  • 1. Data: 2010-10-14 08:27:54
    Temat: Dual-N.
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Używa już ktoś z Was sprzętu (klasy powiedzmy SOHO) pracującego jako Dual-N
    jednocześnie w pasmach 2,4GHz oraz 5,0GHz ?
    Jaki sprzęt, jakie wrażenia?

    Generalnie szukam jakiegoś sensownego AP, co to nie trzeba będzie za rok
    unowocześniać.
    THX

  • 2. Data: 2010-10-14 12:35:10
    Temat: Re: Dual-N.
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-14 10:27, ąćęłńóśźż wrote:
    > Używa już ktoś z Was sprzętu (klasy powiedzmy SOHO) pracującego jako Dual-N
    jednocześnie w pasmach 2,4GHz oraz 5,0GHz ?
    > Jaki sprzęt, jakie wrażenia?

    Ja korzystam :)

    Na 5GHz leci stream do playera HD /via AP/
    2.4 b/g - wiadomo, nie wszystko się wymienia na siłe.

    Rewelacji nie ma ale MKV 8GB /2h/ Ci odtworzy płynnie przez to.

    > Generalnie szukam jakiegoś sensownego AP, co to nie trzeba będzie za rok
    unowocześniać.

    Mam D-Linka DIR-825, aczkolwiek warto się zastanowić nad wersją
    3-antenową (nie pamiętam numerku)

    pozdr.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 3. Data: 2010-10-14 17:21:53
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Rewelacji nie ma ale MKV 8GB /2h/ Ci odtworzy płynnie przez to.

    8000 MB na 7200 sekund, wychodzi trochę ponad 1 MB/s, czyli powinno
    wystarczyć nawet połączenie 11 Mbit

  • 4. Data: 2010-10-14 17:30:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "maX" napisał w wiadomości grup
    8000 MB na 7200 sekund, wychodzi trochę ponad 1 MB/s, czyli powinno
    wystarczyć nawet połączenie 11 Mbit

    Mylisz CBR z VBR.

  • 5. Data: 2010-10-14 17:40:53
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Mylisz CBR z VBR.

    W jakim zakresie to fluktuuje? Szczytowo osiąga wartości 2, 3-krotnie
    większe od nominalnej?
    Ale jeśli "średnia" wychodzi jednak te 1 MB/s z hakiem, to znaczy ze w
    innych momentch filmu strumień jest z kolei węższy niż 1 MB/s. Więc w tych
    chwilach player pownien buforować ten chwilowy nadmiar danych, a więc
    strumień danych poskładałby by się sumarycznie w płynną całość? Ewentualnie
    można puścić film z np. 2-minutowym buforem (opóźnieniem), żeby zawsze był
    pewien nadmiar danych.

  • 6. Data: 2010-10-14 18:28:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "maX" napisał w wiadomości grup
    W jakim zakresie to fluktuuje? Szczytowo osiąga wartości 2, 3-krotnie
    większe od nominalnej?

    W materiałach, które ja używam szczyt osiąga bez problemów 20 Mib/s (1080p -
    pseudo HD (720p) nie oglądam).

[...]

    Pomyliłeś grupy z pl.listserv.chomor-l.
    Jaki program pozwoli ci na 2 minutowy bufor? Przecież to zajmie w ramie ~136,5
    MiB (dla 2 minut). Przyjmując optymistycznie 802.11g buforowanie zajmie 45
    sekund. Kto normalny będzie chciał tyle czekać? Co jak będziesz chciał podwinąć?
    Znowu czekać prawie minutę?
    Także twoje obliczenia są błędne.
    8192 MiB / 7200 sek ~= 1,14 MiB/s = 9,12 Mib/s.
    Jak widać min dla sieci 802.11g to 24 Mib/s.

  • 7. Data: 2010-10-14 18:56:13
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    >
    > Pomyliłeś grupy z pl.listserv.chomor-l.
    > Jaki program pozwoli ci na 2 minutowy bufor? Przecież to zajmie w ramie

    Ale to chyba nie problem, dziś dużo kompów ma 2-4 GB RAM.

    > Przyjmując optymistycznie 802.11g buforowanie zajmie 45 sekund. Kto
    > normalny będzie chciał tyle czekać? Co jak będziesz chciał podwinąć?

    Skoro komp ma 2-4 GB RAM, to może sobie również buforować już obejrzaną
    częśc filmu (np. ostatnie 20 minut - zajmie to w pamięci 1365 MB), a że
    wraca sie zazwyczaj kilka/naście minut wstecz, to powinno wystarczyć.
    Pozatym jeśli chcemy wrócić do momentu w którym jest akurat niższe bitrate
    (poniżej tej średniej 9,12 Mbit/s), to w czasie rzeczywistym można wrócic
    bez bufora.

    > Znowu czekać prawie minutę?

    Ta minuta to przykład extreme. Przecież wykres ma (bardzo zgrubnie) przebieg
    "sinusoidalny" (co jest oczywiste, bo skoro od czasu do czasu ma "szczyt" to
    w innych momentach musi miec"miniumum", a pomiędzy wartościami skrajnymi
    jest materiał zbliżony do średniej 9,12 Mbit/s):
    http://www.streaminglearningcenter.com/content_image
    s/1/vbr.jpg
    Czyli w praktyce starczy kilka sekund.

    > Także twoje obliczenia są błędne.
    > 8192 MiB / 7200 sek ~= 1,14 MiB/s = 9,12 Mib/s.
    > Jak widać min dla sieci 802.11g to 24 Mib/s.

    Ale jak ktoś ogląda np. film DVD (czyli 4,7 GB a nie 8 GB) to 11 Mbit
    powinno starczyć.

  • 8. Data: 2010-10-14 19:22:17
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-14 19:21, maX wrote:

    > Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > 8000 MB na 7200 sekund, wychodzi trochę ponad 1 MB/s, czyli powinno
    > wystarczyć nawet połączenie 11 Mbit

    Tia, ale 11,54,104,300Mbit w kontekscie WiFi to pojęcia bardziej
    marketingowe niż rzeczywiste, nie czarujmy się na 11Mbit (802.11b) nie
    wyciągniesz 1MB/s realnego transferu - jakieś 60% tego.
    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 9. Data: 2010-10-14 19:52:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" napisał w wiadomości grup
    Tia, ale 11,54,104,300Mbit w kontekscie WiFi to pojęcia bardziej
    marketingowe niż rzeczywiste, nie czarujmy się na 11Mbit (802.11b) nie
    wyciągniesz 1MB/s realnego transferu - jakieś 60% tego.

    Nie wiem jak w "n", ale g trzeba dzielić przez ~2,2÷2,3.

  • 10. Data: 2010-10-14 20:52:56
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Teoretyzując dalej. Player nie musi zapamiętywać w buforze całości
    strumienia, wystarczy tylko tą część która jest powyżej przepustowości sieci
    (bo te fragmenty poniżej można "onlive" przewijać). Pozostaje tylko problem
    przewijania do przodu; player nie wie jak będzie wyglądał przebieg bitrate w
    przyszłej części filmu (bo jej jeszczenie ściągnął), jedynym remedium byłoby
    umieszczenie na początku filmu krótkiej informacji dla playera o przebiegu
    bitrate w całym filmie. Wtedy, wiedząc jaka jest przepustowość sieci oraz
    znając przebieg bitrate wzdłuż całej długości filmu, player mógłby
    "inteligentnie" przewijać film zachowując czasy opóźnień do minimum.