  • 1. Data: 2010-06-15 08:48:01
    Temat: Karty WLAN.
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Pytałem ostatnio sprzedawcy o mocniejszą kartę WLAN niż:

    http://www.tp-link.com/products/productDetails.asp?c
    lass=wlan&pmodel=TL-WN422G

    i polecił mi to (jako co najmniej 2x mocniejszą):

    http://www.airlive.com/product/product_3.jsp?pdid=PD
    1223473034861

    Co o tym sądzicie, warta jest prawe 2-krotnie wyższej ceny?

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2010-06-15 08:48:55
    Temat: Re: Karty WLAN.
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    1223473034861

    > Co o tym sądzicie, warta jest prawe 2-krotnie wyższej ceny?

    W sumie działa OK. W domciu obsługuje kompa stacjonarnego, bo nie chciało mi
    się kabla ciągnąć. W innej sieci (budynek użyteczności publicznej) - 7 szt.
    z czego 1 na windows 7 (na sterach z realteka, bo nie było jeszce na stronce
    producenta).
    Co ciekawe karty bez problemu obsługują ukryte SSID.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-06-15 08:54:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomości grup
    > Co ciekawe karty bez problemu obsługują ukryte SSID.

    Czemu miała nie obsługiwać ukrytego SSID?

  • 4. Data: 2010-06-15 10:03:05
    Od: zenek <z...@o...pl>

    OMSON pisze:
> [...]
    1223473034861

    > Co o tym sądzicie, warta jest prawe 2-krotnie wyższej ceny?

    Te karty roznia sie tylko zyskiem anteny o 1dB a 1dB to jest tylko cos
    kolo 15% szilniejszy sygnal wiec nie x2.

    KUp na alledrogo jakas antenke powyzej 6dB.

  • 5. Data: 2010-06-15 10:19:13
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    zenek pisze:

    > KUp na alledrogo jakas antenke powyzej 6dB.

    A właśnie, troszkę zgłupiałem jak sprzedawca powiedział, że montaz
    silniejszej anteny nie wpływa na jej siłe odbioru...
    To po co w takim razie wersje kart detachable? :)

    Pzdr, OMSON

  • 6. Data: 2010-06-15 10:25:16
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik OMSON napisał:

    > A właśnie, troszkę zgłupiałem jak sprzedawca powiedział, że montaz
    > silniejszej anteny nie wpływa na jej siłe odbioru...
    > To po co w takim razie wersje kart detachable? :)

    Po to, żeby sprzedawcy mogli pier.... głupoty.

    Antena wpływa, i to w OBU kierunkach, podczas gdy "mocniejsza" karta
    tylko w JEDNĄ.

    W.P.

  • 7. Data: 2010-06-15 10:43:01
    Od: zenek <z...@o...pl>

    OMSON pisze:

    > A właśnie, troszkę zgłupiałem jak sprzedawca powiedział, że montaz
    > silniejszej anteny nie wpływa na jej siłe odbioru...
    > To po co w takim razie wersje kart detachable? :)
    >
    > Pzdr, OMSON

    Sprzedawca nie ma zielonego pojecia o antenach powinien zajac sie
    sprzedaza marchewki.

    Zysk anteny podawany jest w dB i to od niego zalezy zysk anteny i tym
    samym sila sygnalu na karcie zarowno przy nadawaniu jak i odbieraniu.
    Pamietaj jednak o tym ze w pomieszczeniach zamknietych anteny nawet o
    duzym zysku nie powoduja znaczacego zwiekszenia zasiegu ze
    wzglkedu na duze tlumienie scian, mebli itp.

  • 8. Data: 2010-06-15 11:32:28
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    zenek pisze:

> [...]
    > duzym zysku nie powoduja znaczacego zwiekszenia zasiegu ze
    > wzglkedu na duze tlumienie scian, mebli itp.

    Czyli posiadając kartę TP-Link TL-WN422G wystarczy, że kupie taką
    antenkę:
    http://www.allegro.pl/item1064798481_antena_wifi_rp_
    sma_38cm_12dbi_60.html

    i teoretycznie zacznie odbierać ze 3x mocniej? :)

    Pzdr, OMSON

    P.S. Zgaduje, że tak (zasze tak uważałem - sprzedawca zbił mnie z tropu
    bo znawcą nie jestem ale cos mi to kolidowało z logiką). ;)

    P.P.S. Z logika marketingu sklepu jak najbardziej sie pokrywa (niestety
    jest to logika straganiarska).

  • 9. Data: 2010-06-15 11:42:40
    Od: zenek <z...@o...pl>

    OMSON pisze:

> [...]
    > bo znawcą nie jestem ale cos mi to kolidowało z logiką). ;)
    >
    > P.P.S. Z logika marketingu sklepu jak najbardziej sie pokrywa (niestety

    Nie 3xmocniej a sygnal silniejszy o 8dB, biorac poprawke na to ze ta
    antenka ma max 8dB bedziesz mial sygnal silniejszy o 4dB. 3dB to 50%.

  • 10. Data: 2010-06-15 12:25:05
    Od: Admin Domen <A...@o...pl>

    W dniu 2010-06-15 10:48, OMSON pisze:
> [...]
    1223473034861

    > Co o tym sądzicie, warta jest prawe 2-krotnie wyższej ceny?

    Jeśli te antenki mają tyle db zysku to proszę mówić do mnie "proszę księdza"
    podpisano: nie ksiądz.

    --
    Darmowe programy <http://www.softy.pl>
    Prasa codzienna <http://www.prasa-codziena.pl>