  • 1. Data: 2013-03-27 12:10:29
    Temat: W PC potrzebne "ciche"napięcie 12 V
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Chciałbym zasilić sobie bazę słuchawek bezprzewodowych z PC-ta. Niestety,
    aczkolwiek to działa to jednak słychać w słuchawkach co się dzieje w
    pececie : ). Świergoli, potrzaskuje itd. Słychać to oczywiście kiedy
    dźwięk z plajera nie idzie, bo jak idzie to maskuje. Ale niezbyt mi się to
    podoba, nawet jeśli zastosuję filtr 20 om/470miF. Większego opornika nie
    mogę dać z uwagi na spadek napięcia. Nie wie ktoś gdzie (i czy w ogóle)
    znajdę w pececie jakieś niezakłócone napięcie 12V? Może sobie wyprowadzić
    dodatkowo prosto z elektrolitów wyjściowych zasilacza?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2013-03-27 12:53:47
    Temat: Re: W PC potrzebne "ciche"napięcie 12 V
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 27.03.2013 12:10, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > znajdę w pececie jakieś niezakłócone napięcie 12V? Może sobie wyprowadzić
    > dodatkowo prosto z elektrolitów wyjściowych zasilacza?

    Albo daj stabilizator low-drop na 12 woltów o szybkiej odpowiedzi, albo
    zamiast elektrolita daj zestaw kilku kondensatorów (w tym ceramicznych)
    - np 470uF+10uF+1uF+4*100nF - im większa pojemność kondensatora ty
    bardziej jest on "leniwy".

    Michoo

  • 3. Data: 2013-03-27 13:35:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Mar 2013 12:53:47 +0100, Michoo napisał(a):

    > Albo daj stabilizator low-drop na 12 woltów o szybkiej odpowiedzi,

    Nie pomyślałem o tym. Doradziłbyś coś popularnego żeby w moim miasteczku
    się dało kupić :) ? Tyle że nie wiem czy napięcia wejściowego starczy - mam
    do dyspozycji zaledwie 12,4 V.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2013-03-27 18:59:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jacek Maciejewski pisze tak:

    > Ale niezbyt mi się to podoba, nawet jeśli zastosuję filtr 20
    > om/470miF. Większego opornika nie mogę dać z uwagi na spadek
    > napięcia.

    Wyszabruj z radia samochodowego filtr przeciwzakłóceniowy.
    W Blaupunktach np jest cały moduł przy gnieździe.

    No i pobieraj przez żarówkę lub bezpiecznik żeby nie zrobić zwarcia na
    linii.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2013-03-27 18:59:29
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    > Nie pomyślałem o tym. Doradziłbyś coś popularnego żeby w moim miasteczku
    > się dało kupić :) ? Tyle że nie wiem czy napięcia wejściowego starczy - mam
    > do dyspozycji zaledwie 12,4 V.

    Jeśli liniowy, żadne impulsowe, a w tym przypadku chyba wystarczy to
    może coś serii LT - np. LT1085/86 itd.
    To są stabilizatory Low Drop, spadek 0,5V do 1V max.
    To zależy jaki prąd jest potrzebny jeszcze.
    A najlepiej to chyba na p.m.elektronika popytać.

  • 6. Data: 2013-03-27 19:35:26
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Chciałbym zasilić sobie bazę słuchawek bezprzewodowych z PC-ta. Niestety,
    > aczkolwiek to działa to jednak słychać w słuchawkach co się dzieje w
    > pececie : ). Świergoli, potrzaskuje itd.

    Kiepski zasilacz.

    Pzdr

  • 7. Data: 2013-03-27 21:36:59
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 27.03.2013 12:10, Jacek Maciejewski pisze:
    > Cześć
    > Chciałbym zasilić sobie bazę słuchawek bezprzewodowych z PC-ta. Niestety,
    > aczkolwiek to działa to jednak słychać w słuchawkach co się dzieje w
    > pececie : ).

    I tka będzie. jest kilka rozwiązań - każde do bani. problemem jest to że
    masz zasilanie i słuchawki z jednego kompa. Walczyłem z tym lata, raz
    było lepiej, raz gorzej ale do ideału nigdy się nie zbliżyłem. najlepiej
    było gdy w PC była stara osobna karta dzwiękowa a zaslianie było
    filtrowane. tak czy siak, jak ktoś wiedział co ma usłyszeć - słyszał.

    Poszedłem w innym kierunku. kupiłem zasilacz impulsowy, ze starego
    zestawu do odbioru polsatu cyfrowego. kosztował 15zł! jest przystosowany
    do pracy ciągłej i raczej nie padnie. Z tego jednego zasilacza zasilam
    2x słuchawki i router. spokojnie daje rade, a ja zamiast 3 prądo jadów
    mam jeden.
    w słuchawkach już nie słychać myszki, ekranu i dysków :)
    ToMasz