  • 51. Data: 2020-01-29 11:49:16
    Temat: Re: Duże kombi na 5 osób
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 Jan 2020 10:22:17 +0100, adam napisał(a):

    > Spalanie ok 20l LPG = ok 10l benzyny przy obecnych cenach

    E, tylko 20? Mój 3.8-litrowy Voyager pali 17 B/21 LPG.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 52. Data: 2020-01-29 13:30:05
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2020-01-29 o 11:49, Maciek pisze:

    > E, tylko 20? Mój 3.8-litrowy Voyager pali 17 B/21 LPG.

    Góra 22, tam jest niskoobrotowy silnik, i ja w zasadzie nie jeżdżę po
    mieście.
    Silnik jest 5.7, 250 KM, ale nie czuć tej mocy.

  • 53. Data: 2020-01-29 16:14:07
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-29 o 13:30, adam pisze:

    > Góra 22, tam jest niskoobrotowy silnik, i ja w zasadzie nie jeżdżę po
    > mieście.
    > Silnik jest 5.7, 250 KM, ale nie czuć tej mocy.

    Jakbym czytał miłośnika poloneza czy dużego fiata który był
    taki oszczędny że palił tylko 6 litrów. A jakby dobrze policzyć
    to by wyszło że paliwa w zbiorniku przybywa.
    Weź pod uwagę że te silniki nie są już taką rzadkością jak dwadzieścia
    czy trzydzieści lat temu, są ludzie którzy na takich jeździli.
    I spalanie wychodziło większe. Do tego to terenówka z napędem
    na obie osie i reduktorem, jest to dodatkowa waga i opory które
    tylko zwiększą spalanie, nawet na trasie.

    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2020-01-29 17:02:21
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    > na obie osie i reduktorem, jest to dodatkowa waga i opory które
    > tylko zwiększą spalanie, nawet na trasie.

    Miłośnikiem owszem jestem. Ale nie pisz, że fantazjuje. Chyba nie
    doczytałeś, że poruszam się głównie poza miastem. No i nie mówimy o
    terenie, ani nawet o 4x4, jeżdżę tylko na tyle i z umiarkowanymi
    prędkościami. Czasem włączę sobie auto (tzn przód zapina się w razie
    potrzeby), wtedy widzę wyraźnie większe zużycie.

    Są na YT prezentacje nowych RAMów, też 5,7 ale Hemi. Z lawetą przy 120
    spala 30, możesz poszukać

  • 55. Data: 2020-01-29 18:09:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To ile osób z tyłu siedziało?

    -----

  • 56. Data: 2020-01-29 20:30:44
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-29 o 17:02, adam pisze:

> [...]
    > prędkościami. Czasem włączę sobie auto (tzn przód zapina się w razie
    > potrzeby), wtedy widzę wyraźnie większe zużycie.

    Samo posiadanie napędu na przód zwiększa wagę i opory,
    nawet jak go nie włączysz.

    > Są na YT prezentacje nowych RAMów, też 5,7 ale Hemi. Z lawetą przy 120
    > spala 30, możesz poszukać

    Nowe silniki nawet te amerykańskie palą mniej.
    Wyobraź sobie że dorobili się wyłączania części cylindrów
    przy małym obciążeniu. Auto o którym rozmawiamy ma ponad
    dwadzieścia lat i nie ma takiej opcji.
    Ale może dasz linka do prezentacji o spalaniu ponad dwudziestoletniego?
    Porównamy. :-)

    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2020-01-30 12:36:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Szeroko jak ch... i dużo miejsca w tym na nogi, co nie zmienia, że na środku kanapy i
    tak średnio jest: tunel pod nogami (a na
    tunelu dodatkowo tylna konsola z regulowanymi nawiewami ogrzewania), za plecami
    składany podłokietnik, pasy 3-punktowe dopiero w
    ostatnich rocznikach.
    Inna sprawa, że w Omce miałem zamontowane z tyłu dwa foteliki: jeden na środku, drugi
    przy drzwiach (były w przeciwne strony
    skierowane, więc się mieściły), i zostawało przy drugich drzwiach komfortowe miejsce
    dla dorosłego pasażera (w najnowszym też dużym
    Pasku niewykonalne aby dorosły usiadł pomiędzy dwoma fotelikami).

    -----

  • 58. Data: 2020-01-30 15:52:32
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/01/2020 17:09, ąćęłńóśźż wrote:
    > To ile osób z tyłu siedziało?
    >

    > -----

    Trojka, najmlodsze w foteliku, srednie na tzw boosterze. Pies w kombi.

  • 59. Data: 2020-01-30 16:27:52
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Wyobraź sobie że dorobili się wyłączania części cylindrów
    > przy małym obciążeniu.

    Laweta + dwie osobówki na niej i prędkość autostradowa, to nie jest małe
    obciążenie :)

    Nawet jakbym znalazł jakieś testy na YT to pewno też trudno będzie Ci
    uwierzyć, tak jak nie wierzysz w to co ja piszę ;)
    Nie ściemniam, średnie spalanie mam 20l, kiedyś jak się postarałem to
    było 18, ale niezbyt mi się podobała taka jazda i teraz znowu mam 20

  • 60. Data: 2020-01-30 17:14:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Poddupniku? Przy wypadku byłaby maszynka do mięsa.

    -----