  • 81. Data: 2010-02-23 14:05:57
    Temat: Re: Dyskryminacja ze względu na markę???
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Michał pisze:

    > vw z dieslem v10 5.0, albo benzyna w12 6.0 ?
    >
    > ale zazwyczaj takie rzeczy to w sedanach :)

    W sedanach? Nie bardzo, VW Touareg ma te silniki, w Q7 masz 6.0 V12 TDI
    (Phaeton i A8 tez je maja z tym, ze bez tych najwiekszych potworow W12 i
    V12, poza tym to nie sedany ;) ). Z tym, ze ja nie mowilem az o takich
    potworach, na 90% uzytkownikow styknie 4.2 V8 czy 3.0TDI po czipsie na
    spokojne 270-280KM.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 82. Data: 2010-02-23 14:07:27
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Agent pisze:

    > P.S. Znacznie ciekawsze jest to że ludzie kompletnie inaczej Cię
    > odbierają jesli wysiadasz z np. Tico a inaczej z np. z jakiegoś nowszego
    > audi. Nie jest ważne że z tego audi może wsiąść burak i cep. Mam nieraz
    > wrażenie jakby dobre auto dodawało inteligencji.

    A czy nowsze Audi to z 2004 czy juz nie? Bo nie wiem czy se dodac ;} ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 83. Data: 2010-02-23 14:11:19
    Od: artim <a...@p...onet.pl>

    > Nie ma obowiązku czekania z wyprzedzaniem dopóki ktoś nie skończy
    > przyspieszać, za to jest obowiązek czekania z przyspieszaniem, dopóki
    > ktoś nie skończy Cię wyprzedzać.

    No ale czy obowiązek czekania z przyspieszaniem to to samo co przerwanie
    przyspieszania?

  • 84. Data: 2010-02-23 14:12:24
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Chevy pisze:

    > kurde jedzie żuk i widać ze ja też chce wyprzedzic tylko nie ma miejsca,
    > jade środkiem albo nawet już mam wrzucony lewy kierunek a bałwan tak czy
    > siak musi być pierwszy... na szczęscie moja auto nie jest słabe i takimi
    > ludzmi się nie przejmuje tylko zaczynam wyprzedzanie...

    To jak masz nie slabe auto to nie zbieraj sie do tego wyprzedzania jak
    sojka za morze tylko wyprzedzaj, bo kurwicy mozna dostac jak jedzie taki
    przyklejony do TIRa/dostawczaka, miejsca nie zostawi, wyprzedzic sie nie
    da i wlecze sie kilometrami, bo ON CHCE WYPRZEDZIC. Nie umiesz
    wyprzedzic to daj wyprzedzic innym a sam na kursy doszkalajace sie udaj.
    A za nie upewnienie sie czy ktos nie wyprzedza i zajechanie mu drogi
    (kierunkowskaz nie upowaznia do zajezdzania) to mozna dostac mandat a w
    najlepszym wypadku jak trafisz na nerwowego to dostac w ryj.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 85. Data: 2010-02-23 14:14:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    Cavallino wrote:

    > Nie ma obowiązku czekania z wyprzedzaniem dopóki ktoś nie skończy
    > przyspieszać, za to jest obowiązek czekania z przyspieszaniem, dopóki
    > ktoś nie skończy Cię wyprzedzać.

    Ależ jest, wynika on z przepisu, który zacytowałem. Po za tym
    wyprzedzanie przyspieszających słabym autem, które sobie z tym nie radzi,
    to buractwo i stwarzanie zagrożenia. Cała kolumna ma jechać 10 km/h za
    progiem zwalniającym i nie przyspieszać, bo jaśnie burak postanowił
    wyprzedzić swoim koreańskim truchłem?

    --
    cokolwiek

  • 86. Data: 2010-02-23 14:15:59
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    > Nie ma prawa się spodziewać, ze nie będzie przyspieszał jak właśnie
    > przyspiesza. W takiej sytuacji nie powinien w ogóle manewru wyprzedzania,
    > jeśli ma słaby silnik.

    art 24 pkt 6 PORD
    "6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i
    bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobieżnym,
    ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak
    najbardziej na prawo i - w razie potrzeby - zatrzymać się w celu ułatwienia
    wyprzedzania."

    Czy cos tu nie jest dla Ciebie jasne?

  • 87. Data: 2010-02-23 14:17:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    Paweł Ubysz wrote:

> [...]
    > obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i - w razie potrzeby -
    > zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania."

    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem
    upewnić się w szczególności, czy:

    1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;

    Czy coś tu nie jest dla Ciebie jasne?

    --
    cokolwiek

  • 88. Data: 2010-02-23 14:23:14
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Agent pisze:

    > To zależy. Co powiesz na sytuacje kiedy zaraz po skręcie na skrzyżowaniu
    > (po którym jest długa prosta) zaczynasz się rozpędzać (nie muskając gaz
    > ale wciskając do deski), a koleś zaczyna Cię wyprzedzać zaraz po
    > manewrze zakładając chyba że ma tak mocny silnik (1.9 TDI) że wyprzedzi
    > wszystko. Mnie to bardzo denerwuje bo niby dlaczego ja mam zwalniać? Ja
    > rozumiem sytuację gdy jade ze stałą prędkością bo nie chcę lub nie mogę
    > szybciej jechać ale takie manewry gdzie ja przyspieszam a komuś się
    > wydaję ze to za wolno to już jego problem.

    A to nie jest tak, ze miedzy Toba a gosciem z Audi powinna byc
    przestrzen, aby inny (np. podczas wyprzedzania) mogl tam sie "schowac"?
    Bo z tego co zaobserwowalem na drogach krajowych to jak wyprzedzasz
    kolumne aut i chcesz juz zakonczyc manewr to wszyscy Ci utrudniaja jego
    zakonczenie (po prostu nie ustepuja miejsca) a pozniej zaczynaja sie
    klaksony, dlugie itp. WYDAJE MI SIE, ze jest/byl taki przepis (kiedys
    ogladalem w tv dyskusje na temat tej odleglosci miedzy TIRami i
    policjant stwierdzil, ze jest to zasrany obowiazek kierujacego, aby
    zachowac odleglosc pozwalajaca na swobodne zmieszczenie sie tam innego
    samochodu. Troche to tlumaczenie naciagane (bo np. inna ogledlosc jest
    dobra dla Matiza, inna dla Audi A8) ale IMHO tak powinno byc.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 89. Data: 2010-02-23 14:23:16
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

> [...]
    > upewnić się w szczególności, czy:
    >
    > 1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez

    Oczywiscie ze jest. Jade sobie za gosciem i zaczynam wyprzedzać widzac ze
    mam jakis kilometr miejsca zgodnie z art 24 pkt 1 PORD. I wtedy ten co go
    wyprzedzam gwałtownie przyspiesza ( łamiąc przy tym art 24 pkt 6 PORD ) a
    konsekwencja tego jest fakt ze manewr wyprzedzania który zakończyłbym po 100
    metrach przeciaga sie na kilometr. Wszystko jasne.

  • 90. Data: 2010-02-23 14:23:41
    Od: "xs" <x...@W...gazeta.pl>

    Axel <a...@p...BEZSPAMU.com> napisał(a):

    > A wracajac do pytania poczatkowego w watku - nie ze wzgledu na marke, tylko
    > na wielkosc samochodu.

    To nie do konca prawda.

    Mialem Suzuki Swifta `94, czarny hatch 3d, 70 koni na 775kg calkiem zwawo sie
    juz zbieralo, na klapie tylko napis Suzuki Swift i nic wiecej. Prawie
    codziennie trafial sie pacjent, ktory widzac mnie stojacego na swiatlach na
    lewym pasie musial zjechac na prawy zeby prawym wyprzedzic jak zapali sie
    zielone. Jezdze raczej bardzo dynamicznie, a Swift mial 10.5s do 100 wiec
    zeby go wyprzedzic trzeba bylo miec troche mniej, a to juz nie takie
    oczywiscie w przypadku prawie polowy samochodow na naszych drogach. W kazdym
    razie caly czas ktos sie wpychal, wisial na trasie na zderzaku, a spod
    swiatel probowal wyprzedzac.

    Teraz mam identycznego Swifta z wygladu, kropka w kropke, ale na klapie
    widnieje napis GTi, a pod maska drzemie juz na prawde sporo mocy jak na
    ledwie 800kg. Teraz jest absolutny spokoj. Wszyscy grzecznie staja za mna lub
    nie zmieniaja pasa zeby tylko wyprzedzic. Golfiarze grzebia w radiu,
    wszystkie 316 czy 318i patrza sie w druga strone i jak to ktos okreslil pelen
    wersal. Nawet sluzbowki w postaci Astr, SC, Yarisow i cholera wie czego
    jeszcze nie probuja wyprzedzac. Na trasie jeszcze nikt nie wisial na
    zderzaku, a w ciagu prawie pol roku jazdy tylko RAZ ktos specjalnie stanal na
    drugim pasie na czerwonym swietle zeby wyprzedzic, a byl to Passat TDi, ktory
    zginal w lusterku wstecznym juz po zapieciu trojki ;) Paradoksalnie kupujac
    mocne auto jezdze spokojniej i prowokujacych sytuacji jest jak na lekarstwo.