii.
    Sam co prawda do rozmów używam 6310i ale wszyscy pewnie wiedzą dlaczego :)

    Chcesz poczytać o BB zapraszam na http://blackberryforum.pl/
    Lepiej najpierw poczytać niż później żałować wyboru.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 3. Data: 2010-01-24 13:42:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 24 Jan 2010 14:02:29 +0100, Monse1 napisał(a):

    > Czy tańszy e71 będzie w tanie pracować jak BB?

    Nie, i całe szczęście. e71 jest w stanie samodzielnie ściągać pocztę,
    podczas gdy BB wymaga zakupienia usługi (za miesięczny abonament).
    W dodatku ostatnio ta usługa ma regularnie problemy techniczne, co jest
    skutkiem jej scentralizowania - u jakiego operatora byś nie wykupił, i tak
    musisz korzystać z serwerów firmy RIM

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 4. Data: 2010-01-24 13:43:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 24 Jan 2010 14:13:29 +0100, Flo napisał(a):

    > E71 jest tandetnie wykonana jak na półkę, którą prezentuje.
    > Po około 1-2 miesiącach używania zaczynają ścierać się klawisze.

    ciii.. bo moja roczna E71 usłyszy i uzna, że też powinna mieć starte.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2010-01-24 13:56:10
    Od: Flo <f...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > ciii.. bo moja roczna E71 usłyszy i uzna, że też powinna mieć starte.

    Pisałem o tym co do mnie dociera od moich klientów :)

  • 6. Data: 2010-01-24 14:03:30
    Od: Monse1 <m...@o...pl>

    Flo pisze:

    > Pisałem o tym co do mnie dociera od moich klientów :)

    Obecnie używam NE51 i jest Ok, ale że mam swoją małą firmę więc
    potrzebuję często sprawdzać pocztę oraz na nią odpowiadać, mam konto na
    Home.pl, przeglądam też internet. Już mnie trochę mierzi pisanie e-mail
    na zwykłej klawiaturze i tak małym ekranie. Czasami muszę gdzieś w
    trasie zrobić ofertę. Dlatego myślę nad takim telefonem. Nie potrzebuję
    aby e-mail przychodził jak sms. Chyba wybiorę E71
    P.M.

  • 7. Data: 2010-01-24 14:03:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 24 Jan 2010 14:56:10 +0100, Flo napisał(a):

    > Pisałem o tym co do mnie dociera od moich klientów :)

    To nie jest specjalnie dobre podejście - w zależności od profilu klientów
    można się dowiedzieć o dowolnym telefonie że jest badziewiasty - a to pył z
    betoniarki go zabije, a to zrobi się zwarcie od smaru samochodowego.

    No chyba, że Nokia kontynuuje wieloletnią tradycję zmiany materiałów w
    drugiej połowie życia produktu na sporo tandetniejsze, za to tańsze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-01-24 14:04:38
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 24 Jan 2010 15:03:30 +0100, Monse1 napisał(a):

    > trasie zrobić ofertę. Dlatego myślę nad takim telefonem. Nie potrzebuję
    > aby e-mail przychodził jak sms. Chyba wybiorę E71

    E71 równiez obsługuje push e-mail.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2010-01-24 14:07:37
    Od: Flo <f...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > skutkiem jej scentralizowania - u jakiego operatora byś nie wykupił, i tak

    Tylko jeszcze napisz co w ramach wykupionej usługi BB BIS/BES dostajesz.
    Co z tego, że Nokia ma to za darmo (przy użyciu zewnętrznego softu)
    skoro i tak trzeba za dostęp do netu płacić.

    W usłudze BB BIS masz to w pakiecie przy czym tak na prawdę optymalne
    rozwiązania ma tutaj tylko Orange i Plus gdzie za 19/18zł netto otrzymujemy:
    1-nielimitowany dostęp do poczty (załączniki do 3MB)
    2-nielimitowany dostęp do netu via apn:blackberry.net
    3-większość aplikacji na "jeżynki" korzysta z dostępu do netu via BIS

    Rzeczywiście - usługa jest scentralizowana co ma wady i zalety.
    Wada - pada serwer RIM i wszystko leży
    Zaleta - praktycznie okrojona do minimum konieczność ręcznej
    konfiguracji i tryb push-up. Nie trzeba czekać aż soft sam maile
    sprawdzi. RIM sam wyśle do "jeżynki" maila w chwilę po tym jak się na
    serwerze pojawi.

    Można wiele pisać o zaletach i wadach poszczególnych rozwiązań.
    Po doświadczeniach z różnym modelami różnych producentów w końcu
    trafiłem na BB i dla mnie to było to. Dla innych lepszym rozwiązaniem
    może być chociażby właśnie Nokia E-71.
    Najlepiej samemu to sprawdzić chociażby na sprzęcie znajomych. :)

  • 10. Data: 2010-01-24 14:11:38
    Od: Flo <f...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > To nie jest specjalnie dobre podejście - w zależności od profilu klientów
    > można się dowiedzieć o dowolnym telefonie że jest badziewiasty - a to pył z
    > betoniarki go zabije, a to zrobi się zwarcie od smaru samochodowego.

    Czyżbym, miał czerpać informacje wyłącznie od klientów używających swych
    telefonów w warunkach niemal laboratoryjnych?

    Trzeba te informacje wypośrodkować i chyba jesteś pierwszą osobą która
    pozytywnie pisze o jakości wykonania tego modelu.
    Według mnie E51 i E52 są jakościowo dużo lepiej wykonane.