    From: " 666" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Dwuliniowy (starszawy) Panasonic KX-TS3282
    Date: Wed, 22 Jan 2014 21:38:03 +0100

    Czy Panasonic KX-TS3282 dla działania interkomu wymaga(ł) połączenia systemu (do 8
    aparatów) przewodem aż 6-żyłowym, czy tylko
    4-żyłowym?
    Pytam, bo wg angielskojęzycznej instrukcji całość działa na 4 żyłach (dwóch parach) -
    a interkom leci po pierwszej (wewnętrznej)
    parze w modulacji FM sygnałem akustycznym 300 Hz - 3 kHz częstotliwości 370 kHz
    (Master->Slave) lub 410 kHz (Slave->Master) oraz 455
    kHz (Data - Tone Burst).
    Natomiast według polskojęzycznej instrukcji system wymaga aż 6 żył (3 par, z tego
    dwie pary środkowe na dwie linie i jedna para na
    interkom).
    Model na Polskę był oznaczony KX-TS3282PDW, modele angielskojęzyczne KX-TS3282W
    (white - biały) i KX-TS3282B (black - czarny), ale
    też KX-TS3282BXW (to chyba jakieś oznaczenie 'black or white'?).
    Mój KX-TS3282W (ale to model amerykański, więc ze specyficznymi wadami do używania w
    Europie, jak grupowanie cyfr Caller ID po
    "amerykańsku" czyli komórka to "50-112-3456", format daty 1/22 to dwudziesty drugi
    stycznia i podobne drobiazgi - chętnie bym mu
    zmienił firmware na brytyjskie lub niemieckie, ale nie wiem jak) ma tylko 4 styki w
    gnieździe 6p4c na górnej (tylnej) ściance, więc
    nie potrzebuje instalacji 6-żyłowej.
    Czy ktoś z Was jest w stanie sprawdzić, ile rzeczywiście styków fizycznie mają
    gniazda L1/L2 w aparatach KX-TS3282PDW (tych na rynek
    polski)?
    Jeśli modele na Polskę (z końcówką 3282PDW) mają po 6 styków, to zarzucę pewien
    projekt, gdzie nie opłaca się przerabiać
    istniejącego okablowania 4-żyłowego.