  • 21. Data: 2021-11-08 13:29:30
    Temat: Re: Dziwny problem z anteną UKF i wzmacniaczem antenowym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 07.11.2021 o 14:35, JDX pisze:
    > On 2021-11-07 13:39, yabba wrote:
    > [...]
    >
    >Według schematu narysowanego na obudowie, tor UKF i VHF ma jeden
    >wspólny wzmacniacz.

    Schemat schematem - ale jak oni zrobili ten tlumik ?

    ciekawie wygladaja ... ale moze ktos wie, co jest w srodku, i czy to
    made in Poland,
    czy made in China ?

    J.

  • 22. Data: 2021-11-08 16:34:59
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.11.2021 o 13:29, J.F. pisze:

    > ciekawie wygladaja ... ale moze ktos wie, co jest w srodku, i czy to
    > made in Poland,
    > czy made in China ?

    Taa i chinczyki robio zwrotnice kanałowe na każde miasto w Polsce :>

    http://www.waldiantena.com.pl/zwr1.php

    Firma znana od <20 lat, jakbyś nie wiedział.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 23. Data: 2021-11-08 17:55:57
    Od: Pcimol <...@...com>

    RTL-282 + soft do skanowania (nie pamiętam nazwy softu).
    Dwa skany + porównanie i wiesz w czym problem.

  • 24. Data: 2021-11-09 00:55:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Taa i chinczyki robio zwrotnice kanałowe na każde miasto w Polsce :>
    >http://www.waldiantena.com.pl/zwr1.php

    Wystarczy, ze zrobi filtry kanalowe.

    >Firma znana od <20 lat, jakbyś nie wiedział.

    A od 5 lat mamy Muxy.

    Apple dluzej znany, a juz nic nie produkuje :-)

    Tym niemniej ciekawi mnie, w jakiej technologii te filtry robione.

    J.

  • 25. Data: 2021-11-09 09:25:23
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.11.2021 o 00:55, J.F. pisze:

    > Tym niemniej ciekawi mnie, w jakiej technologii te filtry robione.

    Normalnie, łapkami :)

    Tutaj masz:
    Firma "WALDI" istnieje od 1998 roku. Od początku inwestujemy przede
    wszystkim w aparaturę kontrolno-pomiarową i wysoce wyspecjalizowaną
    kadrę techniczną. Dysponujemy najwyższej klasy przyrządami pomiarowymi
    firmy Agilent Technologies analizator wektorowy 8712ET , analizator
    sieciowy E5062A. Dzięki temu produkowane i wprowadzane na rynek wyroby
    powstają w drodze nowatorskich rozwiązań. Jednak nie ma uniwersalnego
    rozwiązania instalacji antenowych, dlatego produkty naszej firmy
    "tworzą" Państwo sami.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 26. Data: 2021-11-09 14:20:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >rynek wyroby powstają w drodze nowatorskich rozwiązań. Jednak nie ma
    >uniwersalnego rozwiązania instalacji antenowych, dlatego produkty

    No ale czy z tego wynika, czy w srodku sa jakies cewki i kondensatory,
    a moze SAW, a moze jaki "cavity" ?

    Bo cewki i kondensatory na 700MHz, to chyba kiepsko ...

    J.

  • 27. Data: 2021-11-09 14:30:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, November 9, 2021, 2:20:42 PM, you wrote:

    > No ale czy z tego wynika, czy w srodku sa jakies cewki i kondensatory,
    > a moze SAW, a moze jaki "cavity" ?
    > Bo cewki i kondensatory na 700MHz, to chyba kiepsko ...

    700 MHz? Bez problemów. Głowice telewizyjne na varicapach do 860 MHz
    były.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2021-11-09 14:31:11
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.11.2021 o 14:20, J.F. pisze:

    > No ale czy z tego wynika, czy w srodku sa jakies cewki i kondensatory,

    No, a jak inaczej?

    > a moze SAW, a moze jaki "cavity" ?

    No chyba że każdy SAW ma spację przed pytajnikiem. Musisz pamiętać że
    spacja sama się nie wstawia i trzeba ją wstawić specjalnie :)

    ?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 29. Data: 2021-11-09 15:38:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >700 MHz? Bez problemów. Głowice telewizyjne na varicapach do 860 MHz
    >były.

    Ale cewka to prosty kawalek drutu :-(

    A tu zauwaz - dosc selektywne filtry pasmowe potrafia robic.

    Co wymaga duzej precyzji w cewkach, a chyba wrecz nierealizowalne z
    potrzebna dokladnoscia.

    J.

  • 30. Data: 2021-11-09 23:46:35
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 08.11.2021 o 13:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Schemat schematem - ale jak oni zrobili ten tlumik ?

    Zapewne przy pomocy potencjometru.

    > ciekawie wygladaja ... ale moze ktos wie, co jest w srodku, i czy to

    W środku spodziewałbym się cewek i kondensatorów. W wykonaniach
    wielkoseryjnych będą raczej linie paskowe.

    https://www.dipol.com.pl/filtry_w_instalacjach_telew
    izyjnych_bib17.htm

    > made in Poland,
    > czy made in China ?

    Jak najbardziej takie rzeczy były/są produkowane w Polsce.
    Firma MATT:
    http://www.gniazda.com.pl/wgrane_pliki/rfz.pdf
    http://www.filtryzwrotnice.com.pl/wgrane_pliki/ofg_h
    -ofg.pdf
    http://www.matt.com.pl/

    W Warszawie kiedyś działała firma Ratel (niedawno się zlikwidowali
    zupełnie) produkująca seryjnie wzmacniacze CATV, filtry oraz urządzenia
    z zakresu w.cz. na zamówienie.

    Był SATEL w Warszawie produkujący elementy pasywne CATV i SAT: gniazda,
    rozgałęźniki itp.
    Nie mylić z Satelem od central alarmowych.

    Idąc dalej, była też firma MIAP w Markach k/Warszawy produkująca
    wzmacniacze i zasilacze magistralne do kablówki.

    TELKOM-TELMOR nadal działa.

    Vector też produkuje wzmacniacze pod swoją marką.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba