  • 1. Data: 2010-12-29 23:46:42
    Temat: Drukarka A2/2 - jest taka?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam.
    Niespiesznie rozglądam się za możliwością druku jak w temacie: A2/2.
    Nie, *NIE* A3 :)
    Dwie kartki A4, ale "wzdłuż".

    Teoretycznie powinna na czymś takim drukować dowolna drukarka
    o konstrukcji "plujki" (atramentowa), a nie widzę przeszkód,
    aby każda (w tym laserowa) pozwalała na drukowanie "na dwa".
    Znaczy najpierw pół kartki, obrót, drugie pół.
    Nie, nie oczekuję że ktoś wyprodukuje model A4 z dwukrotnie
    większym bębnem :P

    Pic w tym, że znane mi modele mają <$@@%$*$^!@ dla autorów
    konstrukcji> "zabezpieczenie" - jak papier się nie skończy
    na długości oczekiwanej przez drukarkę, to mamy perfekcyjnie
    wygenerowany "błąd papieru" i klops (konieczność otwierania
    drukarki na przykład).
    A próg (limit) ustawiony w okolicach 350mm zazwyczaj. Wrrrr...

    Czy ktoś spotkał drukarki które *nie* mają takiego ograniczenia?
    Znaczy pozwalają ustawić wysoki próg przewijania.

    Uprzejmie proszę o wyłączenie z rozważań:
    - drukarek igłowych
    - drukarek wierszowych :P
    - i wszelkich innych postaci sprzętu drogiego

    Czy jakaś w miarę popularna drukarka laserowa kolorowa spełnia
    warunek o który pytam, czyli pozwala "przewinąć" papier o rozmiarze
    210x600 mm (drukując na przestrzeni 210x297mm minus ew. margines
    rzecz jasna) bez generowania "błędu papieru"?
    Pytam rzecz jasna o rozwiązania supportowane, nad rozwiązaniem
    w postaci przycisku emulującego otwarcie obudowy zastanowię się
    przy okazji ;) (i tak uciążliwe).

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2010-12-30 07:47:36
    Temat: Re: Drukarka A2/2 - jest taka?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    > o konstrukcji "plujki" (atramentowa), a nie widzę przeszkód,
    > aby każda (w tym laserowa) pozwalała na drukowanie "na dwa".

    Chyba kazda iglowka to potrafi... ;P

    Sprawdzales w sterownikach swojej ile pozwala wbic w
    "niestandardowy rozmiar"? Taki Cannon IR 2570Ci na przyklad
    przyjmuje 359x569mm.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2010-12-30 08:05:13
    Od: Marx <M...@n...com>

    A jakie modele sprawdzałeś?
    Bo posiadam Pixmę i po sklejeniu plastrem dwóch kartek mógłbym
    spróbować, ale jeśli już to testowałeś na Canonie to nie będę się męczył.
    Drugie pytanie to skąd weźmiesz taki papier, w szczególności
    fotograficzny... Bo zgaduje że do panoram tego chcesz?
    Marx

  • 4. Data: 2010-12-30 08:10:54
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2010-12-30 08:47, Vituniu pisze:

    > Chyba kazda iglowka to potrafi... ;P

    Przeciez mówil, ze nie iglowa. Pozwole sobie uogólnic pytanie
    - która laserowa potrafi drukowac na wstedze papieru?

    pozdro
    --
    A S

  • 5. Data: 2010-12-30 10:07:37
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Przeciez mówil, ze nie iglowa.

    Gotfryda znam z pl.rec.foto.cyfrowa.
    Rozumiesz zatem, ze nie moglem sie
    powstrzymac przed poleceniem iglowki ;)

    > Pozwole sobie uogólnic pytanie
    > - która laserowa potrafi drukowac na wstedze papieru?

    W zasadzie kazda, ktorej producent tego (w sposob
    mniej lub bardziej sztuczny) nie ograniczyl.
    Wybacz, ale konkretnych modeli nie podam...
    te ktore znam sa po prostu dosc wiekowe juz. :/

    Natomiast radzilbym googlac za formatem A4+
    (lub A3+, jesli miejsca na biurku wystarczy).
    Z opisem "format A2/2" stykam sie chyba po
    raz pierwszy ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 6. Data: 2010-12-30 11:51:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010, Vituniu wrote:

    > Sprawdzales w sterownikach swojej

    Tak, wartość 350 mm nie wzięła się znikąd :[

    > ile pozwala wbic w
    > "niestandardowy rozmiar"? Taki Cannon IR 2570Ci na przyklad
    > przyjmuje 359x569mm.

    1. To ma być małe, takie bardziej "domowe", i nie miałem na
    myśli wielkości lodówki :)
    2. Mało. 2x297 -> 594

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-12-30 11:59:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010, Marx wrote:

    > A jakie modele sprawdzałeś?

    Lasery Minolty i Xeroxa, i raczej w tę stronę steruję z pytaniem
    (chodzi o to że laser).
    Atramentowa pachnie zasychaniem atramentu, dawno temu próbowałem :D

    > Drugie pytanie to skąd weźmiesz taki papier, w szczególności fotograficzny...

    Normalny A2 "niefoto" plus ostry nóż.

    > Bo zgaduje że do panoram tego chcesz?

    Nie :)
    Rysunki, teksty i podobne "biurowe", ale żeby nie trzeba było się
    użerać ze sklejaniem/zszywaniem osobnych kartek.
    O - na przykład do nut by mogło być :P

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-12-30 12:10:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010, Vituniu wrote:

    > Gotfryda znam z pl.rec.foto.cyfrowa.
    > Rozumiesz zatem, ze nie moglem sie
    > powstrzymac przed poleceniem iglowki ;)

    Widocznie na tyle znam statystycznš reakcję grupowiczów,
    że przewidziałem tę wersję :O

    > Natomiast radzilbym googlac za formatem A4+
    > (lub A3+, jesli miejsca na biurku wystarczy).
    > Z opisem "format A2/2" stykam sie chyba po
    > raz pierwszy ;)

    A Ty czytałeś co opisywałem, czy założyłeś że A2 można
    pociąć wyłacznie tak jak stadard "A*" nakazuje? ;)

    Szkic (fixed font):

    A2: A3:
    +----+----+----+----+----+----+ +----+----+----+
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    +----+----+----+----+----+----+ +----+----+----+

    A2/2:
    +----+----+----+----+----+----+
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    +----+----+----+----+----+----+

    ...w zadruku:
    +----+----+----+----+----+----+
    | . |
    | . |
    | A4 druk1 . A4 druk2 |
    | . |
    | . |
    +----+----+----+----+----+----+

    Czy tym razem wyraziłem się dostatecznie *OBRAZOWO*? ;)
    Zadrukowane strony składasz na pół i masz "broszurę"
    o rozmiarze A4. Wystarczy łupnąć zszywaczem w środek
    i ew. dociąć gilotyną krawędzie, żeby wewętrzne strony
    nie wystawały.
    FYI: FinePrint używam od dawna ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-12-30 12:28:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Czy tym razem wyraziłem się dostatecznie *OBRAZOWO*? ;)
    > Zadrukowane strony składasz na pół i masz "broszurę"
    > o rozmiarze A4. Wystarczy łupnąć zszywaczem w środek

    Znaczy A4 'landscape', bo 'pionowe' A4 to ze składania zwykłego A3
    wychodzi... 8-)

    Kup drukarkę A2, sa takie 8-).

    MJ

  • 10. Data: 2010-12-30 13:44:43
    Od: Marx <M...@n...com>

    > Lasery Minolty i Xeroxa, i raczej w tę stronę steruję z pytaniem
    > (chodzi o to że laser).
    > Atramentowa pachnie zasychaniem atramentu, dawno temu próbowałem :D

    ja nie wiem czy jakikolwiek laser daje możliwość drukowania na wstędze,
    tzn czy technologicznie jest to możliwe?
    Z atramentówką byś sobie poradził ;) tyle że droższe wydruki są, ale
    skoro to nie ma byc foto to faktycznie nie polecam
    Marx