-
11. Data: 2018-08-10 03:02:44
Temat: Re: Drive by wire
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 8 Aug 2018 18:27:37 -0500, Pszemol napisał(a):
> Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił
> na wyświetlaczu mojej 2007 Acura TL-S zastanawiam się jakie
> to zalety ma system w którym pedał gazu, zamiast bezpośrednio
> sterować położeniem przepustnicy tylko ciągnie za linkę
> pokrętłem potencjometru umiejscowionego pod maską,
> a komputer ten potencjometr odczytuje ustawiając odpowiednio
> przepustnicę silnikiem elektrycznym... jakie to daje zalety dla kierowcy?
Po pierwsze zalety dla samej konstrukcji - brak linki jest tu już zaletą.
Możliwość dowolnego oprogramowania charakterystyki działania przepustnicy w
zależności od obrotów, wciśnięcia pedału gazu, czasami jakiś trybów "sport"
itp.
Implementacja zaworu wolnych obrotów i przepustnicy na jednym elemencie.
Możliwość oprogramowania jakiś trybów awaryjnych.
Łatwa możliwość ustawiania przepustnicy, np. przy zmianie biegów DSG
(przygazówki przy redukcji, odpuszczenie gazu przy zmianie biegu)
I tak jak już koledzy pisali - ASR, tempomat.
-
12. Data: 2018-08-10 04:48:17
Temat: Re: Drive by wire
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:1cwxouea5qj7$.1q3r90utc4vaq$.dlg@40tude.net...
> Dnia Wed, 8 Aug 2018 18:27:37 -0500, Pszemol napisał(a):
>
>> Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił
>> na wyświetlaczu mojej 2007 Acura TL-S zastanawiam się jakie
>> to zalety ma system w którym pedał gazu, zamiast bezpośrednio
>> sterować położeniem przepustnicy tylko ciągnie za linkę
>> pokrętłem potencjometru umiejscowionego pod maską,
>> a komputer ten potencjometr odczytuje ustawiając odpowiednio
>> przepustnicę silnikiem elektrycznym... jakie to daje zalety dla kierowcy?
>
> Po pierwsze zalety dla samej konstrukcji - brak linki jest tu już zaletą.
No ale tam jest linka. Tylko nie łączy pedału gazu z przepustnicą
tylko linka łączy pedał gazu z potencjometrem na sprężynie.
> Możliwość dowolnego oprogramowania charakterystyki działania przepustnicy
> w
> zależności od obrotów, wciśnięcia pedału gazu, czasami jakiś trybów
> "sport"
> itp.
No i to jest chyba jedyna zaleta.
> Implementacja zaworu wolnych obrotów i przepustnicy na jednym elemencie.
> Możliwość oprogramowania jakiś trybów awaryjnych.
> Łatwa możliwość ustawiania przepustnicy, np. przy zmianie biegów DSG
> (przygazówki przy redukcji, odpuszczenie gazu przy zmianie biegu)
> I tak jak już koledzy pisali - ASR, tempomat.
I szafa gra... :-)
-
13. Data: 2018-08-10 09:33:34
Temat: Re: Drive by wire
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 9 Aug 2018 21:48:17 -0500, Pszemol napisał(a):
> "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
> news:1cwxouea5qj7$.1q3r90utc4vaq$.dlg@40tude.net...
>> Dnia Wed, 8 Aug 2018 18:27:37 -0500, Pszemol napisał(a):
>>
>>> Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił
>>> na wyświetlaczu mojej 2007 Acura TL-S zastanawiam się jakie
>>> to zalety ma system w którym pedał gazu, zamiast bezpośrednio
>>> sterować położeniem przepustnicy tylko ciągnie za linkę
>>> pokrętłem potencjometru umiejscowionego pod maską,
>>> a komputer ten potencjometr odczytuje ustawiając odpowiednio
>>> przepustnicę silnikiem elektrycznym... jakie to daje zalety dla kierowcy?
>>
>> Po pierwsze zalety dla samej konstrukcji - brak linki jest tu już zaletą.
>
> No ale tam jest linka. Tylko nie łączy pedału gazu z przepustnicą
> tylko linka łączy pedał gazu z potencjometrem na sprężynie.
A takie buty ;)
Trochę poznałem branżę automotive i wiem że takie cuda się tam zdarzają.
Pewnie jakaś przejściowa wersja między klasyczną konstrukcją z linką
ciągnącą za przepustnicę, a nową z potencjometrem w pedale gazu.
Bo linka i potencjometr jednocześnie brzmi bez sensu.
Ale może były różne wersje silnikowe z różnym sterowaniem przepustnicą, a
ktoś sie uparł że ma być taki sam pedał gazu do obu?
Albo jakiś babol na etapie projektu - takie rzeczy też się zdarzają...
-
14. Data: 2018-08-11 02:53:49
Temat: Re: Drive by wire
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:1f2e2w1roc99z.1hguj0464ay4k.dlg@40tude.net...
> Dnia Thu, 9 Aug 2018 21:48:17 -0500, Pszemol napisał(a):
>
>> "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
>> news:1cwxouea5qj7$.1q3r90utc4vaq$.dlg@40tude.net...
>>> Dnia Wed, 8 Aug 2018 18:27:37 -0500, Pszemol napisał(a):
>>>
>>>> Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił
>>>> na wyświetlaczu mojej 2007 Acura TL-S zastanawiam się jakie
>>>> to zalety ma system w którym pedał gazu, zamiast bezpośrednio
>>>> sterować położeniem przepustnicy tylko ciągnie za linkę
>>>> pokrętłem potencjometru umiejscowionego pod maską,
>>>> a komputer ten potencjometr odczytuje ustawiając odpowiednio
>>>> przepustnicę silnikiem elektrycznym... jakie to daje zalety dla
>>>> kierowcy?
>>>
>>> Po pierwsze zalety dla samej konstrukcji - brak linki jest tu już
>>> zaletą.
>>
>> No ale tam jest linka. Tylko nie łączy pedału gazu z przepustnicą
>> tylko linka łączy pedał gazu z potencjometrem na sprężynie.
>
> A takie buty ;)
> Trochę poznałem branżę automotive i wiem że takie cuda się tam zdarzają.
> Pewnie jakaś przejściowa wersja między klasyczną konstrukcją z linką
> ciągnącą za przepustnicę, a nową z potencjometrem w pedale gazu.
>
> Bo linka i potencjometr jednocześnie brzmi bez sensu.
> Ale może były różne wersje silnikowe z różnym sterowaniem przepustnicą, a
> ktoś sie uparł że ma być taki sam pedał gazu do obu?
>
> Albo jakiś babol na etapie projektu - takie rzeczy też się zdarzają...
Albo potencjometr trzeba wymieniać i łatwiej to zrobić wygodnie
przy boku komory silnika niż gdzieś przy nasadzie pedału gazu? :-)
I za tą wygodę trzeba zapłacić linką? Nie mam pojęcia.
-
15. Data: 2018-08-11 14:53:43
Temat: Re: Drive by wire
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 10 Aug 2018 19:53:49 -0500, Pszemol napisał(a):
> Albo potencjometr trzeba wymieniać i łatwiej to zrobić wygodnie
> przy boku komory silnika niż gdzieś przy nasadzie pedału gazu? :-)
> I za tą wygodę trzeba zapłacić linką? Nie mam pojęcia.
To na pewno nie jest uzasadnienie dla producenta.
Auto ma byc tanie ... a serwis drogi :-)
Aby na pewno gdzies wygodnie z boku komory silnika, czy bez podnosnika
nie wymienisz ?
J.
-
16. Data: 2018-08-11 18:57:50
Temat: Re: Drive by wire
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:ovjcs0nzmsdp$.1v2awcgvnfavu.dlg@40tude.net...
> Dnia Fri, 10 Aug 2018 19:53:49 -0500, Pszemol napisał(a):
>> Albo potencjometr trzeba wymieniać i łatwiej to zrobić wygodnie
>> przy boku komory silnika niż gdzieś przy nasadzie pedału gazu? :-)
>> I za tą wygodę trzeba zapłacić linką? Nie mam pojęcia.
>
> To na pewno nie jest uzasadnienie dla producenta.
> Auto ma byc tanie ... a serwis drogi :-)
Chyba masz rację.
> Aby na pewno gdzies wygodnie z boku komory silnika, czy bez podnosnika
> nie wymienisz ?
Tak, zanalazłem go, jest przy samej przegrodzie, w narożniku przy błotniku.
-
17. Data: 2018-08-11 18:59:44
Temat: Re: Drive by wire
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:ovjcs0nzmsdp$.1v2awcgvnfavu.dlg@40tude.net...
> Dnia Fri, 10 Aug 2018 19:53:49 -0500, Pszemol napisał(a):
>> Albo potencjometr trzeba wymieniać i łatwiej to zrobić wygodnie
>> przy boku komory silnika niż gdzieś przy nasadzie pedału gazu? :-)
>> I za tą wygodę trzeba zapłacić linką? Nie mam pojęcia.
>
> To na pewno nie jest uzasadnienie dla producenta.
> Auto ma byc tanie ... a serwis drogi :-)
Chyba masz rację.
> Aby na pewno gdzies wygodnie z boku komory silnika, czy bez podnosnika
> nie wymienisz ?
Tak, zanalazłem go, jest przy samej przegrodzie, w narożniku przy błotniku.