  • 31. Data: 2020-06-16 17:21:48
    Temat: Re: Dziwne naprawy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    https://youtu.be/zeoT66v4EHg

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2020-06-16 19:26:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Jeszcze jedną historię opowiem, chociaż już pewnie kiedyś pisałem o tym.
    Było to w latach 90-tych (początek).

    Prowadziłem wtedy interesik polegający na instalacji domofonów - tak
    była wtedy mode na to. Robiłem to masowo, głównie w blokach.

    Któregoś raz robiłem jakiś 11 piętrowy blok. Na piętrze 4 mieszkania -
    taki typowy wieżowiec. Oczywiście ileś tam klatek w tym bloku.

    Kończymy instalację - kable położone, wszystkie kasety wywoławcze też,
    tylko podłączam w mieszkaniach unifony.

    W jednym z mieszkań sobie stoję, przykręcam te kabelki.
    Podchodzi pani właścicielka, patrzy i mówi

    - eee, i tak nie będzie działać.
    - dlaczego ? Musi działać ! - powiadam, bo przecież rzecz jest prosta
    jak drut, żadnej filozofii tu nie ma.
    - dlaczego niby miałoby nie działać ??

    - a, bo proszę pana, u mnie to nigdy nic nie działa...

    I co powiecie ?
    Po włączeniu całości okazało się, że jedno mieszkanie nie działa.
    Zgadnijcie które. W unifonie była popsuta jakaś dioda.

    Psipadek ??

    Znam więcej takich ludzi - wszystko pięknie działa, dopóki oni się nie
    pojawią w pobliżu.

  • 33. Data: 2020-06-16 22:19:25
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-06-15 23:52, Krzysztof Gajdemski wrote:

> [...]
    > Akcja rozgrywała się przed dekadą, w gomułkowskim bloku ze starą
    > instalacją elektryczną (to może mieć znaczenie). Był sobie gramofon,
    > normalnie podłączony do wzmacniacza. W zasadzie grał, jak należy. Ale
    > zdarzało się, że potrafił strzelać. Oczywiście strzelał z głośników, ale
    > jak! Dźwięk najbardziej przypominał wystrzały z pistoletu. Potrafił
    > strzelać pojedynczo, ale też walił seriami. Seria, cisza, parę strzałów,
    > znów seria, cisza. Miał dni, że potrafił wywalić kilka magazynków,
    > a czasem kompletnie nic. Ale zawsze, kiedy igła była w górze - podczas

    Wkładka piezo.
    Hmm

    W.

  • 34. Data: 2020-06-16 22:46:15
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Tue, 16 Jun 2020 22:19:25 +0200, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Wkładka piezo.
    > Hmm

    Nie, nie piezo. Nie te czasy. Współczesna MM. Zresztą w ramach
    testów wkładkę zmieniałem na inną (też MM).

    k.

  • 35. Data: 2020-06-17 02:17:18
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-06-16 19:26, sundayman wrote:
> [...]
    >
    > Psipadek ??
    >
    > Znam więcej takich ludzi - wszystko pięknie działa, dopóki oni się nie

    Potwierdzam... i coraz wiecej takich... ludzi i zjawisk.

  • 36. Data: 2020-06-17 02:24:33
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-06-15 23:52, Krzysztof Gajdemski wrote:

> [...]
    > Chyba były to jakieś problemy z masą, w każdym razie zdarzało mi się
    > słyszeć nieco zbliżone efekty przy podobnych uszkodzeniach.

    a moze...

    https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_voice_pheno
    menon

  • 37. Data: 2020-06-17 02:27:54
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-06-15 20:47, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Krzysztof Gajdemski"  napisał w wiadomości grup
    g.pl...

> [...]
    > ze dyskietka sie kreci ...
    >
    > Albo tak nie calkiem naprawa - robie interfejs magnetofonu do Atari.
    > Autorska konstrukcja, zlutowany na pajaka, sprzetu pomiarowego brak, ale
    > cos tam niby ustawilem, powinien dzialac.
    > A nie dziala.
    > Poszukalem pomocy gdzies na polibudzie, podlaczylem oscyloskop ...
    > przebiegi wygladaja poprawnie.
    > Testuje z atarynka - dziala.
    > odlaczam oscyloskop - nie dziala. Podlaczam - dziala.
    > Doszedlem w koncu do tego, ze wystarczy mase oscyloskopu podlaczyc do

    //a w gniazdku miales PE, czy PEN...?

  • 38. Data: 2020-06-17 10:52:25
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-06-14 o 05:49, Queequeg pisze:

    > Ponoć nie jaja, ale elektryków a nie elektroników.
    >
    > https://elturow.pgegiek.pl/O-oddziale/Tradycje/Nasz-
    Patron

    > "Jego wybór na patrona energetyki wynika nie tylko z datowania rocznicy
    > jego śmierci, zbieżnej ze świętem energetyka, ale przede wszystkim z racji
    > jego zainteresowań wynalazczością i elektryką."

    To może dla informatyków jest:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awi%C4%99ty_Monit
    or
    ;)

    --
    viktorius

  • 39. Data: 2020-06-17 12:16:45
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-06-12 o 21:53, Krzysztof Gajdemski pisze:
    > Proponuję taki luźniejszy wątek o dziwnych naprawach: dziwaczne
    > uszkodzenie, tajemnicze samo-naprawienie etc. Zainspirowało mnie do tego
    > dzisiejsze zdarzenie.

    Trochę z innej beczki, bo mówią, że szewc bez butów chodzi...
    W czasach składania kompów z części kupionych na giełdzie pod Spodkiem,
    update biosu był na porządku dziennym. Dziesiątki razy to robiłem,
    głównie znajomym. Z dyskietki oczywiście, najczęściej awdflash.exe w
    czystym dosie
    Do czasu aż sobie nie zupdatowałem. Kość BIOSu na szczęście była w
    podstawce, poszła do programatora.
    Telefonów też parę przerobiłem, CyanogenMod dawał nowe tchnienie w
    komórki, o których zapomnieli już ich producenci. Do czasu, aż sobie nie
    spróbowałem zmodowac telefonu. Wyszła ładna cegiełka.
    OpenWRT wgrywałem do przeróżnych routerów. Tylko z moim własnym raz coś
    poszło nie tak. Musiałem rozbierać obudowę, wlutować goldpiny i z
    poziomu seriala reanimować sprzęt.

    --
    viktorius

  • 40. Data: 2020-06-17 15:50:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius napisał:

    > To może dla informatyków jest:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awi%C4%99ty_Monit
    or
    > ;)

    Są też siostry obliczanki, które wbrew licznym podejrzeniom nie prowadzą
    ośrodka przetwarzania danych.

    Jarek

    --
    I z tego słyna siostry klaryski, że najlepiej ze wszystkich uczą rosyjski.