  • 11. Data: 2011-01-22 14:19:56
    Temat: Re: Dołożenie dysku ??? robić RAID 5?
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Dnia Sat, 22 Jan 2011 12:49:42 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotrek"
    >
    > Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że RAID to nie backup?

    Zdaję. Ale po prostu zastanawiałem się tylko czy w ogóle warto robić Raid,
    czy też tylko dodać drugi dysk i nic więcej. Raid podnosi bezpieczeństwo bo
    w razie utraty dysku wpina się nowy i macierz się odbudowuje, no i transfer
    bylby szybszy. I tylko z tych powodów się nad tym zastanawiam.

  • 12. Data: 2011-01-22 16:12:32
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >czy też tylko dodać drugi dysk i nic więcej. Raid podnosi bezpieczeństwo bo
    >w razie utraty dysku wpina się nowy i macierz się odbudowuje,

    Nie. RAID podnosi dostępność, a nie bezpieczeństwo.

    >no i transfer
    >bylby szybszy.

    Zależy przy których operacjach. Przy zapisie RAID-5 jest znacznie
    wolniejszy od pojedynczego dysku.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 13. Data: 2011-01-22 16:45:00
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Dnia Sat, 22 Jan 2011 17:12:32 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotrek"
    >
    > Nie. RAID podnosi dostępność, a nie bezpieczeństwo.

    > Zależy przy których operacjach. Przy zapisie RAID-5 jest znacznie
    > wolniejszy od pojedynczego dysku.

    czyli pozostanę raczej przy backupach i nie będe bawił się w raid. Dzięki

  • 14. Data: 2011-01-22 22:52:07
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości

    > Nie. RAID podnosi dostępność, a nie bezpieczeństwo.

    > Zależy przy których operacjach. Przy zapisie RAID-5 jest znacznie
    > wolniejszy od pojedynczego dysku.

    Az sie dziwie, czemu nikt nie napisze ze raid 5 kiepsko nadaje sie do
    desktopa
    pewnie chyba wiekszosc takich wlasnie userow pyta, i to pod winde i m.in do
    gier
    a nikt nie wspomni ze przy BS lub innym "naglym zdarzeniu"
    weryfikacja macierzy bywa dosc upierdliwa ;)

    Ja korzystam obecnie z Intel Matrix i jak do desktopa
    uwazam ze jest to calkiem dobra proteza
    - streaping na system + mirror na dane i wszystko na 2 HD

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2011-01-23 10:25:16
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Waldek"
> [...]
    >gier
    >a nikt nie wspomni ze przy BS lub innym "naglym zdarzeniu"
    >weryfikacja macierzy bywa dosc upierdliwa ;)

    Przebudowa mirrora też jest upierdliwa.

    >Ja korzystam obecnie z Intel Matrix i jak do desktopa
    >uwazam ze jest to calkiem dobra proteza
    >- streaping na system + mirror na dane i wszystko na 2 HD

    Nie ma czegoś takiego jak "streaping".
    Poza tym, jaki jest sens robić taką manianę jak twoja, skoro i tak
    tracisz całą wydajność na machaniu po dysku w poszukiwaniu plików?
    Już lepiej zainwestować w pamięć żeby były większe bufory.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 16. Data: 2011-01-23 13:23:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Waldek napisa?(a):

    > Ja korzystam obecnie z Intel Matrix i jak do desktopa
    > uwazam ze jest to calkiem dobra proteza
    > - streaping na system + mirror na dane i wszystko na 2 HD

    Ja mam 1 hdd na system, drugi na temp i swap, trzeci na /users i czwarty
    na dane. Nie znam lepszej konfiguracji ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 17. Data: 2011-01-23 16:01:31
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    januszek wrote:

    > Ja mam 1 hdd na system, drugi na temp i swap, trzeci na /users i
    > czwarty na dane. Nie znam lepszej konfiguracji ;)

    Jeszcze wiele wiedzy do zdobycia przed Tobą ;)

    --
    Wojtek

  • 18. Data: 2011-01-23 16:11:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojtek napisa?(a):

    > Jeszcze wiele wiedzy do zdobycia przed Tobą ;)

    Oświeć mnie ;)

    j.

  • 19. Data: 2011-01-23 16:31:01
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    januszek wrote:

    > Oświeć mnie ;)

    1. Na początek to, że to co jest najlepsze dla Ciebie nie musi być
    najlepsze dla innych.
    2. Co to znaczy najlepszy? najszybszy? najbardziej bezpieczny?
    3. 4 HDD w statystycznym pececie praktycznie nie występują. Obecny
    podział rynku w sprzedaży to 70/30 dla relacji przenośne/stacjonarne.
    Zatem bawiąc się nieco cyferkami to skoro 30% to blaszaki a wśród nich
    może z 10% ma 5 HDD to rozważania o twoje konfiguracji dotyczą w
    najlepszym razie 3% użytkowników
    4. w kwestii szybkości: żadne stawianie systemu na HDD1 a swapa na HDD2
    nie będzie wydajniesze od RAID 0
    5. W kwestii bezpieczeństwa to dzielenie plików na kilka samodzielnych
    dysków niewiele daje

    W sumie tudno doszukać się specjanych zalet Twojej konfiguracji :/

    --
    Wojtek

  • 20. Data: 2011-01-23 17:45:37
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojtek"
    >4. w kwestii szybkości: żadne stawianie systemu na HDD1 a swapa na HDD2
    >nie będzie wydajniesze od RAID 0

    Bzdura.

    >5. W kwestii bezpieczeństwa to dzielenie plików na kilka samodzielnych
    >dysków niewiele daje

    Ale trochę - owszem.

    >W sumie tudno doszukać się specjanych zalet Twojej konfiguracji :/

    Można. W specyficznych warunkach.

    --
    [ K...@e...eu.org ]