  • Data: 2011-09-24 18:51:19
    Temat: Dyski SSD3 na kontrolerach SATA2
    Od: Rafał <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pytanie ogóle dotyczące dysków SSD z interfejsem SATAIII 6 Gb/s
    (nazywanych SSD3) na płytach z kontrolerem SATAII

    Otóż producenci dysków SSD2 na SATA II deklarują szybkość
    przesyłania danych na poziomie 280 MB/s, jak wiemy górną granicą
    SATA II jest 300 MB/s.
    Jednak nie w tym problem, ale w tym, że realnie jest to na
    poziomie 200 MB/s.
    Z dyskami SSD3 na SATAIII jest podobnie - producenci deklarują
    szybkość przesyłania danych na poziomie 450 MB/s, a realnie
    jest to 350 MB/s.
    I przechodzę do pytania - czy ma sens instalacja dysku SSD3
    na kontrolerze SATA2 i czy wtedy będę miał max jakie oferuje
    mi kontroler SATAII czyli te 300 MB/s?

    Czy może będzie gorzej w porównaniu do konfiguracji
    SSD2 <-> kontroler SATA II ???

    Konkretnie chodzi mi o model OCZ Solid 3