  • Data: 2015-09-09 09:19:15
    Temat: Dual-channel
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć

    Wpadła w moje ręce płyta główna Asus Sabertooth 990FX. Usiłuję uruchomić
    w niej pamięci 2x4GB w trybie dual-channel i coś nie wychodzi. Mam
    CORSAIR CMX8GX3M2B1600C9 i niestety po włożeniu w odpowiednie sloty (2 i
    4) niby widziane jest 8GB (moduły są rozpoznawane w BIOS), ale dostępne
    jest jedynie 4GB (OS 64-bit). Pełne 8GB jest widoczne tylko po włożeniu
    w sloty 1 i 2, działają sobie wtedy w trybie jedno kanałowym.

    Producent zaleca poniższe moduły do pracy dwu kanałowej:
    CORSAIR CMP8GX3M2A1600C9
    CORSAIR CMZ8GX3M2A1600C8
    CORSAIR CMZ8GX3M2A1600C9
    G.SKILL F3-12800CL7D-8GBRH
    G.SKILL F3-12800CL9D-8GBRL
    G.SKILL F3-12800CL8D-8GBECO
    GEIL GET316GB1600C9QC
    PATRIOT PX538G1600LLK

    Widzi ktoś jakieś znaczące różnice między posiadanymi przeze mnie, a
    powyższymi, które mogłyby powodować takie problemy? A może problem jest
    gdzie indziej (płyta, procesor)?

    Maciek