-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Waldek <m...@n...dam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Dokręcanie kół - skrajny debilizm ?
Date: Wed, 15 Apr 2015 23:23:03 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 41
Message-ID: <mgmkrs$s7n$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 088156165001.rzeszow.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1429132988 28919 88.156.165.1 (15 Apr 2015 21:23:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 15 Apr 2015 21:23:08 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.6.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2560189
[ ukryj nagłówki ]
Witam
Wg. znalezionych informacji, w samochodach osobowych
kola powinny być dokręcane z momentem ok. 110-130 Nm
- niestety nie posiadam klucza dynamometrycznego i tu pytanie
jak mocno dokręcacie swoje koła klasycznym kluczem krzyżakowym
zakładam że do oporu śruby i tylko rękoma bez "tupania" po kluczu ?
(tego poniżej można nie czytać)
W styczniu odebrałem nowe auto "z bonusowymi" kołami zimowymi,
więc przyszła pora zmiany na letnie alu i żeby było śmieszniej - klucz
będący na wyposażeniu auta nie pasował do nakrętek kół letnich :]
- ale nie o tym mowa, bo i tak kluczem z zestawu nie miałem
najmniejszych szans odkręcić kół.
Pożyczyłem od teścia jakiś stary klucz krzyżakowy - wyglądający dość
solidnie który przedłużyłem kawałkiem rury ... i czułem że zaczyna
"płynąć"....
a biedne śruby tylko piszczą. Ile niecenzuralnych epitetów poleciało do
tych co przykręcali wcześniej te koła to nawet nie wspomnę :]
W każdym bądź razie koła zmieniłem i udałem się dziś po nowy klucz
gdyż ten z wyposażenia do alu nie pasuje, a pożyczony skręciłem o jakieś
180 st
i troche pokrzywiłem, a o mało co, w ogóle nie ukręciłem.
Nabyłem dziś klucz krzyżakowy ze stali Cr-V o gwarantowanej twardości
41-45 HRC
więc wg. mnie powinien być dość solidny i na dłużej ..zakładając że sam
będę sobie zmieniał te koła....
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 15.04.15 23:50 k...@g...com
- 16.04.15 00:15 Waldek
- 16.04.15 00:40 Tomasz Pyra
- 16.04.15 01:14 Tomasz Wójtowicz
- 16.04.15 01:19 k...@g...com
- 16.04.15 09:07 Waldek
- 16.04.15 09:49 J.F.
- 16.04.15 10:51 Robson
- 16.04.15 11:00 t-1
- 16.04.15 11:04 Tomasz Wójtowicz
- 16.04.15 11:18 Tomasz Wójtowicz
- 16.04.15 11:21 Waldek
- 16.04.15 11:31 Waldek
- 16.04.15 11:35 Maciek
- 16.04.15 11:45 Adam
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=