    From: "indio" <p...@d...spam.jest.na.grupach>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Dzierżawki w TP SA a duzi providerzy
    Date: Wed, 13 Mar 2002 17:27:22 +0000 (UTC)

    Użytkownik "Elkom" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:a47htt$419$1@news.tpi.pl...

    > "Tomasz Paszkowski" <n...@d...kgb.com.ua> wrote in message

    > Nie ukrywajmy, ze dzierzawki splacaly wam miesieczne koszty drogich lacz 2
    > megabitowych, bo z hostingu wyzyc sie nie da. Ceny hostowania domen spadly
    > do granic zdrowego rozsadku o ile nie jest to juz darmowe w Polsce. Poczta
    > to juz zupelne darmo, kto by za poczte placil skoro w kraju jest wiecej
    > darmowych kont pocztowych niz pewnie w calej europie. Ceny dzierzawek
    spadly
    > do poziomu nawet 500zl za 2Mbity
    i to jest wlasnie rynek, czyli tanio mozna bylo miec internet

    tylko :

    >to sie Tepsa zdenerwowala i zrobila wam
    > szlaban.
    Bo jest piep... monopolista, i moze sobie pozwolic na to, jak bylaby
    konkurencja na rynku to NA PEWNO by tak nie bylo.

    > Za spadkiem cen spadla jakosc uslug duzej czesci malych ISP i to
    > tak spadla,

    Ale takze zwiekszyl sie wybor i mozna przebierac w ofertach a nie wybierac
    za kazdym razem 'ta wlasciwa'

    >ze zakrawa to na naciaganie klientow niz uslugi
    > telekomunikacyjne.
    Naciaga to tepsa, bo moze sobie pozwolic na to, gdyz jest monopolista.

    > Sieci osiedlowe to juz jest kuriozum. Jeden polpak 2M na
    > 500-1000 abonentow, plus podlaczone kilka firm po 500zl/2Mbity, zeby sie
    > polpak zwracal, transfery zero bps. A co dziwne ceny siegaja juz 30zl od
    > podlaczonej glowy na osiedlach.
    No to powiedz mi co to za interes, kiedy nie przynosi zysku ? Jak Ty sobie
    to wyobrazasz ?

    > Czesto ISPami zostawali przypadkowi
    > ludzie, ktorzy miesiac wszesniej sprzedawali kartofle i marchew z "zaby"
    czy
    > "szczek".
    Nie wazne co sprzedajesz, wazne ze dobrze sprzedajesz, nic wiecej sie nie
    liczy (dobrze sprzedajesz tj. lepsza obsluga, usmiech do klienta, kaFka,
    cukiereczki, mozliwosc targowania sie itp.)

    > Ja to widze tak, ze potrzeba cudu aby lacza miedziane wrocily do
    > poprzedniego stanu.
    Czyli dostep do internetu przez TYLKO modem i to przez 'wasciwego'
    operatora.

    > Gadaniem na liscie nic nie wywalczycie
    zgadzam sie, ale tu moga sie spotkac ludzie o tych samych pogladach i zebrac
    sie do kupy.

    > i radze pomyslec
    > jak szybko wywinac sie z tego interesu, ktory sami zepsuliscie :-)

    mysle, ze gdyby nie 'wlasciwy, jedyny' operator telekomunikacyjny to bylo by
    dalej normalnie.

    Sorry ale dziwie sie ze taki tekst wyplynal z ust osoby ktora 'robi jakies
    tam interesy'

    zdrowko indio.

    P.S. Ech ten moderator...