  • 61. Data: 2020-01-30 19:01:18
    Temat: Re: Duże kombi na 5 osób
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-30 o 16:27, adam pisze:

    > Laweta + dwie osobówki na niej i prędkość autostradowa, to nie jest małe
    > obciążenie :)
    >
    > Nawet jakbym znalazł jakieś testy na YT to pewno też trudno będzie Ci
    > uwierzyć, tak jak nie wierzysz w to co ja piszę ;)

    Jak tak stwierdzi tester a nie właściciel to będzie to bardziej wiarygodne.

    > Nie ściemniam, średnie spalanie mam 20l, kiedyś jak się postarałem to
    > było 18, ale niezbyt mi się podobała taka jazda i teraz znowu mam 20

    :-)

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2020-01-30 20:40:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-30 o 19:01, RadoslawF pisze:

    > Jak tak stwierdzi tester a nie właściciel to będzie to bardziej wiarygodne.

    > :-)
    >

    > Pozdrawiam

    W mojej firmie był Chrysler Voyager. Gdy jechaliśmy nim w 6 osób (był
    tam trzeci rząd siedzeń) to spalanie był 15-17 l. Silnik chyba miał tam
    co najmniej 3,5 l.
    T.

  • 63. Data: 2020-01-31 10:06:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-01-27 o 09:51, Maciek pisze
    > Czołem,
    >
    > Znacie jakieś kombi z bardzo dużym bagażnikiem (będzie jeździć owczarek
    > niemiecki) i normalną, 3-osobową kanapą z tyłu? Ford S-Max nie daje rady
    > (kufer za krótki, przy psie zostaje zero miejsca na bagaż), Insignia Tourer
    > z kolei ma z tyłu 2,5 miejsca zamiast 3. Szukałem Voyagerów. Odyssey itp.,
    > ale się poddałem - albo padliny, albo za drogie.
    > Budżet 30 tys, więc celuję w segment aut 8- do 10-letnich.

    Kombi jakiegokolwiek byś nie kupił będzie małe.

    Warto się zainteresować Citroenem C5 albo skupić się na segmencie mini van.

    Osobiści polecam Eurovana - czworaczki produkowane przez "Sevel Nord"
    czyli spółkę Fiat i PSA (Peugeot i Citroen)

    W ramach wspólnego projektu były produkowane auta pod markami Fiat
    Ulysse II, Lancia Phoedra, Peugeot 807, Citroen C8

    Maksymalnie 7 wygodnych foteli dla 7 osób lub 5 foteli + kanapa w 3
    rzędzie (8 osób). Fotele regulowane i demontowalne. Można je dowolnie
    konfigurować. Po wyjęciu ostatniego rzędu foteli pozostaje ogromny
    bagażnik zarówno na bagaże jak i dużego psa.

    Są też wersje z obracanymi fotelami pierwszego rzędu tzw. fotele
    kapitańskie. Dobra sprawa zwłaszcza jak się jedzie z małymi dziećmi.
    Środkowy fotel drugiego rzędu można złożyć jako stolik, a po obróceniu
    przednich foteli nawet zjeść z rodziną posiłek. W przednich fotelach
    ponadto znajdują się rozkładane stoliki z miejscem na kubek czy butelkę
    wody.

    Boczne, tylne drzwi przesuwane (także elektrycznie) zapewniają
    szczególną wygodę na ciasnych parkingach, zwłaszcza jak się jeździ z
    małymi dziećmi. O wyposażeniu nie będę pisał, bo auta te były bardzo
    bogate w wyposażenie i szybciej byłoby napisać czego nie mają.

    Całkowicie płaska podłoga, na jednym poziomie (także i w pierwszym
    rzędzie siedzeń. Po zdemontowaniu siedzeń 2 i 3 rzędu może posłużyć jako
    bagażówka do przewiezienia mebli, nawet wersalki.

    Największą zaletą tych aut jest całkowity brak rdzy. Jeżeli tylko nie
    były bite i naprawiane to nawet w aucie 20 letnim nie uświadczysz
    najmniejszych śladów korozji. Korozja nawet nie chce się rozwijać w
    miejscach, które były uderzone kamieniem i obitych z lakieru. Po prostu
    super francuski ocynk.

    Auta były wyposażane w bardzo dobre i mało awaryjne jednostki Diesla 2.0
    i 2.2 HDI lub JTD o mocach od ok 110KM do 170KM przy silnikach
    wyposażonych w  biturbo.

    Były też wersje benzynowe 2.0 litry 136KM, a wersje z turbiną i mocą ok.
    150KM.

    Choć z zewnątrz wyglądają niepozornie to wewnątrz jest bardzo dużo
    miejsca. Samochody podobne do nich: Opel Zafira, czy rodzinka VW (VW
    Sharan, Seat Alhambra Ford Galaxy) to ciasne maleństwa.

    Mają tylko jedną wadę - kto raz wsiądzie do takiego auta to nie chce już
    innego :)

    Następcami Eurovana są Peugeot 5008 - choć wg mnie już nieudany, bo brak
    zalet wcześniejszej czwórki.

    oraz kolejna rodzinka (Fiat Scudo wersja osobowa, Citroen Jumpy wersja
    osobowa, Peugeot Expert Tepee, Citroen SpaceTourer, Toyota ProAce
    Verso). Auta te produkowano w wersjach nawet 9 osobowych.

  • 64. Data: 2020-01-31 10:13:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-01-29 o 10:22, adam pisze:
    > To nie jest wynalazek, to jest jedno z bardziej popularnych aut w Stanach
    > Spalanie ok 20l LPG = ok 10l benzyny przy obecnych cenach

    Ale w Polsce, ba nawet w Europie mało popularny. Części sprowadzane
    tylko i wyłącznie poprzez serwis i do tego w powalających cenach i czas
    oczekiwania 2-3 tygodnie.

    Żadnych Chevroletów ww typu czy Orlando itp.

    Jak ktoś szuka używanego samochodu za 30 tys. zł to znaczy, że nie
    będzie go stać na utrzymanie takiego czegoś. To musi być auto do którego
    części można kupić w prawie każdym sklepie motoryzacyjnym. Może nie od
    ręki, ale w przeciągu 1-2 dni.

  • 65. Data: 2020-01-31 11:41:23
    Od: K <n...@e...com>

    On 30/01/2020 16:14, ąćęłńóśźż wrote:
    > Poddupniku? Przy wypadku byłaby maszynka do mięsa.
    >

    > -----

    Skoro ustawodawca dopuszcza to nie sadze.

  • 66. Data: 2020-01-31 12:51:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Obejrzyj wideo z bocznego uderzenia.

    -----

  • 67. Data: 2020-01-31 14:21:53
    Od: K <n...@e...com>

    On 31/01/2020 11:51, ąćęłńóśźż wrote:
    > Obejrzyj wideo z bocznego uderzenia.
    >

    > -----

    A poratujesz linkiem? Ten konkretnie samochod czy ogolnie boczne+booster?

  • 68. Data: 2020-01-31 17:01:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ogólnie poddupniki są j_bane na każdych forach i portalach konsumenckich i testowych.
    Czy boczne czy frontowe czy tylne podobny ch_j.
    To taka "sztuka jedna na stanie", jak w wojsku.
    Gdy przeczytałem i obejrzałem to mi strużka zimnego potu po plecach popłynęła i
    wywaliłem g... do śmietnika.
    Z tym że nazwa "booster" może też obejmować normalny fotelik (szczególnie w Ameryce),
    tyle że taki dla większego, gdy całego
    dzieciaka z fotelikiem (dół, plecy, ochrona głowy) przypinasz pasami trzypunktowymi
    samochodu, to co innego.

    -----

  • 69. Data: 2020-02-01 21:34:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Jan 2020 20:40:37 +0100, T. napisał(a):

    > W mojej firmie był Chrysler Voyager. Gdy jechaliśmy nim w 6 osób (był
    > tam trzeci rząd siedzeń) to spalanie był 15-17 l. Silnik chyba miał tam
    > co najmniej 3,5 l.

    Silnik mógł mieć 3.3 albo 3.8, ewentualnie w bardzo starych Viyach 3.0
    chyba jeszcze było.
    Mój 3.8 przy jeździe autostradowej 110-120 na godzinę schodzi do 13,5 l. To
    średnia z przelotu 2500 km. Auto dość obładowane. Za to w mieście 17, a
    bywa i 19. Dlatego zazwyczaj jeżdżę na LPG.
    Świetne auto, ale się skończyło niestety.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 70. Data: 2020-02-01 21:36:40
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Jan 2020 10:13:43 +0100, Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > będzie go stać na utrzymanie takiego czegoś. To musi być auto do którego
    > części można kupić w prawie każdym sklepie motoryzacyjnym. Może nie od

    Akurat Orlando to europejski Chevrolet, czyli trochę Opel w przebraniu.
    A co do kosztów utrzymania, to sorry, ale popełnasz kardynalny błąd. To
    część ceny zakupu.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl