  • 11. Data: 2010-07-25 15:38:35
    Temat: Re: Dysk 1TB SATA III
    Od: raviz <r...@v...pl>

    MC wrote:
    > Użytkownik "raviz" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

    555-ER&pwindow=features&family=Motherboard%20Family

    > A gdzie znajdziesz dysk wykorzystujący tą dodatkową szybkość? Nie pytam
    > o interfejs tylko o dysk.

    To w takim razie dlaczego powstaly dyski obslugujace sata 3? Czy to
    tylko i wylacznie wyrob marktetoidow pod publike? Czy nie ma zadnej
    zalety wynikajacej bezposrednio lub posrednio z wyposazenia dysku w ten
    interfejs?

  • 12. Data: 2010-07-25 15:53:02
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces raviz <r...@v...pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > tylko i wylacznie wyrob marktetoidow pod publike? Czy nie ma zadnej
    > zalety wynikajacej bezposrednio lub posrednio z wyposazenia dysku w ten

    SATA 6Gb to nie tylko prędkość (którą zresztą dyski SSD są w stanie
    wykorzystać), to także inne zmiany, w tym związane z zarządzaniem
    energią. Chyba za najważniejszą uznają jednak nową komendę NCQ, do
    strumieniowania danych.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 13. Data: 2010-07-25 15:54:33
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Saiko Kila wrote:
> [...]
    > wykorzystać), to także inne zmiany, w tym związane z zarządzaniem
    > energią. Chyba za najważniejszą uznają jednak nową komendę NCQ, do

    Dziekuje :]

  • 14. Data: 2010-07-26 06:55:36
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 25 Jul 2010 14:58:26 +0200,
    WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> screamed:

    > Chciałbym wiedzieć co autor ma na myśli pisząc, że nie ma czegoś
    > takiego jak SATA 3. Oficjalna strona SATA-IO twierdzi inaczej.
    > http://www.sata-io.org/technology/6Gbdetails.asp

    Różnice między revision a version znasz?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
    [ 08:55:19 user up 12510 days, 20:50, 1 user, load average: 0.24, 0.01, 0.77 ]

    I do not belong to any organised political party: I'm a democrat. -- W. Rogers

  • 15. Data: 2010-07-26 09:35:23
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 25 Jul 2010 00:04:16 +0200, raviz napisał(a):

    (ciach...)

    > To bedzie moj pierwszy RAID - chodzi mi o dublowanie danych aby
    > odczyt/zapis byl szybszy. Czy przy okazji zyskuje zapasowa kopie danych?

    Poczytaj może najpierw o poziomach RAID - http://pl.wikipedia.org/wiki/RAID.

    [ Paranoicy są tacy sami, jak wszyscy. Mają tylko bardziej wiarygodne ]
    [ informacje. (Sylvie Gerard, "Tropical Heat") ]

  • 16. Data: 2010-07-26 10:21:07
    Od: raviz <r...@v...pl>

    > Poczytaj może najpierw o poziomach RAID - http://pl.wikipedia.org/wiki/RAID.

    Dzieki za linka. W moim przypadku bylby to RAID 1

  • 17. Data: 2010-07-26 11:05:24
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 12:21:07 +0200, raviz napisał(a):

    > Dzieki za linka. W moim przypadku bylby to RAID 1

    To zysku na szybkości operacji dyskowych nie będzie.

    [ Nie dyskutuj z nikim, kto ma nad Tobą pół litra przewagi. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 18. Data: 2010-07-26 12:19:43
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 26-07-2010 o 08:55 Artur M. Piwko napisał na pl.comp.pecet:

    > Różnice między revision a version znasz?

    Znam. A Ty znasz różnicę między SATA pracujące w trybie 6 Gb/s,
    a SATA Revision 3.0 ?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 19. Data: 2010-07-26 16:31:53
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 13:05:24 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > To zysku na szybkości operacji dyskowych nie będzie.

    Na odczycie bedzie.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 20. Data: 2010-07-26 17:20:48
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 25.07.2010 00:04, raviz pisze:
    > Masz racje, bardzo rzadko przydaje sie zabezpieczenie elektroniki ale
    > jakos to rozwiazanie bardzo przypadlo mi do gustu ;] Jest eleganckie i
    > zarazem w niektorych sytuacjach moze zapobiec uszkodzeniu (podczas
    > przenoszenia danych na golym dysku)

    Od lat nie przenosi się danych "na gołym dysku".

    > To bedzie moj pierwszy RAID - chodzi mi o dublowanie danych aby
    > odczyt/zapis byl szybszy. Czy przy okazji zyskuje zapasowa kopie danych?

    Jak Ci już poradzono, poczytaj sobie o RAID.

    Dublowanie (RAID 1) *nie jest* kopią zapasową, ale stanowi
    pewne zabezpieczenie na wypadek fizycznej awarii jednego z
    dysków.

    Odczyt danych przy dublowaniu może być nieco szybszy, ale
    nie należy się spodziewać cudów. Zapis nie będzie szybszy
    lub nawet będzie nieco wolniejszy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./