  • 11. Data: 2009-08-12 05:06:05
    Temat: Re: Duży wiatrak
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    tg pisze:

    > w normalnych warunkach, zwykly pc dzialajacy kilka godzin na dobe az tak
    > sie
    > nie zakurzy, ale zawsze filtr warto wstawic

    Patrzę na służbowego Della, jeden duży wiatrak cichutko przegania
    powietrze przez całą obudowę. Żadnych filtrów, za wyjątkiem plastikowego
    grilla. Po ponad roku używania pecet nie zakurzył się na tyle żeby
    trzeba było sprzątać.

    > jezeli nie masz jakiejs bardzo pradozernej karty graficznej, cpu czy kilku
    > kilkunastu dyskow mozna sie spokojnie ograniczyc do dobrego chlodzenia
    > procesora (najlepiej zorganizowac to tak zeby cieple powietrze trafialo
    > potem zaraz na zewnatrz obudowy) i solidnego zasilacza z wentylatorem 120mm
    > w zdecydowanej wiekszosci domowych pc aktywny nawiew z przodu nie daje
    > zadnych konkretnych korzysci poza spadkiem temperatury o kilka nieistotnych
    > stopni

    Więc pomysł jest taki: miejsce na wiatrak w maskownicy zrobię, ale
    przykryję filtrem wg wskazówek. Wentylatora zakładać nie będę, chyba że
    w przyszłości założę jakieś bardziej ciepłodajne elementy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2009-08-12 10:05:52
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    czasem wystarczy zwiększyć wilgotność powietrza i obniżyć temperaturę
    pomieszczeń. Komputery w mieszkaniach w blokach ogrzewanych z ciepłowni z
    reguły dość mocno i szybko zarastają kurzem. Panuje tam dość suche gorące
    powietrze zimą.
    Sprawę pogarsza jeszcze bardziej obecność dzieci i zwierząt. Ilość
    narastającego kurzu po 4 miesiącach bywa przerażająca.
    W domkach jednorodzinnych czy starym budownictwie zakurzenie jest wyraźnie
    niższe. Tak samo w biurach czy sklepach gdzie panuje znacznie niższa ogólna
    temperatura. Widziałem 5 letni komputer u gościa który mieszka w okolicy
    wielkiego zbiornika wodnego, warstwa kurzu w obudowie była mniejsza niż w
    niektórych nowych komputerach po 2 miesiącach użytkowania.

  • 13. Data: 2009-08-12 17:57:15
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > chcę zrobić front samodzielnie. Na dole będę miał sporo miejsca na
    > wentylator 120 mm, a i 140 wejdzie bez problemu. Czy owa 140,
    > wolnoobrotowa i cicha nie będzie robiła mi nazbyt dużo wiatru i wciągała
    > wszystko z podłogi ;) ? W obudowie siedzi sobie Athlon 2000, zbyt dużo
    > mocy toto nie wydziela, ale jeśli udało by się wpompować trochę zimnego
    > powietrza w obudowę, być może procesor dało by się schłodzić
    > wolnoobrotowym i cichym wiatrakiem. Jak na razie to ten wiatrak robi za
    > dużo hałasu. Macie jakieś sugestie co do konstrukcji DIY ?
    -------------------------
    Ostatnio wyciszałem komputerek siostrzeńcowi, też chciałem
    podobny efekt osiągnąć, tylko nie chciało mi się tyle dłubać.
    Zrobiłem więc na skróty. Wymieniłem w obudowie nóżki na
    jakieś meblowe (1 zł za szt., ok. 3 cm wysokości) i wyciąłem
    w dnie otwór na wentylatorek 12 cm. Na procesor kupiłem
    okazyjnie na Allegro Scythe Ninja, który wypadł akurat pod
    wentylatorem zasilacza, zostawiłem więc go bez dodatkowego
    wentyla. Core 2 Duo E4500 (65 W) po długotrwałym stresie
    dochodzi prawie do 70 stopni, ma więc jeszcze sporo zapasu
    a komputerek pracuje o niebo ciszej. Po takiej operacji najlepiej
    słyszalnym elementem zestawu jest dysk, ale jak się go na
    miękkiej podkładce na dnie położy, to cichy jak trusia...

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl