  • 11. Data: 2011-03-08 08:06:36
    Temat: Re: Dziwny problem ze znikającym płynem chłodzącym - JTD
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-03-07 23:39, Michał Gut pisze:

    > te szybkozlaczki fiatowskie latwo uszkodzic jak nie wie sie w jaki
    > sposob je sciagnac...

    MaszPunto? :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 12. Data: 2011-03-08 08:23:54
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    U mnie tez ubywa, ale to silnik 1.9 jtd 115.
    Dziwne jest to ze tez nie moge zlokalizowac gdzie:)
    Poziom plynu zawsze zejdzie do minimum i tak pozostaje.
    Dolewka powyzej poziomu minimum (do polowy zbiornika lub do max) zawsze
    powoduje zejscie plynu:)
    Nie wiem gdzie cieknie, dolewam od czasu do czasu:)

  • 13. Data: 2011-03-08 10:09:01
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > MaszPunto? :)
    ano

  • 14. Data: 2011-03-08 10:25:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-07 23:21, Rafal pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam taki oto dziwny problem z płynem chłodzącym.. znika bydle.- nie ubywa.
    > Obecnie stan jest taki że dolewm już niemal co drugi dzień pół litra, a nadal
    nigdzie nic nie widać.

    To sporo. W oleju nie ma "majonezu"?
    Rozumiem że była próba nastepująca: zimny samochód, podkładasz coś pod silnik
    (ew. stajesz zawczasu na czystym miejscu), zaznaczasz poziom płynu, odpalasz
    i rozgrzewasz go tak długo, aż się włączy wentylator (10-20 minut) - i brak
    widocznego wycieku? A po schłodzeniu silnika, poziom jest wyraźnie niżej?
    Druga sprawa: czy ubytki na oko są proporcjonalne raczej do ilości zimnych
    odpaleń a nie długości trasy? A dziwny gryzący dym jest widoczny przy rozgrzewaniu,
    ale potem jest już w miarę normalnie?

  • 15. Data: 2011-03-08 10:37:27
    Od: "Janko Walski" <k...@t...pl>

> [...]
    > powoduje zejscie plynu:)
    > Nie wiem gdzie cieknie, dolewam od czasu do czasu:)

    W silniku 1.4 D4D Toyoty jest specjanla naklejka pod maska, jak nalezy
    uzupelniac plyn chlodniczy. Zbiornik wyrównawczy ma dwa korki i podzielony jest
    na dwie czesci. Podczas wymiany nalezy odkrecic oba korki, w innym wypadku
    niezaleznie od ilosci dolanego plynu zostanie on wyrzucony do poziomu minimum.

  • 16. Data: 2011-03-08 11:04:41
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    U mnie ciekło prawdopodobnie z pompy wody i to jakoś tak dziwnie....
    Bo czasem jeździłem tydzien i nic nie ubywalo, aż tu nagle przejechałem
    100 km i za jednym razem znikalo np. z pol litra. I działo się tak kilka
    razy, robili nawet jakies testy (nie wiem dokladnie na czym polegajace)
    czy to przypadkiem nie uszczelka pod glowica, ale wyszlo ze nie... Po
    wymianie rozrządu, a w tym pompy wody wydaje się, że od pól roku jest OK.

    Z niestandardowych rzeczy... zbadaj okolice nagrzewnicy, czy nic nie
    cieknie. Chociaz przy takich ubytkach jak opisujesz to powinny
    przynajmniej dywaniki byc mokre.