  • 51. Data: 2012-03-02 15:14:42
    Temat: Re: Dymania w dupę rodaka ciąg dalszy. Po paliwach przyszedł czas na autostrady.
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    z wrote:

    > Ale podatki już nie muszą być takie same u nas jak w krajach
    > rozwiniętych. To znaczy muszą bo tak powiedziała UE :-(
    > Można podyskutować dlaczego towary są w takich samych cenach jak na
    > zachodzie skoro przynajmniej jeden składnik (pensje pracowników) są
    > mniejsze.

    Rynek jest wspólny -- wiele produktów można łatwo eksportować -- producentowi
    wszystko jedno czy jego towar kupi Polak czy Francuz -- sprzeda go temu który mu
    lepiej zapłaci. U Francuza będzie trochę drożej z uwagi na transport -- ale to
    będzie trochę.

    M.in dlatego mamy szybszy wzrost gospodarczy niż Zachód -- mamy jednak niższe
    koszty wytwarzania (choć nie tyle niższe na ile by na pierwszy rzut oka
    wskazywała różnica w płacach -- patrz niżej) więc i nasze produty potrafią być
    bardziej konkurencyjne (i średnio są).

    > Gdzie to się podziewa? Zjada polska przerośnięta biurokracja?

    Zjada je m.in. polska gorsza efektywność pracy. Przy czym to nie tyle jest, że
    pojedynczy ludzie gorzej pracują tylko organizacja pracy jest gorsza i ich
    wysiłek jest marnotrawiony. Na Zachodzie praca jest droga, ale firmy potrafią z
    niej lepiej korzystać niż nasze. Tam już się nauczyli rozmaitych optymalizacji
    na które u nas przeciętny szef niedużej firmy (kilkudziesięciu pracowników)
    zareaguje wzruszeniem ramion albo stwierdzeniem "paaanie! A na chłolere mi to!"
    Pojawiają się tacy którzy już to potrafią -- ale póki co mogą lepiej wypracowane
    zyski sobie pakować do kieszeni -- wystaraczająco wielu jest nieoptymalnych, a
    że i tak summa summarum produkcja idzie taniej niż na zachodzie to ci
    nieoptymalni i tak mogą to co robią sprzedać. Jescze parę łądnych lat musimy
    Zachód pogonić żeby na tych nieoptymalnych wymóc optymalizację.

    > Haracz za
    > technologię a może coś jeszcze innego? Najzwyklejsze w świecie DYMANIE?
    > Tak czy siak przy towarach które są u nas produkowane rachunek się nie
    > zgadza.

    No właśnie się zgadza. Te telewizory LCD co to u nas robią czy te samochody co
    to u nas robią sprzedawane są i u nas i na Zachodzie a nie tylko u nas.

    > Co na to WSPANIAŁY minister finansów?
    > :-)

    Co minister to nie wiem, ale patrz co ja napisałem :)

    pzdr
    \SK

  • 52. Data: 2012-03-02 15:18:35
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Agent wrote:

    > A jakoś poziom cen na wsi i małych miastach jest niższy niż w dużych
    > miastach.

    Bo i koszty sprzedaży są większe. A i popyt też większy.

    > A w Polsce jest na odwrót. Pan poseł który źle nie zarabia ma paliwo za
    > darmo i nie ważne że wszędzie lata samolotem.

    Panów posłów jest 460 -- 38 milionowy naród akurat na utrzymanie tych 460 stać.
    Czyli -- to nie tu leży problem.

    \SK

  • 53. Data: 2012-03-02 15:22:34
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Krzysztof 45 wrote:
> [...]
    > nabywcza Polaków jest znacznie mniejsza niż w przypadku Francuzów. Za
    > średnią pensję Francuz może przejechać 47 000 km, zaś Polak - zaledwie
    > 12 500 km.
    >
    > Minister transportu Sławomir Nowak, jeszcze w lutym, podjął negocjacje
    > ze Stalexportem, ale jak sam przyznał, poniósł porażkę. Umowa
    > koncesyjna, zwłaszcza jej aneks z 2005 roku, są napisane w taki sposób,
    > że Ministerstwo Transportu nie ma nic do powiedzenia.
    >
    > Na UE nie ma co zwalać. Grupowi "fachowcy od ekonomi" t.z. dymania w
    > dupę rodaka pewnie wyjaśnią o co chodzi. LOL

    Najpierw się będą chwieli dowiedzieć od kiedy Francja nie jest w Europie.
    LOL!

    \SK

  • 54. Data: 2012-03-02 16:47:20
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Sebastian Kaliszewski napisał(a):
    > Najpierw się będą chwieli dowiedzieć od kiedy Francja nie jest w Europie. LOL!

    Jeżeli Francuz może przejechać 47 000 km, za średnia pensje, zaś Polak za średnią
    pensję zaledwie
    12500 km, a jesteśmy w unii europie i wszystko ma być prawie po równo, to która jest
    kurwa jest droższa?
    Widzę że grupowi fahofcy od mocnej złotówki, od słabej złotówki, od mocnego dolca i
    słabego dolca,
    tudzież unijnych akcyzowych dyrektyw, wymiękli w interpretacji tak wysokich cen. T.z.
    dymania w dupę
    Polaka.
    Chyba nie chcą się przyznać do swojego zbaraniałego zniewolonego umysłu.
    --
    Krzysiek

  • 55. Data: 2012-03-02 19:19:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Przyznaje ze nie wiem o czym pisze ... ale jestes pewny ze ty wiesz ?
    > Matryca jest rzeczywiscie w Polsce produkowana ?

    Tak.
    OIDP fabryka matryc LG jest w Łodzi.

    > Sprostuj jesli sie myle - ale w Polsce to sie tylko koncowy montaz robi -
    > wszystkie czesci przychodza gotowe.

    Pewnie tak, pytanie skąd przychodzą.

    > Kupowac ... tak, tak wlasnie mi sie skojarzyla. Jest inaczej ?

    W przypadku tv - tak.

  • 56. Data: 2012-03-02 19:24:15
    Temat: Re: Dymania w dup? rodaka ci?g dalszy. Po paliwach przyszed? czas na autostrady.
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-03-02 10:56, Arek pisze:

    > Masz dom, ja Cię okradnę to powinieneś go sprzedać bo Cie na niego nie
    > stać. Bo na pewno nie powinieneś biadolić, że ktoś Ci coś zabrał. To
    > takie żałosne przecież.

    No oczywiście! Ktoś Cię okrada, robi w ch... a Ty w imię kapitalizmu
    powinieneś szukać dodatkowych źródeł dochodu aby pokryć niedobory.
    Jak nie znajdziesz, Twój problem - stracisz co masz.
    Jak znajdziesz - przyjdą do Ciebie kolejny raz aby coś sobie wziąć.

    --
    M.

  • 57. Data: 2012-03-02 19:25:03
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-03-02 07:27, Agent pisze:

    > Trol

    W końcu ktoś załapał bo poprzednicy się bardzo podniecili.

    --
    M.

  • 58. Data: 2012-03-02 19:33:45
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-03-02 10:55, Arek pisze:

    > Więc Panie "fachowcu" jak to wytłumaczysz? Aczkolwiek trochę sensu w
    > Twojej radzie jest. Mniej jeździć, to rząd będzie miał problem bo mniej
    > przychodów z autostrad, mandatów, paliwa itp.

    No ale co tu tłumaczyć?
    Ktoś wyżej testuje ile można jeszcze ukraść z Twojej kieszeni tak abyś
    nie zrobił nic głupiego.
    Był dawniej podatek drogowy ale go sprytnie znieśli i wsadzili w
    benzynę. Ludzie się przyzwyczaili, większość zapomniała bo na paragonach
    ze stacji benzynowej nie jest on wyszczególniony.
    Jak już wszyscy przyzwyczaili się do ceny benzyny to pojawiły się
    kolejne próby wyrwania złotówek.
    Za lat trochę wszyscy przyzwyczają się do drogich autostrad więc pojawią
    się nowe opłaty za coś tam...

    A mniej jeździć - góra ma to dobrze skalkulowane. Jakby dowalili 60gr za
    kilometr to może ruch by spadł a tak, zawsze ktoś pojedzie.

    --
    M.

  • 59. Data: 2012-03-02 20:49:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Mar 2012 19:19:00 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Tak.
    > OIDP fabryka matryc LG jest w Łodzi.

    A adres potrafisz poodac ?
    LG Displays nie przyznaje sie do lodzkiej lokalizacji.

    > Pewnie tak, pytanie skąd przychodzą.

    Z Korei ?

    > W przypadku tv - tak.

    I co - robia sami ?
    Czy tak jak poprzednio - ktos, np w Polsce, montuje im te telewizory ..

    J.

  • 60. Data: 2012-03-02 21:25:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 Mar 2012 19:33:45 +0100, SkiMir napisał(a):
> [...]
    > benzynę. Ludzie się przyzwyczaili, większość zapomniała bo na paragonach
    > ze stacji benzynowej nie jest on wyszczególniony.

    drogowy to on byl ze zwyczaju - formalnie nazywa sie "od posiadania srodkow
    transportu". Ot taki podatek od luksusu.

    > Jak już wszyscy przyzwyczaili się do ceny benzyny to pojawiły się
    > kolejne próby wyrwania złotówek.
    > Za lat trochę wszyscy przyzwyczają się do drogich autostrad więc pojawią
    > się nowe opłaty za coś tam...

    Na tym to polega - zabrac bogatym i dac biednym :-)

    J.