  • 111. Data: 2019-06-11 20:49:24
    Temat: Re: Dopłaty do e-skuterow
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, June 11, 2019 at 5:06:04 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Zebys wiedzial ze cymes, na dodatek tanszy od telefonu. Chcesz konstruktywnie
    krytykowac daj argumenty. Bez argumentow z twojej strony nadajesz sie do wyslania na
    bambus. Znowu 10 kilometrow zrobilem hulajnoga. Ze dwie godziny frajdy mialem.

    Tak to dziala na poczatku ;) Pare lat temu kupilem sobie deskorolke elektryczna,
    jeszcze na aku Pb (takie z UPSow). Z kolami do jazdy "terenowej". Zabawka fajna, ale
    sie znudzila...
    Co do tych elektrycznych srdkow transp. osobistego to mam mocno mieszane odczucia. Z
    jednej strony pozwalaja tanio i szybko sie przemieszczac, z drugiej konkurujac np. z
    rowerami likwiduja resztki wysilku fizycznego... a to do niczego dobrego nie
    doprowadzi :( Jak widze kilku(nasto)letnie dziei na deskorolkach elektrycznych to
    zastanawiam sie jaki w tym sens jest... lekcji WFu jak na lekarstwo, to przynajmniej
    w weekend warto sie poruszac, a nie wozic :(
    Np widze po zonie, ktora zmienila prace i z ~15min rowerem ma 4min piechota - mamy 2
    rowery do jazdy po gorach, fulla 26" i HT 29", wczesniej kto jechal na HT musial
    czekac, teraz zawsze ja czekam na beskidzkich podjazdach jadac tym ciezszym fullem -
    kondycja jej spadla. Jak sie ma prace biurowa/siedzaca to kazdy ruch na wage zlota.
    Ja wszystkie "aktywnosci" wrzucam na endomondo / strave i ze statystyk wyhodzi, ze
    te glupie dojazdy do pracy to calkiem spory procent ruchu jest... Dlatego chetnie
    sobie kupie cos elektrycznego, ale dopiero jak nie dam rady zwyklym!

  • 112. Data: 2019-06-11 20:57:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 19:05, (Tom N) pisze:
    > Shrek w

    > Jednak jesteś oszołomem -- nie pokazałeś cytatu RadoslawFa, tylko Budzika --
    > ale tobie to rybka, ważne, żeby zaistnieć ? [1]

    Ty jesteś oszołomem - pokazałem cytat Budzika, gdzie twierdzi on, że to
    7% i cytat Radka gdzie twierdzi on że to nieprawda.

    Shrek

  • 113. Data: 2019-06-11 21:39:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mylisz dwa rozne urzadzenia. Deskorolka ma minimalna wartosc uzytkowa a elektryczna
    hulajnoga uzytkowo przewyzsza rower tradycyjny rower. Jesli w przepisach umieszcza
    tak jak sie odgrazaja ze hulajnogami elektrycznymi bedzie mozna legalnie jezdzic
    chodnikami to hulajnogi przebija rowery. Co do rekraacji. Mozna kupic hulajnoge zeby
    stala w kacie ale mozna nia jezdzic na silownie albo co robie na basen. Wystarczy
    niewielka grupa wsparcia i jazda hulajnoga sie nie znudzi. Zeby nie bylo niedomowien.
    Hulajnogi maja sens w centrach duzych miast. Na obrzezach i wioskach sa malo
    uzyteczne. W zyciu tak bywa ze nie wszystko jest dla wszystkich.

  • 114. Data: 2019-06-11 22:08:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, June 11, 2019 at 9:39:03 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    Hulajnogi maja sens w centrach duzych miast. Na obrzezach i wioskach sa malo
    uzyteczne. W zyciu tak bywa ze nie wszystko jest dla wszystkich.

    Jak dla mnie roznicy miedzy elektryczna deskorolka a hulajnoga nie ma... Moze
    dlatego, ze w dawnych czasach jezdzilem zwykla deskorolka ;) Dokladnie tak samo da
    sie bezwysilkowo dojechac, ta sama trasa... Rozni sie tylko sterowaniem... Skrety za
    pomoca przechylenia, predkosc/hamowanie pilot w rece

    Ze przebija rowery to dla mnie raczej oczywiste, w niedziele wybralismy sie na
    rowerach (tradycyjnych ;) ) na Skrzyczne i tak na oko 1/3 rowerow jadacych ta sama
    trasa to elektryki... Tylko w jakim celu? Rozumiem emeryta 65+, ale ponizej 50?
    Niestety/stety ;) czlowiek jest tak skonstruowany, ze jakis minimalny poziom wysilku
    jest mocno wskazany. Brak powoduje problemy zdrowotne :( Czyli co kto lubi, mozna
    elektrykiem podjechac na silke ;) lub uprawiac jakies sporty na swiezym powietrzu...

  • 115. Data: 2019-06-11 22:15:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-11 o 20:57, Shrek pisze:

    > Ty jesteś oszołomem - pokazałem cytat Budzika, gdzie twierdzi on, że to
    > 7% i cytat Radka gdzie twierdzi on że to nieprawda.

    Mojego cytatu gdzie piszę o 7 procentach nie pokazałeś.
    Nieprawda pisałem o poście i twierdzeniach Roberta Wańkowskiego.
    Ale jak ktoś zauważył oszołomowi jak ty to wszystko jedno.

    Pozdrawiam

  • 116. Data: 2019-06-11 22:24:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Jak dla mnie roznicy miedzy elektryczna deskorolka a hulajnoga nie
    >ma... Moze dlatego, ze w dawnych czasach jezdzilem zwykla deskorolka
    >;)

    Ale taka starego typu - wzdluzna.

    A teraz elektryczne to poprzeczne.
    https://www.mediaexpert.pl/deskorolki-elektryczne/el
    ektryczna-deskorolka-smartboard-skymaster-wheels-7-d
    aft-czarno-czerwony,id-1311102

    Ha - podluzne tez sa ... jak tym sie steruje ... tzn "gazem" i
    hamulcem

    >Dokladnie tak samo da sie bezwysilkowo dojechac, ta sama trasa...
    >Rozni sie tylko sterowaniem... Skrety za pomoca przechylenia,
    >predkosc/hamowanie pilot w rece

    No, hulajnoge tez trzeba przechylic, tylko jak ktos umie na rowerze,
    to sobie da rade i na hulajnodze ...

> [...]
    >Tylko w jakim celu? Rozumiem emeryta 65+, ale ponizej 50?
    >Niestety/stety ;) czlowiek jest tak skonstruowany, ze jakis minimalny

    Hm, Skrzyczne ... to wydaje mi sie, ze rower z elektrycznym
    wspomaganiem zapewnia pewien poziom wysilku :-)

    Zaraz ... ile tam trzeba podjechac ? z 1000m w pionie, to na 100kg
    rowerzysty z rowerem jakies 1MJ.
    278 Wh, jedno ogniwo 18650 2Ah ma ~7Wh, to ich trzeba ze 40 ...

    Tak by teoretycznie dal rade
    https://fitness-home.pl/pl/p/Rower-elektryczny-Proph
    ete-Entdecker-e8.7-52cm/5879

    ale w praktyce to chyba zostawi czlowiekowi sporo wysiłku :-)

    J.

  • 117. Data: 2019-06-11 22:28:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 22:15, RadoslawF pisze:

    > Mojego cytatu gdzie piszę o 7 procentach nie pokazałeś.
    > Nieprawda pisałem o poście i twierdzeniach Roberta Wańkowskiego.
    > Ale jak ktoś zauważył oszołomowi jak ty to wszystko jedno.

    masz całość:

    W dniu 2019-06-09 o 18:59, Budzik pisze:

> [...]
    z-ipsos-90-proc-l

    > Nie wiem co ty tutaj liczysz, ale jeżeli w exitach 42% powiedziało ze
    > głosowało na pis a finalnie zagłosowało 45% to znaczy ze 7% głosujących
    > na pis nie przyznało się do tego w exitach.

    Nieprawda.
    To znaczy
    1. że jesteś głupi i wymyślasz bzdurne teorie.
    2. że w lokalach w których badanie prowadzono to w danym czasie
    tyle procent głosowało za ile podali badający.

    Pozdrawiam

  • 118. Data: 2019-06-11 22:35:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, June 11, 2019 at 10:26:45 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > Ale taka starego typu - wzdluzna.

    no, taka mam ;)

    > A teraz elektryczne to poprzeczne.
    > https://www.mediaexpert.pl/deskorolki-elektryczne/el
    ektryczna-deskorolka-smartboard-skymaster-wheels-7-d
    aft-czarno-czerwony,id-1311102

    e... to nie deskorolka ;)

    > Hm, Skrzyczne ... to wydaje mi sie, ze rower z elektrycznym
    > wspomaganiem zapewnia pewien poziom wysilku :-)

    taki "legalny" to dokladnie troche... lekki ruch pedalami i jedzie kilkanascie km/h,
    sporo ma manetke gazu ;) i wg PoRD na rowery sie nie lapia ;)

    e... 850m tylko wg https://www.strava.com/activities/2437964124

  • 119. Data: 2019-06-11 22:44:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Lodzi w kilku parkach sa betonowe stoliki i lawki z szachownicami. Starsi ludzie z
    reguly mezczyzmi graja na nich w warcaby. Pewno sie mocno zdziwisz ale oni prowadza
    aktywny tryb zycia. Jazda elektrycznym rowerem na gorke to rowniez prowadzenie
    aktywnego trybu zycia. Ale to rekraacja. W centrach miast maly elektryczny pojazd,
    malo przydatny gdzies indziej, nabiera statusu pojazdu uzytkowego o uzytecznosci
    wyzszej niz samochod lub motocykl. Zanim ktos w centrum Lodzi znajdzie miejsce do
    zaparkowania zeby isc do sklepu to uzytkownik OST bedzie juz po zakupach. Na dodatek
    wejdzie do sklepu ze swoim pojazdem. Zyjemy w czasach w ktorych nastepuja spore
    zmiany w sposobie zycia. Jest bardzo duze prawdopodobienstwo ze OST sie przyjma.
    Wygrani beda ci co zaczna z nich korzystac od samego poczatku.

  • 120. Data: 2019-06-11 23:12:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, June 11, 2019 at 10:44:45 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:

    badzmy powazni ;)

    > W Lodzi w kilku parkach sa betonowe stoliki i lawki z szachownicami. Starsi ludzie
    z reguly mezczyzmi graja na nich w warcaby. Pewno sie mocno zdziwisz ale oni prowadza
    aktywny tryb zycia.

    co w tym "aktywnego"? z 10 lat temu z ekipa rolkowa tez korzystalismy ze stolikow
    szachowych ;) Krk okolice Jubilata, po kilkudziesieciu km byl czas na winko ;)
    oczywisie zakupionie w http://jubilat.com.pl/

    >Jazda elektrycznym rowerem na gorke to rowniez prowadzenie aktywnego trybu zycia.
    Ale to rekraacja.

    ta... samo jedzie ;)

> [...]
    ktos w centrum Lodzi znajdzie miejsce do zaparkowania zeby isc do sklepu to

    Z tym sie w 100% zgadzam, tylko eliminuje to calkowiie wysilek fizyczny, a toto jest
    mocno wskazane, wg mnie jesli ktos jest w stanie uzywac wlasna sile, to powinien z
    niej skorzysatac. Jesli wybiera silnik to sam sobie szkodzi...