  • 31. Data: 2015-01-08 00:30:13
    Temat: Re: Dział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie linii
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 23:57:37 UTC+1 użytkownik Smok Eustachy napisał:
    > W dniu 06.01.2015 o 23:19, jedrek pisze:
    > /..../
    >
    > Kablówki podłączają z 20 abonentami budynek, albo 40.

    No i kablówki mogą sprzedać trochę więcej usług. Internet nierzadko 100Mbps+, TV,
    telefon, a to wszystko z dodatkami typu chiński routerek wifi za piątaka na miesiąc,
    gadający antywirus z kontrolą rodzicielską za dychę na miesiąc itp. ARPU dla takiej
    kablówki jest potencjalnie znacznie większe, niż za sam telefon lub telefon + net
    ADSL. Z VDSLa z IPTV się chyba TPSA wycofała, dobrze pamiętam?

    Pozdr.,
    js

  • 32. Data: 2015-01-08 01:28:43
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 08.01.2015 o 00:30, Jacek Skórzewski pisze:

> [...]
    kablówki jest potencjalnie znacznie większe, niż za sam telefon lub telefon + net
    ADSL. Z VDSLa z IPTV się chyba TPSA wycofała, dobrze pamiętam?

    Źle. VDSL się rozszerza 80 i wchodzi światłowód 300

    Jak maszdomek w dużym mieście to kablówkę możesz cmoknąć w pompkę.

  • 33. Data: 2015-01-08 07:19:53
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Co do ucieczki do konkurencji to wątpię aby na wsiach na drutach dawnej tp
    > ktoś taki jak netia mógł w ogóle świadczyć konkurencyjną usługę.
    > Bo tam nie ma centrali w formie budynku jak to się zdarza w miastach
    > (gdzie netia wstawia sobie do budynku tp swój stojak i działa). Tu na wsi
    > stoi tylko kontener-centrala (a tam raczej tylko są urządzenia tp).

    Czyli mozna swiadczyc uslugi BSA i WLR.

  • 34. Data: 2015-01-08 18:19:35
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2015-01-07 o 23:19, Piotr C. pisze:

    > Jakże pięknie widzieć część starej gwardii pmt i to w wątku jakby wyjętym z lat
    90....

    "Czasy się zmieniają, a pan cały czas w komisjach" ;-)

    > Pozdrawiam wszystkich, szczególnie Tomasza i Yattamana.

    Noooo... kopę lat :-) Ani chybi, trzeba zlot robić, bo ostatni sensowny
    był 10 lat temu. Z wiśniami ;-)

    --
    Ślązak

  • 35. Data: 2015-01-08 19:46:05
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-01-06 o 23:19, jedrek pisze:

    > Ile to jest warte? :) Ja wyliczyłem części i robociznę na 600zł w tym
    > godzina pracy koparki 100zł.
    > A oni wyceniają to na prawie 4k zł.......................
    Ale tą wątpliwością swoją i swoim wyliczeniem już udowodniłeś co wiesz
    na ten temat :)
    Szczerze mówiąc, jeśli są tam jakieś roboty ziemne, gdzie potrzebna jest
    dokumentacja, uzgodnienia itd, to nigdy się ta inwestycja dla Ciebie nie
    wróci.
    A monter pewnie, by chciał tą inwestycje zrealizować.

  • 36. Data: 2015-01-09 14:50:43
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Thu, 08 Jan 2015 18:19:35 +0100
    Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> wrote:

    > Noooo... kopę lat :-) Ani chybi, trzeba zlot robić, bo ostatni sensowny
    > był 10 lat temu. Z wiśniami ;-)

    Koniecznie, chociaż u mnie różnie z dostępnością bo głównie w podróżach jestem.
    Mam pare archiwalnych fotek z 04.04.2003 - Ty, Yattaman i Alex ale mnie tam nie ma,
    chyba dopiero jechaliście do Lwówka (?)
    Jest też fotka z restauracji chyba ok. rok później, z P. Telesforem. No i nasze
    telefony komórkowe...

    Pozdr.

  • 37. Data: 2015-01-10 00:37:05
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    a.com.delete.pl...
> [...]
    > z lat 90....
    >
    > Pozdrawiam wszystkich, szczególnie Tomasza i Yattamana.

    No, ja tu cały czas jestem :)) Jak widać przefarbowany, bo 3 razy zmieniałem
    nika, ale ten sam, jak dawniej, Y :))
    I powiem ci, że mnie ta Telcza cały czas za mną chodzi... a w necie nic,
    szum informacyjny...
    Nawet śladu schematu.

    I tak sobie myślę, że wypadało by w końcu znów się zlecieć gdzieś, jak to
    drzewiej bywało
    :))

    --
    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you

  • 38. Data: 2015-01-10 00:52:06
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@k...org.pl> napisał w wiadomości

    > Noooo... kopę lat :-) Ani chybi, trzeba zlot robić, bo ostatni sensowny
    > był 10 lat temu. Z wiśniami ;-)

    No paczpan, nie widząc tej treści sam to zaproponowałem, czyli leży to nam
    na sercu :)
    Niestety, tym razem nic alkoholowego nie wypiję, gdyż mnie dopadła cukrzyca
    (koszę samymi lekami) i neurolog się do mnie uśmiecha, ale popapusiać cuś,
    na ostro, nie ma sprawy, popić colą. Z prochów cukrzycowych kocham akarbozę,
    gdyż działa ona w pewien sposób, co ty wiesz, a ja rozumiem :)) Zwłaszcza,
    gdy wrąbię ciacho, które uwielbiam. Nie słodzę herbaty, ani kawy, ale z
    napojów piję tylko słodzone cukrem... (mniejsze zło...). To już wiem, jak
    się przygotować do spotkania, chodzi za mną prosta centralka telefoniczna na
    kilka numerów i przynajmniej dwa kierunki wychodzące. Wtedy mógłby ktoś np.
    dorobić do tego symulator łącza nośnego i można by sobie powspominać, jak to
    się kiedyś dzwoniło :))
    Po nocach mi się śnią centrale, tak szczegółowo, że rozpoznaję każdą fazę
    kliknięcia przekaźnika :))

    Myślałem sobie, aby połazić po firmach, itd i podłapywać jakieś starocie,
    myślałem, aby sobie w domu zrobić pokoik telefoniczny z modelami central,
    pozwalającymi poznać ich działanie. Niby można na jakimś procuszku, ale mi
    się marzy czysto elektromechanicznie (przy okazji równolegle myślę o
    urządzeniu małej zegarynki), też możliwie elektromechanika, tylko zamiast
    taśm, dźwięk wgrany na mikroukładzik, reszta elektromechanicznie.

    Pomysłów jest masa, więc się porobiło trochę jak w powiedzeniu "Osiołkowi w
    żłoby dano..."...

    Nie ukrywam, ogromnie chętnie zobaczyłbym znów Starą Gwardię :))

  • 39. Data: 2015-01-10 00:54:59
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    a.com.delete.pl...
> [...]
    > tam nie ma, chyba dopiero jechaliście do Lwówka (?)
    > Jest też fotka z restauracji chyba ok. rok później, z P. Telesforem. No i

    No, były modele :) Ja tego dużego już nie mam, parę innych też mi się
    rozpadło... No, to sobie fotki pooglądamy :)
    Ja mam teraz bardzo dużo czasu, więc mogę w dowolnym momencie.

  • 40. Data: 2015-01-15 11:21:37
    Od: "jedrek" <j...@s...2>

    "Ircys"
    > I tu jest sedno sprawy - jesteś klientem nierokującym dużych przychodów,
    > więc jesteś olewany.

    Czyli na podstawie powyższego mam rozumieć, że dziadom z orange nie opłaca
    się podłączać żadnego prywatnego domu.......
    Jeżeli dla nich miesięczny abonament 120zł to nierokujący przychodu klient
    to brak słów.
    Dla UPC klientem będzie prywatny za 49zł z pocałowaniem w rękę i będą skakać
    wokół niego.
    Nie widzę różnicy między blokiem a osłupowaną od lat telekomunikacyjnie
    wsią. Blok ma średnio 100 mieszkań, a we wsi jest grubo ponad 100 domów i
    przy większości z nich miedź wisi.
    Łącznie zbierze się podoba ilość potencjalnych abonentów.
    Okablowany blok przez UPC w mieście, a wieś gdzie przed domem stoi słup
    telekomunikacyjny (20m od ściany domu) - tu i tam jest potencjalny abonent,
    a orange dalej się nic nie opłaca.
    Kablówce opłaca się w bloku pociągnąć nową linię koncentryczną dla nowego
    abonenta z parteru na 10 piętro (bo istniejąca od lat została uszkodzona)
    A orange 30m ziemnego braku to inwestycja za 2mln zł................
    Uzupełnienie braku otworzyło by możliwość na pewno dla kilku nowych.
    Inwestycję tą wyliczyłem na jakieś 600zł co zwraca się za niecały rok
    abonamentu.
    A jasno w zamówieniu zostało sprecyzowane, że umowę podpisuję na 2 lata.
    A im dalej się nic nie opłaca.
    Nowe domy, które na wsi powstają obok też nie będą podłączone, bo się nie
    opłaca.................

    Co do znaczenia słowa "opłaca" dla orange przykładem niech będzie kilka lat
    temu wybudowany blok w Krakowie na 15 tysięcznym osiedlu - więc nie jakieś
    zadupie telekomunikacyjne.
    Na parterze bloku są powierzchnie biurowe.
    Orange miało za cienko podłączyć swoją infrastrukturę do tego
    UPC nie miało z tym problemu. I teraz firmy, które wynajęły powierzchnie na
    parterze nie mają możliwości wziąć zwykłego POTS bo orange tam nie istnieje,
    pozostaje im tylko tel od UPC.
    Widząc jak to w mieście wygląda wcale mnie to nie dziwi, że żałosnemu orange
    nic się nie opłaca.