  • 1. Data: 2010-12-16 10:07:21
    Temat: Dziwny mariaż HTC i nawigacji TomTom
    Od: Marek <b...@e...com>

    Telefony HTC Desire HD posiadają preinstalowane dwie nawigacje: Google
    (które nie działają i pewnie długo nie będą) i tzw. nawigacja premium,
    która jest usługą płatną (choć nie wiadomo dla kogo i nie można faktury
    za to uzyskać). Ta druga jest adaptacją nawigacji TomTom. Skorzystałem z
    30to dniowego okresu testowego aby sprawdzić jak działa. No i okazało
    się, że są w niej spektakularne braki. Np. nie ma pobliskiego, jednego z
    większych w kraju centrów handlowych. To centrum istnieje od paru lat.
    Są też inne "kwiatki". Można z tego wywnioskować, że mapy TomTom od paru
    lat nie były aktualizowane. (tu odezwa do kolegów pokroju W.G. czy Tomka
    - wnioskowanie nie jest tożsame z wyrażeniem przekonania więc
    wstrzymajcie swoje impertynenckie zapędy). Jeśli tak jest, to jaka może
    być logika producenta w łączeniu tej usługi z innymi w telefonie? Panel
    samochodowy integruje się z tą wybrakowaną nawigacją więc sporo czasu
    musieli poświecić temu tematowi. Wynika z tego, że jest to dla nich ważne.

  • 2. Data: 2010-12-16 10:29:20
    Temat: Re: Dziwny mariaż HTC i nawigacji TomTom
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/16/2010 11:07 AM, Marek wrote:
    > Panel
    > samochodowy integruje się z tą wybrakowaną nawigacją więc sporo czasu
    > musieli poświecić temu tematowi. Wynika z tego, że jest to dla nich ważne.

    Dwa kłamstwa w dwóch zdaniach...

    M.

  • 3. Data: 2010-12-16 10:48:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 16 Dec 2010 11:07:21 +0100, Marek napisał(a):

    > Są też inne "kwiatki". Można z tego wywnioskować, że mapy TomTom od paru
    > lat nie były aktualizowane. (tu odezwa do kolegów pokroju W.G. czy Tomka

    W tym roku były cztery aktualizacje map TT
    Aktualne można sobie sprawdzić na http://routes.tomtom.com
    Ale nie oczekuj, że zmiany pokażą się za miesiąc, czy dwa.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 4. Data: 2010-12-16 10:54:26
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/16/2010 11:48 AM, Waldek Godel wrote:

    > W tym roku były cztery aktualizacje map TT
    > Aktualne można sobie sprawdzić na http://routes.tomtom.com
    > Ale nie oczekuj, że zmiany pokażą się za miesiąc, czy dwa.

    Przy okazji - nawet na aktualnych mapach TomToma nie ma Węzła Bieżanów
    na A4, otwartego niedawno, za to na 'community maps' Waze przy całych
    wadach Waze już węzeł jest, poprawnie zmapowany. Taka crowsdsourcingowa
    ciekawostka.

    M.

  • 5. Data: 2010-12-16 11:06:11
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-16 11:29, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" pisze:

    > Dwa kłamstwa w dwóch zdaniach...

    Czy nie potrafisz normalnie rozmawiać? Zgodnie z definicją zawartą w
    słowniku języka polskiego kłamstwo to:

    "twierdzenie niezgodne z rzeczywistością, mające wprowadzić kogoś w błąd"

    Jak widzisz są tu dwa warunki: musi być twierdzenie i musi być podmiot.
    Po pierwsze mój wątek jest pytaniem a nie twierdzeniem wiec to już
    wyklucza zarzucenie mi kłamstwa, po drugie nie ma tu żadnego przedmówcy
    abym mógł próbować wprowadzić go w błąd.

    Jeśli zamierzasz uprawiać tu kolejne swoje impertynencje to zrób sobie z
    kogoś innego worek treningowy lub jeszcze lepiej: zniknij z tego wątku
    (i każdego innego) do czasu kiedy zapanujesz nad negatywnym nastawieniem.

  • 6. Data: 2010-12-16 11:07:29
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/16/2010 12:06 PM, Marek wrote:

> [...]
    > kogoś innego worek treningowy lub jeszcze lepiej: zniknij z tego wątku
    > (i każdego innego) do czasu kiedy zapanujesz nad negatywnym nastawieniem.

    Nie musieli poświęcić sporo czasu, oraz nie wynika z tego że jest to dla
    nich ważne.

    M.

  • 7. Data: 2010-12-16 11:16:33
    Od: Marek <b...@e...com>

    > W tym roku były cztery aktualizacje map TT
    > Aktualne można sobie sprawdzić na http://routes.tomtom.com
    > Ale nie oczekuj, że zmiany pokażą się za miesiąc, czy dwa.

    Cytuję swoje słowa:
    "To centrum istnieje od paru lat"

    Parę lat to ciut więcej niż dwa miesiące :-)

    Jeśli "jakieś" aktualizacje producent opublikował w formie wydarzenia a
    dużych i znanych obiektów nie ma od lat na tych mapach to takie
    aktualizacje są z punktu widzenia użytkowników tylko komunikatami nie
    wnoszącymi niczego do jakości map.

    Uzupełniając: nie ma tam też ulicy w jakiejś ze 20-tysięcznej
    miejscowości (więc załóżmy, że to nie jest dziura zupełna). Przy tej
    ulicy jest parę bloków mieszkalnych + ze 40 posesji. Więc ulica ta też
    nie jest marginalna, szczególnie że 20 lat istnieje. Test jaki
    przeprowadziłem był wyrywkowy na miejskich trasach, na jakich uczęszczam.

  • 8. Data: 2010-12-16 11:35:39
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/16/2010 12:16 PM, Marek wrote:

> [...]
    > nie jest marginalna, szczególnie że 20 lat istnieje. Test jaki
    > przeprowadziłem był wyrywkowy na miejskich trasach, na jakich uczęszczam.

    Przestaw się na Waze i sam rób uaktualnienia. Zajmiesz sobie czas i nie
    będziesz tyle szumu generował.

    M.

  • 9. Data: 2010-12-16 12:01:30
    Od: atm <...@v...pl>

    > Przestaw się na Waze i sam rób uaktualnienia. Zajmiesz sobie czas i nie
    > będziesz tyle szumu generował.
    >
    > M.

    Wiesz, dla osob ktore zmieniaja system takie informacje i dociekania sa
    dosc cenne. W przypadku przesiadki z Nokii czy Palm OS na dziendobry
    przytlacza ilosc aplikacji i mozliwosci. Pewnie, wygooglalem sobie juz
    sporo musthave aplikacji jednak nadal jest sporo pracy z wybraniem
    konkretnych sztuk. Dzieki Tobie dowiedzialem sie o Waze, tyle, ze trzeba
    dac temu programowi duuuzo wiecej czasu zeby byl uzywalny.
    Sygic Aura tez chyba uzywa map TomToma, wczoraj testowalem na
    kilkudziesieciu kilometrach. Kobitka z Nokii lepiej prowadzila niz
    Magda, ale dam jej jeszcze szanse.

    Marek, looknij jeszcze tutaj, mysle ze znajdziesz kilka ciekawych aplikacji:
    http://pdaclub.pl/forum/oprogramowanie-android/aplik
    acje-%27must-have%27-czyli-co-polecamy-dla-poczatkuj
    acych/

  • 10. Data: 2010-12-16 12:07:05
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/16/2010 01:01 PM, atm wrote:

    > Wiesz, dla osob ktore zmieniaja system takie informacje i dociekania sa
    > dosc cenne.

    Tak. Zebrane w przystępną i dobrze napisaną formę bez mieszanki faktów i
    fałszywych wyobrażeń.

    M.