  • 1. Data: 2014-12-07 15:49:04
    Temat: Dobra reguła przecinania się odcinków - potrzeba szybko
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Gdy dwa odcinki przecinają się w zwykły sposób, to oczywiste jest w
    którym punkcie i że należy go rozważać. Gorzej gdy odcinki są
    współliniowe lub jeden dotyka tylko końcem drugiego.
    Do tej pory przyjmowałem że odcinek jest jednostronnie domknięty,
    bierzemy pod uwagę punkt startowy ale nie końcowy
    <p0,p1) <p1,p2) itd
    To jest potrzebne do tego aby dla wielokąta składającego się z punków
    p0,p1,p2,..pk nie liczyć przecinania się z sąsiednią krawędzią, bo gdy
    obustronnie domknięte: <p0,p1> i <p1,p2> przecina w p1
    Jednak teraz chcę napisać implementację algorytmu dzielącego
    samoprzecinające się wielokąty na wielokąty proste.
    A mam jako trudny przykład:
    (50,250)
    (150,150)
    (200,250)
    (100,50)
    Nie znajduje żadnego punktu przecięcia,więc nie poprawia a mógłby
    znaleźć (150,150)

  • 2. Data: 2014-12-07 16:00:52
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-07 o 15:49, Borneq pisze:
    > A mam jako trudny przykład:
    > (50,250)
    > (150,150)
    > (200,250)
    > (100,50)
    > Nie znajduje żadnego punktu przecięcia,więc nie poprawia a mógłby
    > znaleźć (150,150)

    Chociaż z drugiej strony, nie wiem czy potrzeba zmieniać, bo gdy mam
    współliniowe:
    linia0 (100,100)-(200,200)
    linia1 (150,150)-(250,250)
    daje (150,150) ale nie (250,250), a gdyby zmienić regułę, to wypadało by
    aby dawał te dwa punkty, podczas gdy przecięcie każdej pary daje jeden
    punkt.
    Z drugiej strony, przykład jaki podałem w poprzednim poście, jak miałby
    go podzielić? na trójkąt i linię?

  • 3. Data: 2014-12-09 07:18:34
    Od: slawek <f...@f...com>

    Sprawdzasz, czy kwadraty których przekątnymi są te odcinki są
    rozłączne. Jeżeli nie: geometria analityczna, przecięcie prostych.
    Patologie wyjdą jako 0==0 lub 0==1. Oczywiście sprawdzasz czy
    przecięcie jest punktem każdego odcinka. Trywialne.

  • 4. Data: 2014-12-09 07:29:02
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-09 o 07:18, slawek pisze:
> [...]
    > Jeżeli nie: geometria analityczna, przecięcie prostych. Patologie wyjdą
    > jako 0==0 lub 0==1. Oczywiście sprawdzasz czy przecięcie jest punktem

    Kwadraty z brzegami czy bez? Czy też z lewymi górnymi bez dolnych
    prawych? Czy będzie zaklasyfikowane w przypadku braku brzegu jednego a
    istnienia brzegu drugiego?

  • 5. Data: 2014-12-10 09:34:27
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 09 Dec 2014 07:29:02 +0100, Borneq
    <b...@a...hidden.pl> wrote:
    > Kwadraty z brzegami czy bez? Czy też z lewymi górnymi bez dolnych

    Przypominam: jeżeli chcesz gotowca to zaczynasz "jestem Agnieszka,
    nasz nauczyciel...". To ZAWSZE działa. Taki mamy tu zwyczaj.

    Sprawdź co u ciebie jest odcinkiem. Tzn. Prawdziwy Odcinek ma oba
    końce. Jeżeli uda ci się z tego wydedukować if w czasie miesiąca, to
    IQ masz powyżej 80. Jeżeli nie chcesz ryzykować (bo a nuż) to...
    Google. Jeżeli nie wiesz jak użyć Google...

  • 6. Data: 2014-12-10 09:59:07
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-10 o 09:34, slawek pisze:
    > Sprawdź co u ciebie jest odcinkiem. Tzn. Prawdziwy Odcinek ma oba końce.

    Gdy odcinek ma dwa końce, to zawsze znajdzie się przecięcie krawędzi i
    oraz i+1 w wielokącie.

  • 7. Data: 2014-12-10 12:17:15
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Dec 2014 09:59:07 +0100, Borneq
    <b...@a...hidden.pl> wrote:
    > Gdy odcinek ma dwa końce, to zawsze znajdzie się przecięcie
    krawędzi i
    > oraz i+1 w wielokącie.

    Wstrząsające!

  • 8. Data: 2014-12-10 12:28:34
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-10 09:59, Borneq pisze:

    > Gdy odcinek ma dwa końce, to zawsze znajdzie się przecięcie krawędzi i
    > oraz i+1 w wielokącie.

    Zauważ, że sąsiednie boki wielokąta z definicji _nie mogą_ się
    przecinać, a jeśli nie sąsiadują ze sobą, a mają wspólny koniec,
    to masz przecięcie w punkcie ich styku (albo przynajmniej przewężenie
    ,,do 0").

  • 9. Data: 2014-12-10 15:26:24
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-10 o 12:28, Piotr Chamera pisze:
> [...]
    > przecinać, a jeśli nie sąsiadują ze sobą, a mają wspólny koniec,
    > to masz przecięcie w punkcie ich styku (albo przynajmniej przewężenie

    No dobra, przy badaniu samoprzecięć mogę dać dodatkowy warunek aby nie
    sprawdzać z sąsiednim bokiem, ale co przy badaniu przecięcia wielokąta A
    z wielokątem B? Wierzchołek jednego dotyka krawędzi drugiego; gdy
    krawędź ma dwa końce, policzymy przecięcie podwójnie. Chyba nie ma
    lepszego sposobu niż krawędzie z jednym końcem (przy czym te długości
    zero nie są wcale liczone).

  • 10. Data: 2014-12-11 19:09:58
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-09 o 07:18, slawek pisze:
    > Sprawdzasz, czy kwadraty których przekątnymi są te odcinki są rozłączne.

    To nie zawsze działa. Może być duży kwadrat, w nim mały, nie są
    rozłączne a przekątne się nie przecinają