  • 1. Data: 2014-01-22 21:38:03
    Temat: Dwuliniowy (starszawy) Panasonic KX-TS3282
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Czy Panasonic KX-TS3282 dla działania interkomu wymaga(ł) połączenia systemu (do 8
    aparatów) przewodem aż 6-żyłowym, czy tylko
    4-żyłowym?
    Pytam, bo wg angielskojęzycznej instrukcji całość działa na 4 żyłach (dwóch parach) -
    a interkom leci po pierwszej (wewnętrznej)
    parze w modulacji FM sygnałem akustycznym 300 Hz - 3 kHz częstotliwości 370 kHz
    (Master->Slave) lub 410 kHz (Slave->Master) oraz 455
    kHz (Data - Tone Burst).
    Natomiast według polskojęzycznej instrukcji system wymaga aż 6 żył (3 par, z tego
    dwie pary środkowe na dwie linie i jedna para na
    interkom).
    Model na Polskę był oznaczony KX-TS3282PDW, modele angielskojęzyczne KX-TS3282W
    (white - biały) i KX-TS3282B (black - czarny), ale
    też KX-TS3282BXW (to chyba jakieś oznaczenie 'black or white'?).
    Mój KX-TS3282W (ale to model amerykański, więc ze specyficznymi wadami do używania w
    Europie, jak grupowanie cyfr Caller ID po
    "amerykańsku" czyli komórka to "50-112-3456", format daty 1/22 to dwudziesty drugi
    stycznia i podobne drobiazgi - chętnie bym mu
    zmienił firmware na brytyjskie lub niemieckie, ale nie wiem jak) ma tylko 4 styki w
    gnieździe 6p4c na górnej (tylnej) ściance, więc
    nie potrzebuje instalacji 6-żyłowej.
    Czy ktoś z Was jest w stanie sprawdzić, ile rzeczywiście styków fizycznie mają
    gniazda L1/L2 w aparatach KX-TS3282PDW (tych na rynek
    polski)?
    Jeśli modele na Polskę (z końcówką 3282PDW) mają po 6 styków, to zarzucę pewien
    projekt, gdzie nie opłaca się przerabiać
    istniejącego okablowania 4-żyłowego.

  • 2. Data: 2014-01-22 22:36:07
    Temat: Re: Dwuliniowy (starszawy) Panasonic KX-TS3282
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2014-01-22 21:38, 666 napisał/a:
> [...]
    > Pytam, bo wg angielskojęzycznej instrukcji całość działa na 4 żyłach
    > (dwóch parach) - a interkom leci po pierwszej

    Z tego co pamiętam instalacja wersji "PD" (na rynek polski) była 6
    żyłowa i miały 6 styków w gnieździe natomiast na rynek amerykański 4
    żyłowa stąd te rozbieżności w instrukcjach obsługi. Telefony po prostu
    różniły się trochę konstrukcyjnie.

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2014-01-23 07:38:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Jan 2014 22:36:07 +0100, Czarek napisał(a):

> [...]
    > żyłowa i miały 6 styków w gnieździe natomiast na rynek amerykański 4
    > żyłowa stąd te rozbieżności w instrukcjach obsługi. Telefony po prostu

    A jak oni upchneli trzy rozmowy na dwoch parach ?

    Bo jesli dobrze kojarze, to polski system umozliwial dwie rozmowy
    miejskie i i jedna wewnetrzna naraz.

    A sa dwie linie miejskie ? Moze wystarcza 4 kable ?

    J.

  • 4. Data: 2014-01-27 10:48:28
    Od: marsel <marcin@pl>

    > A jak oni upchneli trzy rozmowy na dwoch parach ?

    Może po torach pochodnych?

  • 5. Data: 2014-01-27 11:05:23
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Przecież pisałem: modulacja częstotliwości (FM) 370-455 kHz na "pierwszej" parze
    (wspólnej z 'Line 1').

    -----