  • 71. Data: 2011-10-13 13:03:40
    Temat: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    to wrote:

    > Ale cwaniak zaraz dojdzie i korek znów się skróci. Czyli
    > generalnie cwaniak zajmował miejsce w korku przez krótszy czas,
    > niż gdyby jechał tak jak wszyscy.

    Kluczowe jest to skąd ten cwaniak zaczyna. Jeżeli stał przede mną
    to mój czas stania w korku się skróci, ale jeśli stał za mną to
    się wydłuży. Czyli jak się dojeżdża do korka to można im
    kibicować, a jak się już jest w pierwszej dziesiątce to nalezy ich
    gonić ;)

    > Przykład absurdalny, nie łapiesz w ogóle o co chodzi. Dyskusja
    > jest o tym, jaki STATYSTYCZNY wpływ mają cwaniacy na
    > przepustowość drogi (mierzonej powiedzmy przez godzinę czy dwie),
    > a nie o jakichś wyrwanych z kontekstu 30 sekundach.

    Przykład jest jak najbardziej właściwy. Co mnie obchodzi statystyka
    jak przede mnie wciśnie się 10 cwaniaków ;)

  • 72. Data: 2011-10-13 13:09:44
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 12 Oct 2011 22:08:07 GMT, to <t...@x...abc> wrote:

    >begin Jarek Andrzejewski

    >Ale cwaniak zaraz dojdzie i korek znów się skróci. Czyli generalnie
    >cwaniak zajmował miejsce w korku przez krótszy czas, niż gdyby jechał tak
    >jak wszyscy.

    ale wszyscy za nim - dłużej.

> [...]
    >tym, jaki STATYSTYCZNY wpływ mają cwaniacy na przepustowość drogi
    >(mierzonej powiedzmy przez godzinę czy dwie), a nie o jakichś wyrwanych z

    nie jest absurdalny, bo jeden cwaniak robi dokładnie to samo, tylko,
    że spowalnia Cię o krótką chwilę. Setka cwaniaków spowalnia Cię już o
    setkę chwil.
    Być może Tobie nie przeszkadza np. o 30s dłuższa jazda do domu (bo nie
    zdążysz na zielonym) i cieszy Cię, że cwaniak przyjechał do domu np. 5
    minut wcześniej, ale ja pozwolę sobie mieć inne priorytety (tzn. moje
    30 sekund jest dużo ważniejsze niż jego dowolnie długi czas).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 73. Data: 2011-10-13 13:14:36
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 13 Oct 2011 00:45:11 +0200, "Przemysław Czaja"

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski"

    > Nie widzę żadnej różnicy - nadal przez "zwężkę" przejechało tyle samo
    >aut, kierowcy znajdujący się ZA cfaniakami nawet nie zauważą róznicy w
    >czasie przejazdu a korek w chwili gdy 10 cfaniaków będzie jednocześnie
    >na poboczu skróci się o te właśnie 10 aut :)

    ... ale w momencie, gdy cwaniacy z powrotem "wetną" się w korek - ten
    znów sie wydłuży o 10 auta, tylko, że wydłuży się przed Tobą.
    Ty się nie ruszysz nawet o metr, bo wcinający się cwaniacy spowodują
    wolniejszy ruch korka za miejscem ich wcięcia.
    Czy takie "zachowanie przepustowości" Twoim kosztem Ci nie
    przeszkadza?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 74. Data: 2011-10-13 13:19:20
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

> [...]

    > wolniejszy ruch korka za miejscem ich wcięcia.
    > Czy takie "zachowanie przepustowości" Twoim kosztem Ci nie

    Jeśli nikt mnie nie wyprzedza, to korek z przodu może sobie nawet po
    polach jeździć, grać w szchy, robić nawrotki...to nie ma znaczenia dla
    mnie jako obserwatora :)

  • 75. Data: 2011-10-13 13:28:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 13 Oct 2011 13:19:20 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

    > Jeśli nikt mnie nie wyprzedza, to korek z przodu może sobie nawet po
    > polach jeździć, grać w szchy, robić nawrotki...to nie ma znaczenia dla
    > mnie jako obserwatora :)

    Niestety, wielu mało inteligentnych tak myśli.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 76. Data: 2011-10-13 13:31:01
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Rzecz w tym, że znaczna część korków bierze się z ruszania z taaaaakim
    > lagiem. To samo dotyczy wjeżdżania na skrzyżowania bez możliwości ich
    > opuszczenia.

    Mnie zastanawia jeszcze jedna ciekawa prawidłowość.
    Są dwa pasy, na każdym można jechać dajmy na to 80. Następuje
    przewężenie do jednego, na którym nadal można jechać 80.

    Teraz jak wygląda sytuacja. Na przewężeniu robi się korek, wszyscy jadą
    20. Po czym rozpędzają się na jednej nitce do 80. Efekt jest taki, że
    gwałtownie spada przepustowość na tej jednej nitce za przewężeniem tylko
    dlatego, że głupki nie potrafią płynnie jechać na zamek.

    Oczywiście dzieje się dlatego, że tacy AM'podobni, uważają tych z pasa
    który się kończy za cwaniaków. Zamiast jechać płynnie na zmianę.

    A.

  • 77. Data: 2011-10-13 13:42:56
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Waldek Godel"

    > Niestety, wielu mało inteligentnych tak myśli.

    > Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    > Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

    Ja nic dla Ciebie nie mogę już zrobić, nie jestem psychiatrą.

    Pozdrówki.

  • 78. Data: 2011-10-13 13:44:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 13 Oct 2011 13:42:56 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

    > Ja nic dla Ciebie nie mogę już zrobić, nie jestem psychiatrą.

    Nie, to by nie pomogło, oni sami siebie nie leczą, nie wolno im. Ale zawsze
    możesz poprosić swojego lekarza pierwszego kontaktu o skierowanie.

  • 79. Data: 2011-10-13 13:45:45
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-10-13 13:03, jahi pisze:

> [...]
    > się wydłuży. Czyli jak się dojeżdża do korka to można im
    > kibicować, a jak się już jest w pierwszej dziesiątce to nalezy ich

    Ale on się wepchnie przed jakiegoś laga więc nie wpłynie to na samochody
    za lagiem. Więc korzyść jest.

    > Przykład jest jak najbardziej właściwy. Co mnie obchodzi statystyka
    > jak przede mnie wciśnie się 10 cwaniaków ;)

    No tak, ale oni sprawniej przejadą, jeden ucierpi ale korek będzie
    krótszy więc sumarycznie większość korzysta.

    Prawda jest taka, że większość korków powodują ospałe lagi, które nie
    potrafią dynamicznie ruszyć. Szczególnie dobrze widoczne jest to na
    przewężeniach.

    A.

  • 80. Data: 2011-10-13 13:47:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 13 Oct 2011 13:45:45 +0200, Arek napisał(a):

    > Ale on się wepchnie przed jakiegoś laga więc nie wpłynie to na samochody
    > za lagiem. Więc korzyść jest.

    Jakiekolwiek zakłócenie jazdy powoduje zwielokrotnienie korka z tyłu.
    http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M