-
11. Data: 2014-12-11 20:58:17
Temat: Re: Dobra reguła przecinania się odcinków - potrzeba szybko
Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>
W dniu 2014-12-11 19:09, Borneq pisze:
> W dniu 2014-12-09 o 07:18, slawek pisze:
>> Sprawdzasz, czy kwadraty których przekątnymi są te odcinki są rozłączne.
>
> To nie zawsze działa. Może być duży kwadrat, w nim mały, nie są
> rozłączne a przekątne się nie przecinają
To działa odwrotnie - jeśli kwadraty są rozłączne, to odcinki na pewno
się nie przecinają (to jest szybki test), jeśli kwadraty nie są
rozłączne musisz sprawdzać dalej innymi sposobami...
-
12. Data: 2014-12-11 22:45:16
Temat: Re: Dobra reguła przecinania się odcinków - potrzeba szybko
Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>
W dniu 2014-12-11 o 20:58, Piotr Chamera pisze:
> To działa odwrotnie - jeśli kwadraty są rozłączne, to odcinki na pewno
> się nie przecinają (to jest szybki test), jeśli kwadraty nie są
> rozłączne musisz sprawdzać dalej innymi sposobami...
Czy to jest to samo co używam:
//ustawianie zmiennych maxyseg0,minyseg1,maxyseg1,minyseg0
if (maxyseg0 < minyseg1) return false;
if (maxyseg1 < minyseg0) return false;
//ustawianie zmiennych maxxseg0,minxseg1, maxxseg1,minxseg0
if (maxxseg0 < minxseg1) return false;
if (maxxseg1 < minxseg0) return false;
Tu są 4 ify ale więcej jest w ustawianiu tych zmiennych, jak napisać
szybki test na rozłączność protokątów?
Mam coś takiego :
bool noOverlap =
minxA > maxxB ||
minxB > maxxA ||
minyA > maxyB ||
minyB > maxyA;
Prędkość 4 ifów i 4 warunków || porówywalna, tylko to wstępne liczenie.
Może trzymać segmenty z
zawsze ustawionym przynajmniej x0<x1, poza tym w segmencie i tak trzeba
trzymać inne wartości jak nachylenie k i przesunięcie pionowe b aby
przyśpieszyć.
-
13. Data: 2014-12-12 18:19:51
Temat: Re: Dobra reguła przecinania się odcinków - potrzeba szybko
Od: slawek <f...@f...com>
On Wed, 10 Dec 2014 12:28:34 +0100, Piotr Chamera
<p...@p...onet.pl> wrote:
> Zauważ, że sąsiednie boki wielokąta z definicji _nie mogą_ się
Cóż, gimbaza i matematyka... to się nie rymuje. Dwie figury
przecinają się gdy mają punkt wspólny. Ale może tego nie uczą teraz?
-
14. Data: 2014-12-12 18:22:44
Temat: Re: Dobra reguła przecinania się odcinków - potrzeba szybko
Od: slawek <f...@f...com>
On Thu, 11 Dec 2014 19:09:58 +0100, Borneq
<b...@a...hidden.pl> wrote:
> To nie zawsze działa. Może być duży kwadrat, w nim mały, nie są
Oczywiście. Ale zwykle pozwala odsiać 99% przypadków i trochę
oszczędzić czasu.
-
15. Data: 2014-12-15 09:05:43
Temat: Re: Dobra reguła przecinania się odcinków - potrzeba szybko
Od: "M.M." <m...@g...com>
On Friday, December 12, 2014 6:22:46 PM UTC+1, slawek wrote:
> On Thu, 11 Dec 2014 19:09:58 +0100, Borneq
> <b...@a...hidden.pl> wrote:
> > To nie zawsze działa. Może być duży kwadrat, w nim mały, nie są
>
> Oczywiście. Ale zwykle pozwala odsiać 99% przypadków i trochę
> oszczędzić czasu.
Nie rozumiem dlaczego odsiewać kwadratami, a nie np. kołami lub
prostokątami?
Pozdrawiam.
-
16. Data: 2014-12-16 07:14:38
Temat: Re: Dobra reguła przecinania się odcinków - potrzeba szybko
Od: slawek <f...@f...com>
On Mon, 15 Dec 2014 00:05:43 -0800 (PST), "M.M." <m...@g...com>
wrote:
> Nie rozumiem dlaczego odsiewać kwadratami, a nie np. kołami lub
Prostokątami.
-
17. Data: 2014-12-16 15:33:29
Temat: Re: Dobra reguła przecinania się odcinków - potrzeba szybko
Od: "M.M." <m...@g...com>
On Tuesday, December 16, 2014 7:14:38 AM UTC+1, slawek wrote:
> On Mon, 15 Dec 2014 00:05:43 -0800 (PST), "M.M." <m...@g...com>
> wrote:
> > Nie rozumiem dlaczego odsiewać kwadratami, a nie np. kołami lub
>
> Prostokątami.
Jaki sens? Czemu od razu do wzoru nie podstawić?
-
18. Data: 2014-12-16 18:43:16
Temat: Re: Dobra reguła przecinania się odcinków - potrzeba szybko
Od: slawek <f...@f...com>
On Tue, 16 Dec 2014 06:33:29 -0800 (PST), "M.M." <m...@g...com>
wrote:
> Jaki sens? Czemu od razu do wzoru nie podstawić?
Czas.