  • 11. Data: 2017-06-13 13:38:16
    Temat: Re: Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
    Od: "MaciekP" <n...@o...pl>

    Żaden z podpowiadaczy chyba nie ma psa, czy psów jak autor wątku. Mam od
    dawna 2 spore psy - w sumie 80 kg wagi i walizki zawsze lądują na tylnym
    siedzeniu koło dziecka. Sprawdzone w kombiakach Astra II, Focus II,
    Octavia, Superb, Xsara Picasso. Uświadamiam więc - podwójna klatka
    transportowa to pojemność minimum 500 litrów
    tu link, co by zobaczyć problem :
    http://www.zooplus.pl/customerpicturedisplay/shop/ps
    y/transporter_klatka_dla_psa/klatki_transportowe/tra
    nsportowe/384171 ,
    do tego kilka ,,naprawdę dużych,, walizek i rodzina. Potrzeba spooooro
    miejsca.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2017-06-13 13:59:40
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 13:38:27 UTC+2 użytkownik MaciekP napisał:
> [...]
    nsportowe/384171 ,
    > do tego kilka ,,naprawdę dużych,, walizek i rodzina. Potrzeba spooooro

    Ja mysle ze maja psy i wiedzą o co chodzi ale pytający nie napisał jakie te psy ani
    jakie te klatki. Ani jaka to rodzina (2+1 czy 2+3+tesciowa)...

    Ale wiem ze nie warto sie wypowiadac bo pytający tak naprawde nie wie co chce.

    Bo to co on opisał to w praktyce nie istnieje.

  • 13. Data: 2017-06-13 15:04:51
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 13:38, MaciekP pisze:
    > walizki zawsze lądują na tylnym
    > siedzeniu koło dziecka.

    Mam nadzieję, że chociaż jakoś zapięte. Ale i tak bałbym się tak wozić
    ciężkie rzeczy...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 14. Data: 2017-06-13 15:14:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Jun 2017 04:59:40 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Bo to co on opisał to w praktyce nie istnieje.

    Owszem, istnieje, ale nie w postaci kombi.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2017-06-13 15:36:09
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 12.06.2017 o 21:01, Tomek pisze:
    > Witam serdecznie,
    >
    > Poszukuję dobrego samochodu, który by pozwolił mi na komfortowe pokonywanie długich
    tras. Lista wymagań jest dosyć długa, ale dosyć konretna, więc mam nadzieję, że
    pomożecie znaleźć coś interesującego :) Wymagane:

    > 1. Dostosowany do dużych przebiegów, około 50.000 km rocznie, głównie po
    autostradach w Niemczech.
    > 2. Duże wnętrze i bardzo pojemny bagażnik dostosowany do przewożenia kilku naprawdę
    dużych walizek, najlepiej głęboki, by walizki udało się umieścic warstwowo. Dla
    porównania - bagażnik w posiadanym obecnie Volvo V40 (kombi) oceniam jako o wiele za
    mały. W samochodzie oczywiście musi się również zmieścić rodzina + psy (mogą być w
    specjalnych klatkach kanelówkach, aby były zabezpieczone lepiej w przypadku wypadku -
    bezpieczeństwo zarówno ludzi jak i zwierząt przede wszystkim - a do tego też trzeba
    miejsca).
    > 3. Bezpieczeństwo przede wszystkim - obowiązkowo komplet poduszek + kurtyn
    powietrznych, ESP, komfortowo i stabilnie prowadzące się nawet przy 180 km/h, bez
    konieczności korekty kierownicą (zero myszkowania po drodze, tendencji do lawirowania
    po pasie od lewej do prawej).
    > 4. Moc i przyspieszenie nie gorsze niż Volvo V40 1.9 dci z 2003 roku (silnik T3,
    116 KM).
    > 5. Benzyna i doskonała współpraca z instalacją gazową. Nie wymagam by instalacja
    była obecna w chwili zakupu - mogę założyć ją sam. Ale ze względu na liczbę
    pokonywanych kilometrów, chciałbym by samochód pracował na gazie.
    > 6. Wiek do 4 lat, duża trwałość (ma przetrwać następne 10 lat przy zakładanych
    obecnych przebiegach 50.000 km rocznie).

    > Bardzo mile widziane (ale nie konieczne - przeboleję to jakoś :)):
    > - wolnossąca benzyna (bez turbosprężarki)
    > - bez koła dwumasowego
    > - instalacja gazowa z lubrykacją zaworów, butla na gaz w miejscu koła zapasowego
    > - najlepiej by spalanie na gazie nie przekraczało 8l/100 km
    > - dodatki: tempomat, reflektory ksenonowe, skórzana tapicerka, podgrzewane
    siedzenia, elektrycznie regulowane lusterka i szyby we wszystkich drzwiach
    > - cena do 50.000 zł
    >
    > Jaką markę / model polecacie?
    >
    > Pozdrawiam serdecznie,
    > Tomek

    S-Max ale raczej TDCI 163KM ten sam 2.0 co we wspomnianym Citroenie.
    Benzyna to 2.0 145KM, wolnossąca, można zagazować jednak trzeba zrobić
    to dobrze. Wiekowo nie spełni wymagań.

    --
    --- xyz

  • 16. Data: 2017-06-13 16:52:56
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Jun 2017 15:36:09 +0200, xyz napisał(a):

    > Wiekowo nie spełni wymagań.

    A rozmiarowo?
    Rodzina, psy w klatkach i "kilka naprawdę duzyc walizek"?
    Z bagażnikiem dachowym, to może...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 17. Data: 2017-06-13 18:18:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > - instalacja gazowa z lubrykacją zaworów, butla na gaz w miejscu koła zapasowego
    > - najlepiej by spalanie na gazie nie przekraczało 8l/100 km

    Jak zrezygnujesz z tego ostatniego wymogu, względnie pomyliłeś się o 10l
    (bo będzie 18 a nie 8) to Dodge/Chrysler/Lancia Voyager.
    Nic innego raczej nie spełni Twoich kryteriów pojemności wnętrza.
    Zwłaszcza jeśli miałoby palić 8 l i być wolnossącą benzyną o osiągach
    turbodiesla.

  • 18. Data: 2017-06-13 18:49:14
    Temat: Re: Dobry pojemny samochód na d?ugie trasy [konkretna lista wymaga?]
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 13:38 MaciekP <n...@o...pl> pisze:

    > ?aden z podpowiadaczy chyba nie ma psa, czy psów jak autor w?tku. Mam od
    > dawna 2 spore psy - w sumie 80 kg wagi

    Mój jeden waży 72kg :-)

    TG

  • 19. Data: 2017-06-13 19:06:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 13:29 Maciek <d...@p...onet.pl> pisze:

    > Duży miał być.

    "Duży" to pojęcie względne.
    Bagażnik:
    Grand: 576 - 1951 l
    V40: 413 - 1421 l

    Większa wartość to po złożeniu siedzeń. Grand posiada roletę bagażową (jak
    kratka w autach z kratką).
    Po jej rozłożeniu możemy załadować bagażnik pod sufit. Umożliwia to
    otwierana szyba bagażnika, przez którą można zapełnić bagażnik w całej
    objętości. Dokładając do tego tylne zawieszenie pneumatyczne mamy woła
    roboczego, który ma ponad 700kg ładowności bez choćby minimalnego ugięcia
    zawieszenia.
    Mój nowofundland ma w tym bagażniku wystarczająco dużo miejsca (może łazić
    w kółko). Dwa psy postury owczarka niemieckiego lub labradora zmieszczą
    się bez problemu - roleta zapewnia bezpieczeństwo psom i pasażerom.

    TG

  • 20. Data: 2017-06-13 19:22:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Jun 2017 19:06:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Dwa psy postury owczarka niemieckiego lub labradora zmieszczą
    > się bez problemu - roleta zapewnia bezpieczeństwo psom i pasażerom.

    Psy w klatkach, duże walizki, rodzina... Znam te auta, ale ja tego nie
    widzę.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl