    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <7...@g...com>
    <b...@g...com>
    <9...@g...com>
    <6...@g...com>
    Subject: Re: Dopłaty do e-skuterow
    Date: Tue, 11 Jun 2019 22:24:32 +0200

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Tuesday, June 11, 2019 at 9:39:03 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:

    >Jak dla mnie roznicy miedzy elektryczna deskorolka a hulajnoga nie
    >ma... Moze dlatego, ze w dawnych czasach jezdzilem zwykla deskorolka
    >;)

    Ale taka starego typu - wzdluzna.

    A teraz elektryczne to poprzeczne.
    https://www.mediaexpert.pl/deskorolki-elektryczne/el
    ektryczna-deskorolka-smartboard-skymaster-wheels-7-d
    aft-czarno-czerwony,id-1311102

    Ha - podluzne tez sa ... jak tym sie steruje ... tzn "gazem" i
    hamulcem

    >Dokladnie tak samo da sie bezwysilkowo dojechac, ta sama trasa...
    >Rozni sie tylko sterowaniem... Skrety za pomoca przechylenia,
    >predkosc/hamowanie pilot w rece

    No, hulajnoge tez trzeba przechylic, tylko jak ktos umie na rowerze,
    to sobie da rade i na hulajnodze ...

    >Ze przebija rowery to dla mnie raczej oczywiste, w niedziele
    >wybralismy sie na rowerach (tradycyjnych ;) ) na Skrzyczne i tak na
    >oko 1/3 rowerow jadacych ta sama trasa to elektryki...
    >Tylko w jakim celu? Rozumiem emeryta 65+, ale ponizej 50?
    >Niestety/stety ;) czlowiek jest tak skonstruowany, ze jakis minimalny
    >poziom wysilku jest mocno wskazany.

    Hm, Skrzyczne ... to wydaje mi sie, ze rower z elektrycznym
    wspomaganiem zapewnia pewien poziom wysilku :-)

    Zaraz ... ile tam trzeba podjechac ? z 1000m w pionie, to na 100kg
    rowerzysty z rowerem jakies 1MJ.
    278 Wh, jedno ogniwo 18650 2Ah ma ~7Wh, to ich trzeba ze 40 ...

    Tak by teoretycznie dal rade
    https://fitness-home.pl/pl/p/Rower-elektryczny-Proph
    ete-Entdecker-e8.7-52cm/5879

    ale w praktyce to chyba zostawi czlowiekowi sporo wysiłku :-)

    J.