-
51. Data: 2010-06-17 21:41:38
Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
news:hvdtgu$76f$1@inews.gazeta.pl...
> W dniu 2010-06-17 21:11, Lewis pisze:
> (...)
>> Jakoś muszę przyznać że sytuacji awaryjnych miałem może 5 z tego 2 się
>> udało całkowicie opanować, w jednej dałem całkowicie ciała
>> (gapiostwo/zmęczenie) i w 2 nie było mowy o uratowaniu.
> Napiszę wprost - nie wierzę. Awaryjne sytuacje zdarzają mi się kilka
> razy w tygodniu (DC, ale to nieistotne, ponieważ nie tylko tutaj
> jeżdżę) i nie wierzę, że ktoś z doświadczeniem/przebiegiem miał tylko
> 5 sytuacji awaryjnych, z których 3 zakończyły się wypadkiem.
Może mamy różne pojęcie sytuacji awaryjnej? Dla mnie mocniejsze wcisięnie
hamulca to żadna sytuacja awaryjna...
>> Po porstu nie siedzę "na dupie" ,zostawiam spory dystans przed sobą więc
>> nie muszę nagle awaryjnie hamować gdy komus przedemną się coś wydarzy,
>> mam tyle szczęścia że w mieście mi się nie trafiają zbytnio wymuszenia.
>> Owszem jestem młody ale przebiegi 30kkm rocznie uważam za dość duże.
> Daj spokój, nie epatuj przebiegami rzędu 30kkm/rok, ponieważ to żaden
> argument. Siedzenie na "dupie" też jest średnim argumentem - tu
> wystarczy lekko w pedał wdepnąć.
No pewnie, lepszym argumentem jest: Panie 20 lat za kółkiem jeżdzę (5kkm
rocznie)...
>>> Owszem. Winy ABS w tym nie było.
>> No chyba raczysz żartować... 2 z 4 koł znajdujące się na nawierzchni o
>> znacznej przyczepności mogłyby śmiało hamować gdyby nie ABS
> A co, za szybko było? Wielokrotnie już tak hamowałem i najwyżej wyszła
> moja głupota, bądź brak rozsądku. Ostatniej zimy tak bym się wpierniczył
> w tył autobusu, jak chłopaków do szkoły odwoziłem (mam dwóch, bój się, na
> drogi wylegają ;)). Cóż, do 30 lat praktyki doszła kolejna
> informacja - przystanek ZTM może być oblodzony :)
Widzisz skromną różnice między ruchem miejskim a trasą szybkiego ruchu i
prędkością 50km/h i 110km/h? Obie są dozwolone.
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
-
52. Data: 2010-06-17 21:43:43
Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-06-17 21:32, Lewis pisze:
> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
> news:hvdt4e$aju$10@inews.gazeta.pl...
>> Dnia pięknego Thu, 17 Jun 2010 21:23:42 +0200, osobnik zwany Lewis
>> wystukał:
>>> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
>>> news:hvdsk5$aju$8@inews.gazeta.pl...
>>>> Dnia pięknego Thu, 17 Jun 2010 21:16:57 +0200, osobnik zwany Lewis
>>>> wystukał:
>>>>> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
>>>>> news:hvds7m$aju$6@inews.gazeta.pl...
>>>>>> Dnia pięknego Thu, 17 Jun 2010 21:01:35 +0200, osobnik zwany Lewis
>>>>>> wystukał:
>>>>>>> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
>>>>>>> news:hvdr37$aju$4@inews.gazeta.pl...
>>>>>> i chcesz powiedzieć, że ABS uniemożliwił Ci zwolnienie o parę kmh, to
>>>>>> wystarcza by się schować, czyli byłeś za szybki
>>>>> Gdzie się schować gdy wyprzedzasz 20metrowego tira a ten zaczyna
>>>>> Ciebie spychać?
>>>>> Chyba ze pod naczepę ;)
>>>> a w czym ci tu przeszkodził ABS?
>>> W całkowitym uniemożliwieniu hamowania, 2 koła na ośnieżonym poboczu i 2
>>> na całkiem znośnym afalcie, które wogóle nie hamują, gdyż te 2 będace na
>>> poboczu się slizgają.
>> a teraz powiedz co by było gdybyś ABSu nie miał w tej sytuacji.
>
> Gdybym bezmyślnie wcisnął hamulec do oporu i tak go trzymal zaczęloby
> mnie obracać w prawą stronę, ale chyba nie chcesz mi powiedzieć ze wg
> Ciebie hamulec wciska się w podłoge i czeka na zatrzymanie...
No dobra, ale gdzie tu wina ABS?
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
53. Data: 2010-06-17 21:43:56
Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
news:hvdtjq$aju$13@inews.gazeta.pl...
>>> a teraz powiedz co by było gdybyś ABSu nie miał w tej sytuacji.
>> Gdybym bezmyślnie wcisnął hamulec do oporu i tak go trzymal zaczęloby
>> mnie obracać w prawą stronę, ale chyba nie chcesz mi powiedzieć ze wg
>> Ciebie hamulec wciska się w podłoge i czeka na zatrzymanie...
> no to gdzie tu wina ABS?
O matko, czy Ty nie rozumiesz ze mając do wyboru świadome sterowanie pedałem
hamulca jego mocniejszym wciśnięciem przyblokowaniem kół i chwilowym
odpuszczeniem, a schematycznym działaniem bezmyślnego urządzenie wybrałbym
to pierwsze?
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
-
54. Data: 2010-06-17 21:44:46
Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
Od: to <t...@a...xyz>
Lewis wrote:
> A gdy jedziesz szutrową drogą, gdzie po obu stronach masz jakieś
> krzaczory ograniczające widoczność, nagle z boku wyjeżdza narąbany
> koleś (...)
ABS nie został zaprojektowany do działania na drogach szutrowych, jeśli
jeździsz głównie po takich to kup sobie Ładę Nivę, a nie auto osobowe.
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
55. Data: 2010-06-17 21:46:43
Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Thu, 17 Jun 2010 21:43:56 +0200, osobnik zwany Lewis
wystukał:
> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
> news:hvdtjq$aju$13@inews.gazeta.pl...
>
>>>> a teraz powiedz co by było gdybyś ABSu nie miał w tej sytuacji.
>>> Gdybym bezmyślnie wcisnął hamulec do oporu i tak go trzymal zaczęloby
>>> mnie obracać w prawą stronę, ale chyba nie chcesz mi powiedzieć ze wg
>>> Ciebie hamulec wciska się w podłoge i czeka na zatrzymanie...
>> no to gdzie tu wina ABS?
>
> O matko, czy Ty nie rozumiesz ze mając do wyboru świadome sterowanie
> pedałem hamulca jego mocniejszym wciśnięciem przyblokowaniem kół i
> chwilowym odpuszczeniem, a schematycznym działaniem bezmyślnego
> urządzenie wybrałbym to pierwsze?
ale może odpowiesz na moje pytanie? co złego zrobił tu ABS?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
56. Data: 2010-06-17 21:47:20
Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4c1a7b2e$0$19161$65785112@news.neostrada.pl...
> Lewis wrote:
>> A gdy jedziesz szutrową drogą, gdzie po obu stronach masz jakieś
>> krzaczory ograniczające widoczność, nagle z boku wyjeżdza narąbany
>> koleś (...)
> ABS nie został zaprojektowany do działania na drogach szutrowych, jeśli
> jeździsz głównie po takich to kup sobie Ładę Nivę, a nie auto osobowe.
Zgadzam się nie został, ale jeżeli zdarza mi się wyjechać poza nasze
wspaniałe autostrady na drogę nieco niższej klasy to chyba nie będe auta
pakował na lawetę? A skoro jednak w 95% jeżdzę po drogach o nawierzchni
bitumicznej to nie będe jeździł Nivą. Wypadki to też nałożenie się na siebie
kilku niesamowitych zbiegów okoliczności.
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
-
57. Data: 2010-06-17 21:48:29
Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
Od: to <t...@a...xyz>
masti wrote:
> ABS nie służy do poprawienia hamowania tylko do zachowania
> kierowalności. A z Twoich opisów wynika, że po prostu byłeś za szybki.
Ależ do skrócenia drogi hamowania też służy i prawie zawsze ją skraca o
ile układ hamulcowy jest sprawny. Niestety ABS jest dość wrażliwy na
wszelkie niedomagania w układzie hamulcowym i pewnie stąd większość
opinii o gorszym hamowaniu z ABS (w szrotach). Drugim powodem jest brak
pisku opon, dymu itp. podczas hamowania z ABS co też tworzy subiektywne
wrażenie gorszego hamowania.
A w rzeczywistości jest jak z przyspieszaniem dieslami. Podobnie jak
większość diesli przyspiesza jednak najlepiej gdy zmienimy bieg tuż przed
odcięciem, tak ABS prawie zawsze skraca drogę hamowania.
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
58. Data: 2010-06-17 21:49:53
Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Thu, 17 Jun 2010 19:48:29 +0000, osobnik zwany to wystukał:
> masti wrote:
>
>> ABS nie służy do poprawienia hamowania tylko do zachowania
>> kierowalności. A z Twoich opisów wynika, że po prostu byłeś za szybki.
>
> Ależ do skrócenia drogi hamowania też służy i prawie zawsze ją skraca o
> ile układ hamulcowy jest sprawny.
doucz się. EOT bo mam dośc flejmów z kimś kto nie wie o czym pisze.
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
59. Data: 2010-06-17 21:50:50
Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
news:hvdu0n$8qv$1@inews.gazeta.pl...
>> Gdybym bezmyślnie wcisnął hamulec do oporu i tak go trzymal zaczęloby
>> mnie obracać w prawą stronę, ale chyba nie chcesz mi powiedzieć ze wg
>> Ciebie hamulec wciska się w podłoge i czeka na zatrzymanie...
> No dobra, ale gdzie tu wina ABS?
Już przecież na to odpowiedziałem, całkowite uniemożliwienie jakiegokolwiek
hamowania, gdyż auto jest starszej generacji i każde z kół nie ma odrębnego
systemu ABS, a dziala "jeden za wszystkich", jedno się ślizga to sajonara,
nie hamujemy.
Coś jeszcze musze wytłumaczyć?
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
-
60. Data: 2010-06-17 21:52:02
Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
news:hvdu33$aju$15@inews.gazeta.pl...
> ale może odpowiesz na moje pytanie? co złego zrobił tu ABS?
Koledze Arturowi już napisalem, Tobie oddzielnie też dopisać?
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)